Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2443662
Ik wil toch met alle geweld weer planten. En 6 potjes kattengras is ook zo eentonig  :biggrin2: Dus.. welke planten zijn  NIET giftig voor knaaggrage katten?

Ik had bij ikea plantjes gezien en daar met veel googlen een lijstje van gemaakt. Maar niet van alle planten is wat te vinden en ik wil geen risico nemen.

Weten jullie of onderstaande planten giftig zijn? En welke planten hebben jullie?

bananenboom
echeveria
fittonia
guzmania
gymnocalycium
howea forsteriana
kalanchoe
livistona rotundifolia
pachira aquatica
phoenix roebelenii
succulent
tillandsia cyanea
vriesea

en is zebragras nu wel of niet giftig? lees verschillende verhalen  :-\
Laatst gewijzigd door Krullebol op za 01 sep 2012, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#2445018
Ik heb een musa (banaan) gehad en die is bij mijn weten niet giftig. Sien vond het een geweldige plant en die heeft haar dus ook niet overleefd. Heeft wel veel licht nodig.
Van die vetplantjes met rode bloemetjes (kalanchoe) dacht ik dat die wel giftig waren, maar weer niet zeker. Ze zijn wel meer geschikt voor de mensen zoals wij; met zonder groene vingers  :biggrin2:
Door Lil
#2445160
Nadia, heb jij echt een cactus kapot gekregen???!!!

Of had die gebloeid? Veel soorten sterven daarna, maar dan heb je ze juist top verzorgd, want ze zijn moeilijk in bloei te krijgen. Ik koos vroeger soorten die juist vaak bloeien om die reden en sinds ik iets ouder ben, overleven ook andere planten *lol*
#2446011
koekje schreef: Ik heb een musa (banaan) gehad en die is bij mijn weten niet giftig. Sien vond het een geweldige plant en die heeft haar dus ook niet overleefd. Heeft wel veel licht nodig.
Van die vetplantjes met rode bloemetjes (kalanchoe) dacht ik dat die wel giftig waren, maar weer niet zeker. Ze zijn wel meer geschikt voor de mensen zoals wij; met zonder groene vingers  :biggrin2:
Die wil ik ook! Knaag is niet errug. Veredeld kattengras. Weer een excuus voor nieuw te kopen  :biggrin2:
Vraag is alleen of ik ze dus niet kill voor de katten dat doen haha. Met licht zit het goed. Hoge ramen en lichtkoepels.

Kalanchoe blijkt giftig ja. Of althans, dat heb ik er zelf van gemaakt. Na uren googlen kwam ik de volgende lijst tegen:
http://www.aspca.org/Pet-care/poison-co ... -cats.aspx

Daar staan zowel giftige al veilige plantjes op :) De meeste op mijn lijst ogen dus.
#2446013
Nadia schreef: UP!

Volgensmij is zebragras niet giftig. Nox heeft er een hele plant van opgeknaagd..
Haha, lekker heur...

Oh en cactussen zijn giftig! Er zijn dumbo's die het eten [je hebt ook cactussen met minder/kortere stekels op het blad].
Daarbij zijn cactussen erg lastig. Je hoeft ze dan niet veel water te geven, je krijgt ze best makkelijk om zeep. Of ik dan althans  :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door