Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door toscak
#2439318
Volgende week gaan we twee weken op vakantie met Bob. Ivm epilepsie ben ik heel voorzichtig met ontworming en anti teken/vlo.... Lees: gebruik ik niet.

Toch wordt ontworming ivm hartworm wel aanbevolen. Is het risico echt zo groot en zo ja, zijn er dan nog middeltjes die het minst schadelijk zijn?

En, is het aan te raden om anti teken spul te gebruiken of is dagelijks controleren afdoende?
#2439335
In Italie wordt vaccinatie tegen hartworm zeer aangeraden, overbrenger is de mug.
Ik geef de vaccinatie niet, en ook geen pillen.
Het is echt rotzooi.

Wat ik dus wel doe is het voorkomen van muggen en dat betekent eventueel de hond voor zessen sochtends en savonds na elven uitlaten, maar vooral wrijf ik Yuma heel goed in met een mix van helft water, helft appelazijn, en 20 druppels TT-oil (zijn druppels die verdund moeten worden). Appelazijn en water is 50 ml. ieder.
(Oh ja, als de temperatuur vrij laag is, dan zul je nauwelijks muggen aantreffen.)
Inwrijven doe ik echt iedere keer voor ik haar uitlaat, van boven tot onder, van achter tot voor, en ook de poten zo goed mogelijk. En dit middel is echt effectief. Geef je daarbij ook nog eens knoflook dan zit je helemaal safe.

Als je naar berggebied gaat, zullen er geen muggen zijn of nauwelijks, en dan loop je geen enkel risico.
#2439340
Vergat nog wat te vermelden: als je toch het zekere voor het onzekere wilt nemen, kan je bij terugkomst je hond met een simpel bloedonderzoekje laten testen of er besmetting met hartworm heeft plaatsgehad.
In dat geval kan je een pil voorgeschreven krijgen, die zeer effectief is.
Door toscak
#2439352
Annemarie Rijnveld schreef: In Italie wordt vaccinatie tegen hartworm zeer aangeraden, overbrenger is de mug.
Ik geef de vaccinatie niet, en ook geen pillen.
Het is echt rotzooi.

Wat ik dus wel doe is het voorkomen van muggen en dat betekent eventueel de hond voor zessen sochtends en savonds na elven uitlaten, maar vooral wrijf ik Yuma heel goed in met een mix van helft water, helft appelazijn, en 20 druppels TT-oil (zijn druppels die verdund moeten worden). Appelazijn en water is 50 ml. ieder.
(Oh ja, als de temperatuur vrij laag is, dan zul je nauwelijks muggen aantreffen.)
Inwrijven doe ik echt iedere keer voor ik haar uitlaat, van boven tot onder, van achter tot voor, en ook de poten zo goed mogelijk. En dit middel is echt effectief. Geef je daarbij ook nog eens knoflook dan zit je helemaal safe.

Als je naar berggebied gaat, zullen er geen muggen zijn of nauwelijks, en dan loop je geen enkel risico.
Bedankt voor je bericht. Binnen houden wordt nogal moeilijk, we gaan kamperen. Dus dan misschien toch wel pillen :-X
We gaan zeer waarschijnlijk naar Valsugana Trentino.

Het zit het met teken?
#2439366
Gevraagd aan mijn man, je hoeft niet bang te zijn voor muggen daar. Zijn er niet of nauwelijks. Ga je naar Lago di Levico?
Ga gerust, je zal geen problemen hebben. En kijk het aan, zie je toch muggen, dan eventueel die mix opsmeren.

Teken, ja die zijn er, ook de nare.
Hiervoor zou ik dus wel een band omdoen, ik gebruik de Seresto-band en Yuma heeft noch teken, noch huidproblemen er mee.
Ik weet niet of die band in jouw geval raadzaam is? Moet je DA maar even vragen.
Door toscak
#2439384
Annemarie Rijnveld schreef: Gevraagd aan mijn man, je hoeft niet bang te zijn voor muggen daar. Zijn er niet of nauwelijks. Ga je naar Lago di Levico?
Ga gerust, je zal geen problemen hebben. En kijk het aan, zie je toch muggen, dan eventueel die mix opsmeren.

Teken, ja die zijn er, ook de nare.
Hiervoor zou ik dus wel een band omdoen, ik gebruik de Seresto-band en Yuma heeft noch teken, noch huidproblemen er mee.
Ik weet niet of die band in jouw geval raadzaam is? Moet je DA maar even vragen.
Jep, we gaan naar het meer.

Ik heb even wat gelezen over de band, weet inderdaad niet of dit zo handig is met Bob. 8 maanden werkzaam, lijkt mij toch behoorlijk zwaar.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door