Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door mirjan
#241145
hoi allemaal, ik was op zoek naar de naam van een plantje/kruid dat wij vroeger gebruikte voor ontworming dit middel werkte perfect alleen weet ik de naam niet meer. Ik weet nog wel dat er 2 waren 1 voor honden en 1 voor paarden deze werkte echt alleen voor de hond of paard. De reden dat ik hier naar toe wil is dat de huidige ontwormingskuren na verloop van tijd niet afdoende meer helpen ook bij regelmatig veranderen van merk en je krijgt met een bepaald middel niet alles eraf ,dat was met dat plantje wel het geval en ze werden niet immuun voor dit spul( de wormen dan hé).
Een nadeel zat er wel aan dat ik nog weet is dat de ontlasting 1 a 2 dagen verschrikkelijk stonk. Wie weet welk plantje ik bedoel laat het me weten alvast bedankt. ;D
Gebruikersavatar
Door Binno
#241182
Afbeelding Boerenwormkruid? (Tanacetum vulgare) ???
Heb een paar jaar geleden een homeopatisch middeltje in huis gehad om te ontwormen waar dit plantje ook in verwerkt was. ;)
Door Eef+Stippels
#241184
Binno schreef: Afbeelding Boerenwormkruid? (Tanacetum vulgare) ???
Heb een paar jaar geleden een homeopatisch middeltje in huis gehad om te ontwormen waar dit plantje ook in verwerkt was. ;)
Weet jij nog hoe dit homeopatische middel heette? Het lijkt mij ook wel wat. Ik moet/wil yindra nog een keer ontwormen, maar wil haar eigenlijk die chemische troep niet meer geven.
Gebruikersavatar
Door Binno
#241196
Evelyn schreef: Weet jij nog hoe dit homeopatische middel heette? Het lijkt mij ook wel wat. Ik moet/wil yindra nog een keer ontwormen, maar wil haar eigenlijk die chemische troep niet meer geven.
Ja, maar ik weet niet of het onder die naam ook in Nederland te krijgen is... :-\
VANOCOMPLEX nr 56 Oxysan (samenstelling: Cina 4x, Tanacetum vulgare 1x, Artemisia vulg. 1x, Filix mas. 3x, Mercurius corros. 8x, Graphites 12x.) ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#247729
Evelyn schreef: Ik heb nogmaals een email gestuurd, namelijk nog niets gehoord.
Dat zal vast komen omdat het een belgisch bedrijf is welke leverd aan "proffesionels". Die zitten dan met alle respect niet op een nederlandse particulier te wachten en voor sommigen is een mailtje dan al teveel moeite.
Door Eef+Stippels
#248170
Angelique schreef: Dat zal vast komen omdat het een belgisch bedrijf is welke leverd aan "proffesionels". Die zitten dan met alle respect niet op een nederlandse particulier te wachten en voor sommigen is een mailtje dan al teveel moeite.
Mooi is dat :-\ Hoe kom ik er dan ooit aan? Voor hun is mijn bestelling waarschijnlijk ook te klein, als ze normaal zaken doen met professionals....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#248340
Evelyn schreef: Mooi is dat :-\ Hoe kom ik er dan ooit aan? Voor hun is mijn bestelling waarschijnlijk ook te klein, als ze normaal zaken doen met professionals....
Bestelling groot of klein, dit soort bedrijven leveren uberhaupt niet aan particulieren. als ze dat al zouden mogen aangezien België andere regels hanteerd dan nederland wat verkoop van homeopatische middelen e.d. aangaatt.

Ik weet ook niet hoe je er dan aan moet komen. Ik heb even bij de groothandel gekeken, maar dit nummer van die serie hebben ze niet in hun assortiment. Misschien dat Binno je een flesje kan opsturen.....tis maar een ideetje ??? :D
Gebruikersavatar
Door Binno
#248355
Misschien kan de apotheek het ook wel voor je bestellen? Of kan hij een gelijkaardig middeltje (laten) samenstellen. Zoiets vragen wij wel meer aan onze apotheek omdat hier bvb sommige producten van VSM of andere nederlandse middeltjes niet zo vlot te krijgen zijn en dat is dan meestal geen probleem. ;)

Weet iemand trouwens of die homeopatische middeltjes wel echt helpen of dat je net zo goed preventief knoflook kunt gaan geven of iets dergelijks?
Wij ontwormen onze honden niet meer, ook niet homeopatisch, alleen af en toe look bij het voer. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de homeopatische middeltjes vooral preventief werken maar niet krachtig genoeg zouden werken om ook effectief te ontwormen. ???
Door Eef+Stippels
#248363
Angelique schreef: Misschien dat Binno je een flesje kan opsturen.....tis maar een ideetje ??? :D
Ja, mischien een goed idee!
Ik zal eerst eens aan mijn schoonzus vragen of zij het kan bestellen of maken, zij werkt bij een apotheek.
eet iemand trouwens of die homeopatische middeltjes wel echt helpen of dat je net zo goed preventief knoflook kunt gaan geven of iets dergelijks?
Wij ontwormen onze honden niet meer, ook niet homeopatisch, alleen af en toe look bij het voer. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de homeopatische middeltjes vooral preventief werken maar niet krachtig genoeg zouden werken om ook effectief te ontwormen.
hier ben ik ook wel benieuwd naar. Het moet natuurlijk wel werken, anders hoef ik het ook niet te bestellen.
Door Lizzy
#248650
Binno schreef: Misschien kan de apotheek het ook wel voor je bestellen? Of kan hij een gelijkaardig middeltje (laten) samenstellen. Zoiets vragen wij wel meer aan onze apotheek omdat hier bvb sommige producten van VSM of andere nederlandse middeltjes niet zo vlot te krijgen zijn en dat is dan meestal geen probleem. ;)

Weet iemand trouwens of die homeopatische middeltjes wel echt helpen of dat je net zo goed preventief knoflook kunt gaan geven of iets dergelijks?
Wij ontwormen onze honden niet meer, ook niet homeopatisch, alleen af en toe look bij het voer. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de homeopatische middeltjes vooral preventief werken maar niet krachtig genoeg zouden werken om ook effectief te ontwormen. ???
Homeopathische wormmiddelen hebben bijna geen wormafdrijvende werking. Wat ze doen is de weerstand verhogen, de conditie verbeteren en zo de hond/darm onaantrekkelijk maken voor wormen. Filix mas (mannetjesvaren) en Chenopodium (ganzevoet) zijn overigens heel giftig en mogen dus echt niet en nooit onverdund/ongepotentieerd gebruikt worden.

Wanneer je hond echt wormen heeft is het volgens mij gewoon verstandig om te ontwormen met een regulier ontwormingsmiddelen.

Wanneer de wormbesmetting steeds terug komt, dan is het een goed idee om met homeopathische middelen te gaan werken.

En pro-actief ontwormen bestaat niet. Een hond heeft wormen. Of niet. En als er geen wormen zijn, dan is het dus zinloos om te ontwormen. Wat je wel kunt doen is zorgen dat de hond/darm onaantrekkelijk is en blijft voor wormen. In de eerste plaats doe je dat natuurlijk door hem rauw/vers te voeren. Botten zijn ook belangrijk om eventuele wormen af te drijven. Daarnaast helpt probiotica. En knoflook. En gemalen rauw pompoenzaad.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door