Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door casangio
#244541
Laatst las ik in een artikel van Catherine O'Driscoll dat er bij de homeopathie nosodes bestaan ter vervanging van vaccins.

Dat zou dan betekenen dat we toch het immuunsysteen hiermee van onze honden optimaal op peil zouden kunnen houden.

Weet iemand hier iets over?????

Voor diegenen die niet weten wat een nosode is ziehier:
A nosode is a homeopathic remedy prepared from a pathological specimen. The specimen is taken from a diseased animal or person and may consist of saliva, pus, urine, blood, or diseased tissue.
Door casangio
#244783
Ik heb het doorgelezen, mijn conclusie is dus niet doen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#245162
Hm, is niet perse zo.
Er is een onderzoek geweest waarin de enting tegen meningococcen vergeleken werd met de nosodes tegen menigococcen. In Brazilië, onder duizenden mensen. Ben de details even kwijt.

Daar bleek de nosode even goed te werken als de enting en zelfs tegen meer soort menigococcen te beschermen als de enting. En geen bijwerkingen te hebben.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#245164
Degenen die tegen dit soort gebruik van nosodes zijn, zijn vaak de uitsluitend klassiek werkende homeopathen en die roepen ook dat ze bijwerkingen zien, maar uit dat onderzoek bleek dus van niet.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#245165
En nu nog een keer, ik bedenk elke keer weer wat.

Ik gebruik zelf de nosodes om jonge kittens die opgroeien in een besmette omgeving te beschermen en zodoende de enting uit te stellen tot ze 12 weken zijn.
Werkt ook goed.
Gebruikersavatar
Door chooky
#245177
Op de site van Tinus Smits (http://tinussmits.nl) als je zoekt op nosode dan kun je ook lezen over dat onderzoek.
Maar ik denk dat enten ook wel ok is met nosodes (om een bescherming op te bouwen), maar ik zou niet gaan herenten en daar ging in ieder geval op het gedragsforum de vraag over, of ze de herentingen kon vervangen door nosodes.
Even mijn antwoord nuanceren.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#245189
Ok, ik had niet alles gelezen.
Als er eenmaal geënt is zijn nosodes overbodig. Of je moet zeker weten dat de enting niets gedaan heeft.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door