Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fem fatale
#2419014
Mijn gootsteenafvoer stinkt. Heel erg, niet rioolig, maar eerder pittige schimmellucht ofzo.

Ik heb van de week al een pak soda en een fles azijn erin gekieperd, en mijn broer heeft vandaag de plopper erop gezet, maar dat heeft allemaal geen effect. Hij loopt wel goed door. Wat ik nu doe is een soort waterslot maken, ik zet dus een laag water in de gootsteen, dan is de lucht weg (ik heb zo'n anderhalve bak, en het kleine bakje ernaast ruikt trouwens niet). Maar mijn stop sluit niet goed, dus het water loopt weer weg, dit kost dus superveel water en als ik weg ben geweest kom ik alsnog thuis in een stinkend huis.

Het begon ongeveer een week geleden, toen opeens de douche en de wasbak in de baskamer verstopt raakten. Die lieten zich goed behandelen met soda, azijn en de plopper en nu loopt daar alles weer goed door en daar stinkt het niet.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Kan ik hiervoor een loodgieter bellen?
Gebruikersavatar
Door nova
#2419040
waarschijnlijk wordt het waterslot van de gootsteen weggetrokken wanneer je elders in huis loost.
aan U de schone taak om dit even nat te gaan.

Als je  wat gastape circulair rond de stop draait, dan heb je een betere dichting  ;),  stoppen kun je los kopen bij de loodgieter, een mm verschil kan veel uitmaken
Door fem fatale
#2419077
De gootsteen slurpt heel erg als hij water wegspoelt. Maar als het waterslot leeg trekt, wat kan ik daar aan doen? Als hij leegtrekt doet hij dat trouwens ook uit zichzelf, water is nu op, en ik ruik hem weer, maar er is verder niks aangeweest of doorgetrokken.

Waar vind ik gastape? Ik kan zelf niet naar een bouwmarkt, en mijn vader is op vakantie, dus ik hoop heel erg dat je "de ah om de hoek" gaat zeggen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2419088
fem fatale schreef: De gootsteen slurpt heel erg als hij water wegspoelt. Maar als het waterslot leeg trekt, wat kan ik daar aan doen? Als hij leegtrekt doet hij dat trouwens ook uit zichzelf, water is nu op, en ik ruik hem weer, maar er is verder niks aangeweest of doorgetrokken.

Waar vind ik gastape? Ik kan zelf niet naar een bouwmarkt, en mijn vader is op vakantie, dus ik hoop heel erg dat je "de ah om de hoek" gaat zeggen.
bij dezelfde loodgieter waar je ook een andere stop kan vinden  ;)

Het zit op een rood haspeltje, en de tape is wit, zonder lijm. je moet m  onder lichte spanning rond de stop draaien  ;)
Door fem fatale
#2419093
Goed, ik moet sowieso een loodgieter bellen als ik een sluitende stop wil, en als ik van de geur af wil?

In alle eerlijkheid gebruik ik die stop namelijk nooit (ik heb een vaatwasser), dus het valt nu pas op dat ie het niet doet, omdat het stinkt. Altijd een laag water in de gootsteen laten staan tegen de lucht kan natuurlijk, maar liever ben ik van die lucht af.
Door fem fatale
#2419111
Goed, er zit hoe dan ook iets niet goed, of er moet iets vervangen als ik dat snel even doorlees.

Ik heb een huurhuis en geen tellende handen, dus ik ga de loodgieter bellen. Dank je.
Door fem fatale
#2419192
Wasmachine? TVserie!

Ik had laatst ook al een polsspalk geknutseld van een lepel, de fysio was erg onder de indruk. En ik kan hele mooie kattenspeeltjes maken van kartonnen dozen.  ;)
Door Nynke
#2419207
Ik zou de sifon onder de gootsteen even losdraaien en schoonmaken. Wel goed kijken waar alle onderdelen zitten voor je ze losdraait  :biggrin2: en verder zou ik 1, 2,, 3 keer per week een paar liter kokend water door de gootsteen spoelen.
Door fem fatale
#2419299
Ik heb geen sifon in de keuken, maar dit is lekker voor de verhuurder.

Ik spoel niet wekelijks door, maar gooi wel regelmatig wat soda op erin, maar hij zit niet verstopt, dus dat heeft weinig zin nu.
Gebruikersavatar
Door nova
#2419328
fem fatale schreef: Ik heb geen sifon in de keuken, maar dit is lekker voor de verhuurder.

Ik spoel niet wekelijks door, maar gooi wel regelmatig wat soda op erin, maar hij zit niet verstopt, dus dat heeft weinig zin nu.
niet meer logisch dat jij dan stank in de keuken hebt  :-\,  maar zit die dan ook niet verder in het afvoer-systeem?
Door Lil
#2419510
fem fatale schreef: Ik heb geen sifon in de keuken, maar dit is lekker voor de verhuurder.

Ik spoel niet wekelijks door, maar gooi wel regelmatig wat soda op erin, maar hij zit niet verstopt, dus dat heeft weinig zin nu.
ehhh sifon is de 'stankafsluiter'. Dus die zou ik echt wel willen. Daarbij is het waterpeil waarschijnlijk te laag. soda helpt dan niet, wel een hele emmer water erin doen. Is 's zomers ook buiten met de putten in de weg. Als die erg stinken gooi je een emmer water erin en is de stank weg. Deze zomer niet nodig geweest, nog nooit zo veel water gehad als dit jaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door