Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yari
#246331
Hoihoi,

Ik gaf in het begin altijd gefileerde stukken makreel van de markt aan Yari, maar das toch eigenlijk zonde van de rest niet?
Ik kan toch ook gewoon de hele makreel geven met alles er nog op en aan?? Moet ik nog ergens op letten dan?
En hoe zit het nou met een evt. bacterie die in rauwe vis kan zitten? Of is dat niet zo bij makreel? Ik heb ze voor de zekerheid wel eerst 3 wkn ingevroren dan schijnt die evt. bacterie toch dood te gaan dacht ik?
Door Wil
#246363
Hoi,

Je kunt wel hele makreel geven maar zelf vind ik die grote best eng. Die graten zijn zo hard. Ik koop op de markt soms van die kleintjes, en dan zoek ik zelf de kleinsten uit. Sallly is er dol op maar als ze te groot zijn gooit ze ze er gewoon weer uit wat ze niet doet met filets of die hele kleintjes.

Of die bacterie in makreell zit weet ik niet hoor. Ik heb wel gehoord dat die in zalm kan zitten. Als ik makrelen koop geef ik meteen een maaltje en de rest vries ik daarna pas in.

Wil
Door 202spots
#246377
Makreel hoeft niet perse (net als zalm) ingevroren te worden maar kan ook gelijk vers gegeven.
Ik geef 't met alles erop en eraan.
Tor heeft hier de kop al opgevreten

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door