Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bieke
#2477670
Na Duramune, het merk dat jarenlang het meest gebruikt werd in Nederland, heeft nu ook Nobivac een vaccin ontwikkeld, waarvan de fabrikant (en dat is niet meer Intervet, maar nu MSD) waarvan de fabrikant beweert dat het effectief is tegen 4 soorten van de zeg maar 250. Er zijn nu ook Grippoytphosa en Pomona ingestopt.
http://www.merck-animal-health-usa.com/ ... rview.aspx
Het vaccin zal over een tijdje ook in Nederland verkrijgbaar zijn. Of we daar blij mee moeten zijn?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2478184
Bieke schreef: Na Duramune, het merk dat jarenlang het meest gebruikt werd in Nederland, heeft nu ook Nobivac een vaccin ontwikkeld, waarvan de fabrikant (en dat is niet meer Intervet, maar nu MSD) waarvan de fabrikant beweert dat het effectief is tegen 4 soorten van de zeg maar 250. Er zijn nu ook Grippoytphosa en Pomona ingestopt.
http://www.merck-animal-health-usa.com/ ... rview.aspx
Het vaccin zal over een tijdje ook in Nederland verkrijgbaar zijn. Of we daar blij mee moeten zijn?
Waar lees jij dat dit over een tijdje ook in NL verkrijgbaar is?
In amerika zijn er andere serotypes die veel voorkomen dan in Europa. Ze kunnen dus niet het vaccin uit de VS naar NL halen, ze zijn wel bezig om een vaccin voor europa te ontwikkelen, maar dit gaat nog jaren duren voordat het op de markt is.
Door Bieke
#2478513
Grippoytphosa en Pomona komen ook in Nederland voor, ook bij honden. Anders zou het in Nederland niet getest worden. Kosten €16.10
Komt voor bij hond, woelmuis, eekhoorns,mens. Pomona komt voor bij hond, rund, varken en mens.
Ik moest wel even Googelen omdat de link van de tarievenlijst die ik bewaard had, niet werkte
Hoe vaak deze 2 voorkomen bij honden weet ik niet, maar jij ook niet. Want de verschijnselen van Lepto zijn vaak heel vaag. Als een dierenarts weet dat de hond gevaccineerd is, heeft hij geen lepto. Maar het vaccin werkt heel vaak niet. Als de hond niet gevaccineerd is en hij heeft  verschijnselen, die op lepto kunnen wijzen, dan heeft hij lepto/
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2478808
Bieke schreef: Grippoytphosa en Pomona komen ook in Nederland voor, ook bij honden. Anders zou het in Nederland niet getest worden. Kosten €16.10
Komt voor bij hond, woelmuis, eekhoorns,mens. Pomona komt voor bij hond, rund, varken en mens.
Ik moest wel even Googelen omdat de link van de tarievenlijst die ik bewaard had, niet werkte
Hoe vaak deze 2 voorkomen bij honden weet ik niet, maar jij ook niet. Want de verschijnselen van Lepto zijn vaak heel vaag. Als een dierenarts weet dat de hond gevaccineerd is, heeft hij geen lepto. Maar het vaccin werkt heel vaak niet. Als de hond niet gevaccineerd is en hij heeft verschijnselen, die op lepto kunnen wijzen, dan heeft hij lepto/
Nou ik ben geloof ik wel weer klaar met deze discussie....
Door Bieke
#2478855
Typisch dat dierenartsen vaak zeggen, dat ze geen discussie willen, als ze niet weten of de ander misschien wel gelijk heeft.
Maar laten we er inderdaad maar niet over doorgaan, want dit is een onderwerp waar ik meer over weet dan de meeste dierenartsen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2479180
Ik weet wel dat er onderzoeken zijn geweest in Zuid Duitsland en België waarbij pomona vaker bij honden voorkwam dan canicola en icterohaemorrhagiae. Dus dat zou zo gek nog niet zijn.
Het maakt de enting wel een stuk zwaarder dus hoe dat zit met de bijwerkingen is nog te beschouwen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2479286
Bieke schreef: Typisch dat dierenartsen vaak zeggen, dat ze geen discussie willen, als ze niet weten of de ander misschien wel gelijk heeft.
