Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door brenda
#24365
Skip krijgt nu 4 maaltijden per dag van 125 gr. (dus een pond per dag)
De ene dag versvlees en de tweede brokken.
Nu wil ik overgaan op alle dagen versvlees.
Mag hij een van die vier maaltijden al barfen, gemalen natuurlijk totdat hij het zelf kan kauwen? ???
Laatst gewijzigd door brenda op di 18 nov 2003, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#24366
Een pond? Jeumig, Sam kreeg een gram of 30/35 per kilo Sam. Dusseehhh op die leeftijd pakembeet een ons of 2/3? Nou ja, af en toe maar knijpen en zo nodig aanpassen.
Wat zou je die ene maaltijd willen doen?
Door brenda
#24373
Ik geef hem teveel versvoer?
Jeetje ik snap er niks meer van!
Die ene maaltijd wil ik iets van vlees geven,
rundgehakt, of gemalen kipkarkas.
Ik roep maar wat hoor!
Door Lizzy
#24385
brenda schreef: Skip krijgt nu 4 maaltijden per dag van 125 gr. (dus een pond per dag)
De ene dag versvlees en de tweede brokken.
Nu wil ik overgaan op alle dagen versvlees.
Mag hij een van die vier maaltijden al barfen, gemalen natuurlijk totdat hij het zelf kan kauwen? ???
Hoi Brenda, overgaan op alle dagen versvlees is geen probleem natuurlijk (alleen maar goed). Hoe bedoel je met "mag hij al barfen"? Als ik nu een pup zou krijgen, zou hij gaan barfen vanaf het moment dat hij vast voedsel zou gaan eten! Barf is niet alleen bot, barf is het zelf samenstellen van voedsel en dat kan dus vanaf dat de hond vast gaat eten. En, kauwen kunnen ze al heeeeel snel hoor. Dat wil overigens niet zeggen dat je hem alle botten al kunt geven(!), maar plat geslagen kippennekken gaan er al wel in hoor! (nog even geen vleugels en andere botten naar mijn bescheiden mening). Hoeveel maaltijden per week wil je precies zelf gaan samenstellen? (ik vind dat altijd best lastig in combinatie met versvlees - welk merk geef je?).

Groetjes, Lizzy
Door Ink
#24393
brenda schreef: Ik geef hem teveel versvoer?
Jeetje ik snap er niks meer van!
Die ene maaltijd wil ik iets van vlees geven,
rundgehakt, of gemalen kipkarkas.
Ik roep maar wat hoor!
Kijk het maar een beetje aan. Misschien is voor Skip een pond wel goed. Maar ik vind het veel!

Maar je kan best een maaltijdje per dag een beetje knutselen. Een rauw eitje, wat groentenmix, een visje rauw of uit blik, wat zuivel met een geprakte banaan, gehakt, kipfilet. Nou ja ... verzin maar wat! Maar dan wel dat pond waarschijnlijk iets minderen anders heb je binnenkort een olifantje.
Of wat Liz zegt helemaal zelf samenstellen. Hartstikke leuk en je weet precies wat Skip te eten krijgt. Als dAt de bedoeling is ... laat maar horen!
Door brenda
#24439
Ik heb bijna alle merken vers vleesvoer in huis en tot nu toe heeft hij energique gehad en AHV en er ligt nu Carnibest te ontdooien.
Ik wil een maaltijd per dag gaan vervangen door barf.
En als dat goed gaat, wil ik gaan uitbreiden, totdat hij totaal barft.
Dank je wel Ink voor deze tips, enne een pond is echt niet veel hoor, als je ziet hoe hard ze moeten groeien. Donna krijgt ook een pond per dag. (zo ongeveer)
Uiteraard gaat de hoeveelheid van het zelf knutselen van die pond af.

Groetjes Brenda
Door Ink
#24441
Daarom zeg ik ... knijpen in die hond. Niet mager, wel schraal.
Donna een pond, Sam 2 ons ... er IS geen wet. Hooguit een richtlijn ...
Succes!
Door sylvia
#24444
Donna eet ook een pond carnibest per dag,en die is geen gram te vet.Ik heb mijn pups altijd op voelen gevoerd zijn goed van dikte dan is de hoeveelheid voer goed worden ze te dik minderen worden ze mager meer geven.De volwassen uitvoering van eem Am.cocker teef weegt zo rond de 10 kilo en die eten zo'n 200 gram carnibest per dag.
Door Helen
#24446
Ink schreef: Daarom zeg ik ... knijpen in die hond. Niet mager, wel schraal.
Donna een pond, Sam 2 ons ... er IS geen wet. Hooguit een richtlijn ...
Succes!
Als je hard moet knijpen voordat ie gilt issie te dik en als ie al gilt voordat je knijpt issie familie van Balou ;D
Door sylvia
#24476
Helen schreef:


Als je hard moet knijpen voordat ie gilt issie te dik en als ie al gilt voordat je knijpt issie familie van Balou ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 19 nov 2003, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door