Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Viv
#245244
ben even een boodschappenlijstje aan het maken voor de slager want mijn vriezer is nu bijna leeg na 3 maanden. :P

heb de eerste drie maanden hart, nier en lever gegeven van o.a. konijn, lam en kip. Niet al te grote organen dus. Als ik op barfclub kijk bij orgaanvlees zie ik ook hersenen e.d. Geeft iemand dat? Lijkt me zo.. tja...niet echt lekker om in je keukentje te laten ontdooien toch?

Nou krijgt Bink natuurlijk kleine porties (zo'n 20gr. om de dag) dus dingen als tong enzo moet ik dan zelf in stukjes snijden.. :-[ zit ik niet op te wachten eigenlijk.

iemand ervaring hoe dit te doen ?
Door Lupa
#245344
ik heb ooit een hele goeie schaar gekocht, speciaal voor koks, ik zou niet anders willen.
Laatst gewijzigd door Lupa op do 20 jan 2005, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#245355
je kunt natuurlijk heel veel dingen gewoon in stukjes knippen of snijden.
Om toch iets grotere stukken te geven zou je ook wat minder vaak per week, maar dan iets meer in een keer, kunnen geven. Kwestie van een beetje schuiven in je menu.
Ik moet wel even gniffelen om die 20 gram, als je het niet erg vindt ;D
Door Viv
#245380
jelle schreef: Ik moet wel even gniffelen om die 20 gram, als je het niet erg vindt ;D
... ja, schattig he. Twee maanden geleden gaf ik nog iedere dag orgaan én was ze natuurlijk nog veel kleiner. Dan kreeg ze maar 5 gr. per dag orgaan. Dat is bijna niet te wegen :-\
Door Viv
#245381
dat van die schaar vind ik een hele goeie! heb hier wel een wildschaar, dus die ga ik maar eens gebruiken.

Maar ik begrijp dus dat jullie je wagen aan het knippen van hersenen of uiers (heb ik een keer zelf gedaan en dat was meteen de laatste keer :P :P :P).

hmmm, niemand die wel eens niet lekker wordt van al dat bloederige gebeuren? ???
#245454
Ik heb ook een hele tijd hersenen gegeven, die kocht ik zo bij een islamitische slager. Ze waren geschikt voor menselijke concumptie. Ik zou het zelf nooit eten, maar in stukken knippen had ik geen moeite mee ;)
k gebruik dus ook een shcaar.
Wat je ook kan doen is 1 keer in de week orgaan geven, dat doe ik ook en dan krijgen ze 50 gram per hond. En ik denk dat dat een half lamshart is ongeveer.
Ik heb overigens een schapekop in de vriezer liggen en als Zorro uitgewisseld is mogen ze die samen delen, dan moet ik hem dus in stukken hakken... daar zie ik wel tegen op! ;D :P
Maar ik heb wel eens een konijn staan villen in een teiltje in de keuken, je moet er gewoon tegen kunnen ;)

Je kan trouwens ook de slager vrage of hij bv het hart of de hersenen in porties wil verdelen, is volgens mij een kleine moeite voor hem en de klant is koning toch 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door