Maar laten we er inderdaad maar niet over doorgaan, want dit is een onderwerp waar ik meer over weet dan de meeste dierenartsen.
Dat maak jij ervan, jij denkt te weten wat ik allemaal niet weet en dat ik honden alleen verdenk van lepto als ze niet gevaccineerd zijn.
Nou dan ben ik er wel klaar mee.
Door Bieke
#2479926
Tannetje, daar heb je een goed punt. Lepto is met 2 serovars al een vaccinatie, die grote bijwerkingen kan geven. Als ze er nu nog 2 bij gaan doen is de kans op nog meer bijwerkingen of andere wel aanwezig. Er zit nog steeds kwik in, ook bij Nobivac. En er zijn nog steeds dierenartsen die met 6-7 weken lepto geven, omdat het zo makkelijk is als oplosmiddel voor de parvo-hondenziekte. Voor mij is het belangrijk te wachten tot het zenuwstelsel gerijpt is. Weet jij met hoeveel maanden dat is. Afhankelijk natuurlijk van meerdere factoren, zoals voeding.
Door Lizzy
#2480626
Bieke schreef: Tannetje, daar heb je een goed punt. Lepto is met 2 serovars al een vaccinatie, die grote bijwerkingen kan geven. Als ze er nu nog 2 bij gaan doen is de kans op nog meer bijwerkingen of andere wel aanwezig. Er zit nog steeds kwik in, ook bij Nobivac. En er zijn nog steeds dierenartsen die met 6-7 weken lepto geven, omdat het zo makkelijk is als oplosmiddel voor de parvo-hondenziekte. Voor mij is het belangrijk te wachten tot het zenuwstelsel gerijpt is. Weet jij met hoeveel maanden dat is. Afhankelijk natuurlijk van meerdere factoren, zoals voeding.
Ehh Bieke, volgens mij is dit echt niet waar hoor. De Puppy DP komt namelijk standaard samen met oplosvloeistof en daar hebben ze Lepto helemaal niet voor nodig.

Hier heb je de bijsluiter van Nobivac: http://db.cbg-meb.nl/MarketedAuth/v9484 ... 042007.pdf kun je het zelf even nalezen hoe het zit.
Door Bieke
#2483460
Mijn dierenarts gaf mijn nest bijna 6 jaar geleden de DP met lepto, want dat was het oplosmiddel dat ervoor nodig was.Ik heb toen gezegd dat ze wat anders moest gebruiken, maar dat heb ik jammer genoeg niet gecontroleerd. De pup die ik gehouden heb, is jammer genoeg overgevoelig voor geluid.
Door Bieke
#2483470
Onderandere daarom ben ik niet zo gek op dierenartsen. Als ze de fabrikantenbijsluiter niet eens lezen.
Ik wilde alleen parvo, maar dat kon niet zei ze. Heel zeker van wel! Maar zij hadden het niet. Dan voel ik me belogen.
Ik wilde helemaal geen lepto.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2483477
Bieke schreef: Mijn dierenarts gaf mijn nest bijna 6 jaar geleden de DP met lepto, want dat was het oplosmiddel dat ervoor nodig was.Ik heb toen gezegd dat ze wat anders moest gebruiken, maar dat heb ik jammer genoeg niet gecontroleerd. De pup die ik gehouden heb, is jammer genoeg overgevoelig voor geluid.
PuppyDP wordt geleverd met solvens erbij.....zit in hetzelfde doosje.
Door Lizzy
#2483635
Bieke schreef: Onderandere daarom ben ik niet zo gek op dierenartsen. Als ze de fabrikantenbijsluiter niet eens lezen.
Ik wilde alleen parvo, maar dat kon niet zei ze. Heel zeker van wel! Maar zij hadden het niet. Dan voel ik me belogen.
Ik wilde helemaal geen lepto.
Nou, en dan stap je toch op en ga je toch naar een andere DA? Ik vraag standaard aan de DA of hij in huis heeft wat ik wil, op voorhand. Als ie dan niet heeft wat ik wil, ga ik ergens anders, probleem opgelost.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door