Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gaitkeeper
#24820
Binnenkort komt die oude grijze man natuurlijk weer bij de huisjes langs en mijn honden kunnen geen verlanglijstjes schrijven....dusss.....
Een vraag...

Voor een mens is vaak iets zoets of vettigs heerlijk.
Hoe ongezonder hoe lekkerder lijkt het wel.
(een magnum-vraatzucht ...mjmmnn :P...)

Voor een paard alles wat zoet is met als allerfijnste snoepie een suikerklontje (ook niet het gezondste).

Maar wat is het nu voor een hond ?
Bij ons heb ik het idee dat een pensstaafje het allerlekkerst is hoewel de kleinste gewoon álles eet.
(Bovendien zijn ze natuurlijk behoorlijk verwend met hun versvleesmaaltijden ;). )
Welke ingredienten moet iets 'lekkers' voor de hond bevatten wil hij het ook als iets bijzonders waarderen ?
Hoe meer het stinkt hoe fijner het misschien is ???

Of: wat vinden jullie honden het ultieme snoepgoed ??
Door Truus
#24824
Voor onze vorige hond hadden wij ee keer een speculaasje ingepakt.
Ze pakte het zelf uit de "berg"pakjes ;D ;)
Kinderen vonden dat heel leuk.

Ik geef onze honden altijd een lekker bot, zijn ze gelijk zoet ;D
Door Lizzy
#24837
Ongezond? Cake..... Dat vinden ze het allerlekkerste van de wereld.

Gezond en toch lekker? Zachte botten en lappen pens en hele rauwe eieren en komkommer.

Groetjes, Lizzy
Door Helen
#24956
Balou doet alles voor een rawhide van farmfood. Misschien omdat ze ze zo weinig krijgt??
Laatst gewijzigd door Helen op vr 21 nov 2003, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#24959
Vorig jaar heb ik het volgende gedaan: deeg gemaakt voor eigen gebakken hondenkoekjes en daar voor alle honden een letter van gemaakt. Je kan die dingen ook kopen (alleen de H van hond), maar als je het zelf bakt, kan je er een hoop gezonds in stoppen. Natuurlijk niet in één keer op laten eten.
gr.
Nicolette
Door Eidos
#25045
Voor eidos is dat een heerlijke vers bot... liefst kuikenbout met dus nog veel vlees ( kan je gewoon in de supermarkt kopen, en zijn eigenlijk grote kippepoten ) of een heerlijk lamsribbetje!!..

En heeeeeeeeeeeeeeel soms ( als hij echt eens lekker slecht mag snacken ) krijgt hij zo'n jumbobone van pedigree... :-[ ja ik weet het das helemaal niet goed!! Maar hij vind ze helemaal het einde, en ik lust ook wel eens een lekkere vette pizza.... ;D
Door Jolly
#25071
he Chasey krijgt ook wel eens een megabone of zo'n jumbone , alleen de megabone;s zijn 30 cent goedkoper dan de Jumbone.
Ik voel me nooit schuldig, want hij krijgt vaak genoeg een kippie of een lekker kalfsnekkie en daarbij hij doet er een moord voor.
Door sylvia
#25092
die van mij lusten alles het liefst iets wat ze kunnen stelen,een hele grote gevulde koek in 1 keer naar binnen schuiven bv,maar wat ze bijzonder vinden is als ze iets krijgen wat uit zo.n supermarkt bakje komt,iets van gehakt of een kippenvleugel,hebben ze volgens mij echt het idee bij dat dat eigenlijk niet voor hun bedoeld was ;D ;D
Door Ink
#25093
Dat heeft Sam ook! Als hij maar dEnkt dat het 'menseneten' is vindt ie het geweldig. Maakt niet uit wat het is, als hij maar het idee heeft dat het geen hondenvoer is. Naajaaaaaa .....
Door Gaitkeeper
#25323
Ink schreef: Dat heeft Sam ook! Als hij maar dEnkt dat het 'menseneten' is vindt ie het geweldig. Maakt niet uit wat het is, als hij maar het idee heeft dat het geen hondenvoer is. Naajaaaaaa .....
Hier werkt dat alleen voor de mens...mijn vriend wel te verstaan.
Zodra hij het idee heeft dat iets voor de honden is wil hij het plotseling hebben.
Zo heeft hij laatst aan één van de 10 blikjes sardientjes gezeten (viel niet goed ;D) en vond hij dat dat braadkippetje echt te belachelijk voor de honden zou zijn.
Zo loopt hij ook door de supermarkt....dreigend maakt hij me duidelijk dat dat allemaal voor mensen is...niet voor honden ::) 8).

Nou dat braadkippetje is wel in twee hondebuikjes beland hoor ;D.

Maar ik begrijp dat het de andere kant op net zo werkt dus misschien moet ik dan nu maar een cake bakken voor de honden ;D ;D :P ;D

Hmmm...overleeft mijn vriend dat wel ???
Door avalon
#25396
Bullepees vinden ze heerlijk bij mij thuis. En gerookte oren van jawel het varken :-X. En als ze hun kans schoon zien alle snoep wat wij ook lekker vinden. (hoewel ze veel langer zoet zijn met een dropje als wij ;D).
Door Nelly
#25439
sylvia schreef: die van mij lusten alles het liefst iets wat ze kunnen stelen,een hele grote gevulde koek in 1 keer naar binnen schuiven bv,maar wat ze bijzonder vinden is als ze iets krijgen wat uit zo.n supermarkt bakje komt,iets van gehakt of een kippenvleugel,hebben ze volgens mij echt het idee bij dat dat eigenlijk niet voor hun bedoeld was ;D ;D
Die van jou vinden krentenbollen uit de tas van visite ook erg lekker hè Syl. En ja het klopt, dat was ook niet voor hun bedoeld ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door