Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#247962
Zonet heb ik mijn veulenvlees dat ik had bij de slager besteld had opgehaald. Het hart was er ook maar de lever had hij niet opgeschreven :( Ik heb nog bio rundlever liggen dus meng ik dat er wel door. Maar wat een eigenwijs mannetje!!!!!!!! Hij sneed het vet van het hart af. Ik zei laat maar zitten vet is goed voor de honden. Vroeg hij of ze buiten of binnen werden gehouden!!!!!!! Buitenhonden hebben nl meer vet nodig! Zal hij me vertellen wat mijn honden nodig hebben!!!!! Ik kon hoog of laag springen, ik kreeg het afgesneden vet niet mee!!!Gelukkig is het veulenvlees[riblappen] wel lekker vet!
Door Lizzy
#247963
Veulenvlees? Als in jonge paardjes? Worden paarden tegenwoordig ook al gefokt om als veulen geslacht te worden?

Maar goed, jammer dat je het vet niet mee kreeg... wat zijn het toch een bemoeiallen he, sommige slagers?!
Door gonny
#247968
Lizzy schreef: Veulenvlees? Als in jonge paardjes? Worden paarden tegenwoordig ook al gefokt om als veulen geslacht te worden?

Maar goed, jammer dat je het vet niet mee kreeg... wat zijn het toch een bemoeiallen he, sommige slagers?!
:( als dat zo is...... :'( :'(
Door gonny
#248045
Laura2004 schreef: Een kalfje, lammetje of biggetje dat is toch net zo zielig. ??? :'(
de eerste 2 eet ik zowiezo ook niet.....maar paard komt er hier helemaal niet als eten binnen...een veulentje vind ik dan nóg zieliger.....kweet t....ben een rare! ;D
Door gonny
#248050
Laura2004 schreef: Ik eet helemaal geen vlees en ik vind het allemaal even zielig. :'(
is het ook!!!!!
Door Marion
#248110
haha wat een rare slager, als een slager mij niet wil geven wat ik hebben wil dan ben ik de winkel uit hoor ::)
Door ~Joke~
#248174
Ik heb niet het idee dat veulens voor de slacht gefokt worden. Er zal wel iets mee zijn dat ze niet in leven worden gehouden. Het vlees wordt bij deze slager verkocht. Het is ook niet zo dat het veulen voor mijn honden geslacht wordt. Het is al dood. Het is net zo zielig als kalfjes, konijntjes, lammetjes geitjes, reetjes, haasjes enz. Bij het eerste konijn dat ik vorig jaar kocht heb ik ook eerst flink moeten slikken
Door Laura2004
#248176
harns49 schreef: Ik heb niet het idee dat veulens voor de slacht gefokt worden. Er zal wel iets mee zijn dat ze niet in leven worden gehouden. Het vlees wordt bij deze slager verkocht. Het is ook niet zo dat het veulen voor mijn honden geslacht wordt. Het is al dood. Het is net zo zielig als kalfjes, konijntjes, lammetjes geitjes, reetjes, haasjes enz. Bij het eerste konijn dat ik vorig jaar kocht heb ik ook eerst flink moeten slikken
Helemaal mee eens!
Waar zit die slager eigenlijk?
Door geer
#248187
Ik krijg van mijn slager bijna niets mee als ik zeg dat het voor de hondjes is....en al helemaaaaal niet als er botjes aanzitten ::) "Neenee, mevrouwtje, dat gaat splinteren...en kip is hardstikke gevaarlijk, salmonella enzo" ::) ::) ::) ::)
Door ~Joke~
#248202
Laura2004 schreef: Helemaal mee eens!
Waar zit die slager eigenlijk?
In Peize [Groningen] slagerij Hilgen.
Ja ik ben misschien een rare muts hoor ;) Ik ben tegen jacht en ik zal zelf nooit wild eten maar als ik iets van wild voor de honden kan bemachtigen koop ik het wel ;)
Door ~Joke~
#248205
geer schreef: Ik krijg van mijn slager bijna niets mee als ik zeg dat het voor de hondjes is....en al helemaaaaal niet als er botjes aanzitten ::) "Neenee, mevrouwtje, dat gaat splinteren...en kip is hardstikke gevaarlijk, salmonella enzo" ::) ::) ::) ::)
Zo haalde ik makreel voor de honden bij de visboer. Hij verontschuldigde zich ervoor dat ze zo klein waren. Toen ik zei dat dat niet hinderde omdat ze voor de honden waren viel zijn mond open ;) Honden die vis eten?? Had hij nog nooit van gehoord ;) Hij vroeg wat voor soort hond het was ;D
Door Lupa
#248208
harns49 schreef: Zo haalde ik makreel voor de honden bij de visboer. Hij verontschuldigde zich ervoor dat ze zo klein waren. Toen ik zei dat dat niet hinderde omdat ze voor de honden waren viel zijn mond open ;) Honden die vis eten?? Had hij nog nooit van gehoord ;) Hij vroeg wat voor soort hond het was ;D
een zeehond ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door