Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#2495752
Ja, moeilijk Do, ik weet er helaas inmiddels ook alles van..... Voor mij was de grens dat ik merkte dat Pinkel echt last had van zichzelf, haar leven deed haar teveel pijn. En dan vind ik het mooi geweest. En hoe bepaald je dat...? Nou ja, ik weet het ook niet.... Ik zag het op een gegeven moment ook niet meer, ik wist het niet meer, ik ging van hot naar her met mijn gevoel en verstand. En toen ik heb ik het ene na het andere filmpje gemaakt. En dat laten zien aan mensen die ik 200% vertrouw in hun oordeel. Niet dat zij de beslissing hebben genomen of mij hebben geforceerd, maar het kan helpen om er andere mensen naar mee te laten kijken omdat je soms zelf niet meer helemaal helder ziet of het op of over het randje is.
Door Jantina
#2495753
Ja zo was onze Bo ook de laatste tijd. Hij was kerngezond qua lichaam, maar zoop als het aan hem lag 10 waterbakken op een dag leeg. En als hij had gegeten stond ie 5 min later weer te zeuren. Die wist niet meer of hij nou gegeten of gedronken had. Toen hij dus ook niet meer wist of hij had geplast en dus iedere 5 min naar buiten wilde en echt alleen nog maar continu achter mijn moeder aan bleef lopen en piepen en zeuren en echt geen rust meer kon vinden, hebben we er een einde aan gemaakt. Mijn moeder werd knettertje gek van hem, ondanks alle liefde die ze voor hem had werd het gewoon te veel. Alles qua boodschappen en sportschool in haast moeten doen want ook verlatingsangst hoorde bij zijn dementie. Maar, we hebben het er allemaal wel moeilijk mee gehad hoor. Het was wel beter zo, maar toch heb ik voor mijn gevoel een hond in laten slapen die ook nog een paar jaar mee had gekunt. Qua lichaam. Moeilijk! Maar je voelt het echt zelf wel aan als de situatie niet langer houdbaar is! Hij had een respectabele leeftijd van bijna 16 jaar.
Door Do
#2495757
ik heb niet het gevoel dat haar leven pijn doet.
ze weet alleen soms niet wat ze wilt
boven, beneden, buiten,overdag,midden in de nacht

maar dan denk ik.....is dit de grens?
Door Lizzy
#2495761
Flat schreef: ik heb niet het gevoel dat haar leven pijn doet.
ze weet alleen soms niet wat ze wilt
boven, beneden, buiten,overdag,midden in de nacht

maar dan denk ik.....is dit de grens?
Geen idee. Als jij denkt dat ze daar zelf geen last van heeft, dan lijkt mij het niet zo'n probleem. Zie je enige vorm van kwelling in haar ogen? Of heb je het gevoel dat ze de rust zelve is, ondanks haar onrust? (klinkt een beetje raar maar als ze het zelf niet erg vindt om alsmaar rond te spoken is dat anders dan wanneer je echt kwelling in haar ogen ziet).
Door Do
#2495765
nee ik zie geen kwelling in haar ogen.
ze doet het gewoon, alsof haar normaal gedrag is

wat ze nooit gedaan heeft is bv blaffen, tika blafde nooit!
en nu gebruik ze wel haar stembanden voor alles wat ze wilt
Door Lizzy
#2495767
Flat schreef: nee ik zie geen kwelling in haar ogen.
ze doet het gewoon, alsof haar normaal gedrag is

wat ze nooit gedaan heeft is bv blaffen, tika blafde nooit!
en nu gebruik ze wel haar stembanden voor alles wat ze wilt
Als het voor haar niet vervelend is, dan denk ik dat je haar gerust door kunt laten otteren.
Door Lil
#2495769
Lizzy schreef: Als het voor haar niet vervelend is, dan denk ik dat je haar gerust door kunt laten otteren.
mee eens, tenzij je het zelf niet meer zou trekken.

moeilijk he, je lieverds zo te zien. Heel veel sterkte!  :-*
Gebruikersavatar
Door Neally
#2495770
@
maar ze is niet altijd de weg kwijt
dat is het " vreemde" eraan
dementie heeft verschillende stadia
ze zal waarschijnlijk haar heldere 'Tika eigen'
momenten hebben
soms zal ze zelf in haar hondekoppie weten
dat er iets geks aan de hand is met haar
en soms zal ze domweg bang zijn
omdat ze geen idee heeft

geniet van haar
beslissing is oh zo moeilijk
Door Ike
#2495840
Moeilijk hoor dit soort dingen  :(
En herkenbaar dat zomaar gaan balffen, Ike heeft af en toe een dag dat hij heel veel dinkt (lichamelijke problemen zijn door de da uitgesloten dmv urine/bloedonderzoek), dan weken soms een maand niet en dan weer een dag, moet dan natuurlijk snachts plassen,
van de week deed hij dat in de badkamer want hij waarschuwt niet meer  :-\
We nemen hem tegenwoordig ook mee naar boven als we gaan slapen, daar is hij snachts wat rustiger dan toen
hij beneden sliep.
Ike steelt tegenwoordig ook alles wat te eten is, van tafel, uit een kastje als het per ongeluk open staat, dat deed hij echt nooit!
Zou je misschien iets van Cholodin kunnen proberen? (wil ik eigenlijk ook doen)
Ik heb er dus geen ervaring mee maar heb het hier op BP verschillende keren langs zien komen vandaar mijn suggestie.
Sterkte met de oude dame  :-*
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2495844
Flat schreef: tegenowordig moet ik tika naar bed brengen, anders blijft ze spoken
ik moet haar in slaap sussen en knuffelen
Tika tika tika...........vannacht om 2:35 begon ze me te roepen
ik naar beneden, haar naar butiten gedaan

daarna om 4 uur weer

zo gaat het iedere nacht bijna......

over dag is ze ook heel erg onrustig, behalve als ze slaapt ( :P)
dan wil ze naar de tuin, van de tuin wil ze weer naar binnen, maar ze kan de ingang niet vinden

daarna wil ze naar zolder, 2 min op zolder en wil ze weer naar beneden.....

hoe lang moet dit duren? wanneer is de grens?? ik weet het even niet meer

ik kan wel kontakt met haar maken, maar ik ben blij dat ik geen werk heb ::)
herkenbaar, Sita heeft heel lang gespookt 's nachts, uiteindelijk heb ik haar naast m'n bed laten slapen en dat bleek de oplossing te zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door