Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2462588
kent iemand daar een foefje voor?

ik heb de ing al gebeld maar die bewaren niet langer dan 5 jaar..
ikzelf heb ook niet langer dan 5 jaar.. je kent dat wel, net verhuisd en opruimwoede..  :'(
maar nu heb ik voor mijn vordering bij de schuldsanering van mijn ex, overzichten nodig van betalingen die ik destijds aan hem heb gedaan..

alles.. maar dan ook ECHT ALLES!! zit tegen!!!!!  >:(
#2462594
Ik vind zo al dit op de site van de ING:

Aangezien de ING alle (ook de niet verstuurde) afschriften archiveert voor een periode van 7 jaar, kunt u hier altijd een kopie van een of meerdere afschriften opvragen. Heeft u de toezending van afschriften stopgezet in Mijn ING, maar heeft u toch een papieren afschrift nodig? Neem dan contact op met Klantenservice: 0900 0933 (10 cent/minuut) op werkdagen van 8.00 uur tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. Binnen twee weken ontvangt u uw afschrift.
#2462620
Dian schreef: je bent verplicht je zaakjes 7 jaar te bewaren en als ob-ondernemer is zelfs 10 aan te raden ivm herzieningen. Ik snap dan niet dat een bank niet verder terug kan dan 5 jaar...........
Volgens mij (en ik weet het niet zeker) is die wetgeving verandert.

Vroeger was het zo 7 en 10 jaar, tegenwoordig dacht ik 5 en 7 jaar??
#2462631
allereerst!
:bigarmhug:

De betalingen die je zoekt, was dat een onderlinge afspraak pf lag die afspraak ook ergens vast?

Als ze ergens vastliggen en hij is bereid te verklaren dat er nooit iets is misgegaan kun je wellicht op die manier aantonen hoe of wat....

ING meldt inderdaad dat ze maximaal 7 jaar bewaren.

Succes!

:-*
#2462891
dank jeroen voor de knuf! We hebben destijds wel een onderling contract opgesteld met handtekeningen. Ook zijn werkgever heeft getekend dat als hij niet meer betaalde... Die baas het dan gelijk naar mij zou overmaken. Maar nu wil de bewindvoerder dat ik ook met goed omschreven afschriften kom. Bijv overschrijvingen naar incasso buro's met zijn naam erbij. Ik heb dat niet over het volledige bedrag... Want het ging toen om 10 duizenden euro's en ook om betalingen die ik naar hem over maakte die Hij dan weer betaalde aan bijv de belasting of huur baas.
#2462915
Wellicht dat een keertje langsgaan bij een filiaal van je bank zou kunnen helpen om uit te vinden of er echt geen mogelijkheden bestaan om verder het verleden te duiken?

Verder lijkt het me dat juist een bewindvoerder zou moeten weten dat zulke informatie maar beperkt bewaard wordt, zeker in persoonlijke administraties.
Helaas verder geen bruikbare hulp, maar  :bigarmhug: zijn er in overvloed.

Succes met alles!

:-*
#2462993
langs de bank gaan is miss een idee Ja. Die bewindvoerder doet feitelijk alleen haar werk. De rechtbank moet natuurlijk bewijzen zien dat dat geld echt uit geleend is Anders kan iedereen wel poepen dat hij nog geld krijgt. Mijn ex heeft jarenlang netjes betaald en die betalingen zijn weg te  strepen met  het geld dat ik aantoonbaar aan hem heb uit gegeven. Het meeste geld heb ik m gewoon gegeven of op zijn naam over  geschreven zonder specifieke uitleg waar t Precies voor was. Als ik van dit soort verhalen hoor van anderen die dit gedaan hebben denk ik... Je bent niet goed wijs! Maar destijds geloofde ik in helpen en voor elkaar door t vuur gaan. Zou ik overigens nog steeds doen maar dan wel op een slimmere manier. :-X
#2463139
spreeuwtje schreef: langs de bank gaan is miss een idee Ja. Die bewindvoerder doet feitelijk alleen haar werk. De rechtbank moet natuurlijk bewijzen zien dat dat geld echt uit geleend is Anders kan iedereen wel poepen dat hij nog geld krijgt. Mijn ex heeft jarenlang netjes betaald en die betalingen zijn weg te  strepen met  het geld dat ik aantoonbaar aan hem heb uit gegeven. Het meeste geld heb ik m gewoon gegeven of op zijn naam over  geschreven zonder specifieke uitleg waar t Precies voor was. Als ik van dit soort verhalen hoor van anderen die dit gedaan hebben denk ik... Je bent niet goed wijs! Maar destijds geloofde ik in helpen en voor elkaar door t vuur gaan. Zou ik overigens nog steeds doen maar dan wel op een slimmere manier. :-X
Je leert er van, al is het een dure leerschool. Mijn vorige relatie ging ik met dikke zwarte cijfers in (overwaarde koophuis) en ik kwam er met dikke rode cijfers uit  :-\ Ook een beetje te goedgelovig geweest. Dat zal me niet meer overkomen, daar troost ik me maar mee maar het blijft kl*te

:-* :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door