Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door carlala
#243420
Hoi,

Ik wil met Pepper van twee keer voer naar één kaar op een dag.

Ik geef BIBI.
Maar ik wil eigenlijk s'ochtends wel wat blijven geven, maar dan groente enzo...

Ook wil ik de bibi een keer per week vervangen door vis.

Ik ben nog helemaal niet thuis in berekeningen enzo...

Pepper is 11 maanden en weegt 14 kilo.
Hij eet op een dag 500 gr bibi en een beetje schapenvet.
(ochtend 250 gr, avond 250 gram).
Dit verhuist straks naar de avond.
Als ik het een keer wil vervangen door vis moet ik dan dezelfde hoeveelheid pakken.

Kan ik al gelijk zeg morgen beginnen om Pep maar 1 keer eten te geven. Of moet ik het langzaam gaan afbouwen?

En als ik dan s'ochtends groente hutekase of iets anders geef moet ik dan dat gewicht van de avondmaaltijd afnemen.

??? ???

Sorry voor al mijn vragen.
Bedankt voor het antwoorden.
Doeg Carla
Door Lizzy
#243496
Hoi Carla, mag ik vragen wat Pepper voor een hond is? Ik neem aan (gezien het gewicht en leeftijd) dat Pepper al bijna volgroeid is?

Als je 500 gram Bibi geeft, dan zou ik ook gewoon beginnen met 500 gram te geven voor de maaltijden die je zelf samenstelt (met bijv. vis dus).

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met "En als ik dan s'ochtends groente hutekase of iets anders geef moet ik dan dat gewicht van de avondmaaltijd afnemen". Ik neem aan dat je dit als ontbijt geeft? Dan denk ik dat je het van het ontbijt moet afhalen. Of bedoel je dat je dit als tussendoortje gaat geven?
Door carlala
#243595
Ik wil overschakelen van 2 naar 1 keer eten geven.
Moet ik dit in 1 keer doen?

En wat ik s óchtends geef dat moet ik dan toch van de hoeveelheid s'avonds afhalen?

Sorry dat het de eerste keer onduidelijk was

Pepper is een engelse cocker spaniel.
Door Lizzy
#243601
[quote="carlala"]
Ik wil overschakelen van 2 naar 1 keer eten geven.
Moet ik dit in 1 keer doen?

En wat ik s óchtends geef dat moet ik dan toch van de hoeveelheid s'avonds afhalen?

Sorry dat het de eerste keer onduidelijk was

Pepper is een engelse cocker spaniel.
[/quote]

Volgens Mogens Eliasen kun je bij 10 maanden overschakelen naar 1 maaltijd per dag. En ik denk dat je dit langzaam kan doen ('s ochtends steeds minder geven en 's avonds meer) maar volgens mij kun je dat ook gemakkelijk gewoon in 1 keer doen. Dat went binnen een paar dagen wel. Hoewel sommige honden 's morgens (op de lege maag) gal over gaan geven. Als jouw hond wel eens spuugt op lege maag (gele vloeistof) dan zou ik hem langzaam overwennen op 1 maaltijd per dag.

En ja, als je iets extra's geeft, moet je dat wel van een maaltijd afhalen want anders is Pepper binnen de korste keren tonnetje rond.
Door carlala
#244215
Wat ik het liefst zou willen is .
combinatie van bibi/duck afgewisseld met groentemix en vis.

Is dit een goede combi voor een hond?

Ik ben me dus aan het inlezen welke vis je mag geven en met wat gecombineerd, etc....

Beetje met beetje komthet wel ;D
Door Lizzy
#244522
[quote="carlala"]
Wat ik het liefst zou willen is .
combinatie van bibi/duck afgewisseld met groentemix en vis.

Is dit een goede combi voor een hond?

Ik ben me dus aan het inlezen welke vis je mag geven en met wat gecombineerd, etc....

Beetje met beetje komthet wel ;D
[/quote]

Mij ook (ik sluit me bij Peet aan).

Ik zou alleen niet vaker als 1 keer per week vis geven. Dat is wel voldoende. En dan zou je dus inderdaad in totaal een maaltijd kunnen geven van 500 gram. Ik zeg maar wat: 350 gram rauwe/hele sardientjes, 50 gram huttekase en 100 gram gepureerde groentes. Of 350 gram makreel, 50 gram vis uit een blikje (sommige honden vinden rauwe vis niet echt lekker en die moet je eerst verleiden door de rauwe vis in stukjes te knippen en te mengen met een blikje vis) en 100 gram groente. Zoiets. Als je vaker zelf wilt gaan samenstellen, dan kun je weer andere voedingsmiddelen gebruiken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door