Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#249620
Ik heb stukken diepgevroren pens van 1 kilo. Ik gebruik per pensdag 1/2 kilo, woensdag en op zaterdag. Nu is mijn vraag; als ik op woensdag alles ontdooi kan ik dan de halve ontdooide kilo in de koelkast tot zaterdag bewaren?
Dan hoef ik niet moeilijk te doen met halfbevroren stukken pens in stukken hakken en weer opnieuw invriezen enzo ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#249721
Vind dat wel wat aan de lange kant :-\, maar je zou het gewoon eens moeten uitproberen en dan de pens in een goed luchtdichte bak (tupperware oid) bewaren. Kun je anders die 2e pensdag niet naar vrijdag verschuiven?
Door ~Joke~
#249838
Marion schreef: Ik heb stukken diepgevroren pens van 1 kilo. Ik gebruik per pensdag 1/2 kilo, woensdag en op zaterdag. Nu is mijn vraag; als ik op woensdag alles ontdooi kan ik dan de halve ontdooide kilo in de koelkast tot zaterdag bewaren?
Dan hoef ik niet moeilijk te doen met halfbevroren stukken pens in stukken hakken en weer opnieuw invriezen enzo ;)
Verse pens is anderhalve dag houdbaar zei de slager van het slachthuis. Zelf sneed ik, toen ik bevroren pens gebruikte, als het een beetje ontdooit was, de helft er altijd af en gooide de andere helft weer in de vriezer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#249977
Marion schreef: Ik heb stukken diepgevroren pens van 1 kilo. Ik gebruik per pensdag 1/2 kilo, woensdag en op zaterdag. Nu is mijn vraag; als ik op woensdag alles ontdooi kan ik dan de halve ontdooide kilo in de koelkast tot zaterdag bewaren?
Dan hoef ik niet moeilijk te doen met halfbevroren stukken pens in stukken hakken en weer opnieuw invriezen enzo ;)
Hier liggen ze regelmatig een dag of 3 á 4 naast de vriezer, die zijn dan wel vers, die dag geslacht, maar met deze temperaturen buiten liggen ze gewoon in een uitstaande vriezer in de schuur. Ze gaan wel steeds lekkerder ruiken, maar er gebeurd verder weinig mee.
Door gonny
#249997
Angelique schreef: Hier liggen ze regelmatig een dag of 3 á 4 naast de vriezer, die zijn dan wel vers, die dag geslacht, maar met deze temperaturen buiten liggen ze gewoon in een uitstaande vriezer in de schuur. Ze gaan wel steeds lekkerder ruiken, maar er gebeurd verder weinig mee.
lekkerder ruiken zegt ze.... ;D ;D
Door gonny
#251001
jack schreef: Ik weet uit ervaring dat de pensen bij Angelique erg lekker ruiken. Ik vroeg me al af hoe ze dat voor elkaar kreeg.
;D ;D
Door Lil
#251031
Ik snijd de pens voordat ik hem invries altijd al in porties, dan kan ik per keer uitpakken en hoef ik het dus niet opnieuw in te vriezen of bevroren te hakken.

Mijn slager zegt ook dat het iets langer dan een dag buiten de vriezer houdbaar is.
Door Marion
#251055
Lil schreef: Ik snijd de pens voordat ik hem invries altijd al in porties, dan kan ik per keer uitpakken en hoef ik het dus niet opnieuw in te vriezen of bevroren te hakken.

Mijn slager zegt ook dat het iets langer dan een dag buiten de vriezer houdbaar is.
ik koop ze bevroren ;)
Ik vind pens echt niet zo stinken hoor :-\
Ik vind het wel vreemd dat veel slagers zeggen dat het maar zo kort houdbaar is in de koelkast in vergelijking tot ander vlees.... Hoe langer ik er over nadenk hoe vreemder ik dat vindt :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door