Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#241155
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik ken mensen die hun honden af en toe pens geven maar ook rauwe kipkarkassen, ook aan de puppies.
Nu heb ik begrepen dat een hond die altijd vers eet een veel sterkere maag heeft en dat dit dan geen kwaad kan.
maar hoe zit dat nu met honden die alleen maar brokken eten en zo af en toe eens een stuk pens/of een bot of kipkarkassen krijgen???
met name de kip vind ik toch eng...of zal dit wel mee vallen?

groetjes,
Bep
Door rob
#241179
ik ken ook mensen met een hond die baldo krijgt...ja schrik niet.....staat stijf van de geur kleur en andere rotzooi.....gewoon botten voert......krijg een rolberoerte als ik daar aan denk en het gaat altijd nog goed en je zult zien, iemand die zijn hond vers voert die hond heeft bij het minste of geringse iets.
denk dat je daar ook "geluk" bij moet hebben, dat kan gewoon niet anders.

Linda
Door Ineke
#241189
Tja. Ik denk dat een van nature sterk gestel en geluk (en pech) zeker mee spelen.

Mijn ouders hebben Ierse Wolfshonden. Ze krijgen voornamelijk (goedkope) brokken en dinner met kattenvoer er over. Regelmatig pens en zo nu en dan een knie.
Ze stralen van gezondheid en de honden worden 10/11,5 jaar oud. Dat is een zeer hoge leeftijd voor een Ier.

Mijn opa heeft zijn hele leven gerookt als een ketter en is bijna 90 jaar oud geworden. Aan de andere kant worden mensen soms niet ouder dan 36 die toch gezond geleefd hebben.

De natuur staat voor niets.
Door Lizzy
#241200
Bedoel je vooral de combinatie brokken en kipkarkassen? Tja, ik ben er niet echt een voorstander van maar als het al jaren goed gaat, dan heb je niks in te brengen. Overigens zou het kunnen zijn dat ze de karkassen gemalen kopen (of zelf malen) en dan zie ik eigenlijk geen probleem om brokken te combineren met kipkarkas. Of pens. Zelf zou ik het niet tegelijkertijd geven, maar tja, er zijn altijd weer zat mensen die het wel door elkaar roeren en waarbij het al jaaaaren goed gaat..... Tja.....
Door Lizzy
#241202
RuBep schreef: waar ik bang voor ben is toch de salmonella bacterie die er in kip kan zitten, kan een brokkenhond daar dan wel tegen??

Doeggg,
Bep
Mmm, nou daar ben ik niet zo bang voor. Tenzij je brokken echt met kip mengt. Het is dan niet 100% ondenkbaar dat je hond daar een keer een salmonella vergiftigingetje krijgt. Hangt er ook vanaf hoeveel salmonella aan de kip zit. Als dat maar weinig is, dan zal er ook niet veel gebeuren.
Door lot25
#242539
rob schreef: ik ken ook mensen met een hond die baldo krijgt...ja schrik niet.....staat stijf van de geur kleur en andere rotzooi.....gewoon botten voert......krijg een rolberoerte als ik daar aan denk en het gaat altijd nog goed en je zult zien, iemand die zijn hond vers voert die hond heeft bij het minste of geringse iets.
denk dat je daar ook "geluk" bij moet hebben, dat kan gewoon niet anders.Linda
------------------------------------
Ik gaf voorheen naast de brokken ook regelmatig botten, vooral ribben van (volwassen) runderen, maar nooit last van iets gehad hoor. Ook wat salmonella betreft, ik denk dat als je hond goed gezond is dat je toch minder risico loopt (hoop ik.. ;))
Gebruikersavatar
Door sylvia
#242807
lot25 schreef: ------------------------------------
Ik gaf voorheen naast de brokken ook regelmatig botten, vooral ribben van (volwassen) runderen, maar nooit last van iets gehad hoor. Ook wat salmonella betreft, ik denk dat als je hond goed gezond is dat je toch minder risico loopt (hoop ik.. ;))
maar als je ribben van volwassen runderen gaf dan gaf je recreatiebot, bot dus wat niet geheel opgegeten wordt , dat is dus zoiezo geen probleem.
Door tieneke
#243094
sylvia schreef: maar als je ribben van volwassen runderen gaf dan gaf je recreatiebot, bot dus wat niet geheel opgegeten wordt , dat is dus zoiezo geen probleem.
Hier gingen ze er gigantisch van aan de race.....
Er zat dan ook veel vlees en vet aan :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#243665
tieneke schreef: Hier gingen ze er gigantisch van aan de race.....
Er zat dan ook veel vlees en vet aan :-\
ja dat is wat anders maar er komen geen stukken bot in het verteringskanaal
Door tieneke
#243672
sylvia schreef: ja dat is wat anders maar er komen geen stukken bot in het verteringskanaal
Er zat wel te hard bot aan wat vooral Tinus toch naar binnen werkte....
Door Netty
#243868
ik lees hier ff mee, ik ben pas geleden me dood geschrokken.....hier ken ik een hond die het prima doet op gekookte en gebakken vlees MET BOT, ik vroeg nog of ze zich niet vergiste, maar nee hoor hij krijgt restante van een restaurant, en neem maar van mij aan dat die Chinezen hier alles koken en bakken,
het beest heeft een vacht om van te kwijlen en een paar tanden waar geen stukkie tandsteen op zit, het woord diaree kent hij niet, althans zijn baas, en overgeven doet hij ook nooit.
hij poept allen pilaren van drollen, spierwit :-[
ik denk dat honden magen meer kunnen verdragen als dat we denken ???
Door Lupa
#243873
Netty schreef: ik lees hier ff mee, ik ben pas geleden me dood geschrokken.....hier ken ik een hond die het prima doet op gekookte en gebakken vlees MET BOT, ik vroeg nog of ze zich niet vergiste, maar nee hoor hij krijgt restante van een restaurant, en neem maar van mij aan dat die Chinezen hier alles koken en bakken,
het beest heeft een vacht om van te kwijlen en een paar tanden waar geen stukkie tandsteen op zit, het woord diaree kent hij niet, althans zijn baas, en overgeven doet hij ook nooit.
hij poept allen pilaren van drollen, spierwit :-[
ik denk dat honden magen meer kunnen verdragen als dat we denken ???
maar 1x de verkeerde bot en het is 1x te veel, dan heeft die een mooie vacht maar......
sorry dat vind ik dus russische roulet spelen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door