Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#241476
Even een vraagje. Ik ben een groetemix aan het maken voor Cujo en nou vraag ik me af kan ik daar ook konkommer door doen?
Door Marion
#241478
ja hoor dat kan gerust. De voedingswaarde van komkommer weet ik niet maar ik weet bv dat Lizzy als beloningssnoepjes stukjes komkommer gebruikt ;)
Door Jacqueline74
#241493
ja ok dat stukje had ik ook al gelezen maar waar valt konkommer nu onder dan groetje of fruit?
Door Anjes
#241521
hoi, ik heb het in de enceclopedie opgezocht, maar daar staat ook niet of het groente of fruit is. Wel dat het een kruidige eenjarige plant, oorspronkelijk uit de subtropen. Ook staat erbij eetbare vrucht.
En uit het boek gezonde hondenvoeding staat dat er natrium en chloor in zit. grtjes Anjes
Door 202spots
#241545
Ik reken komkommer ook als groente, het kan wel door de groentmix gedaan worden,maar als je nagaat dat het 95% water is,dan vind ik dat er dan ook erg weinig voedingwaardes in de komkommer zit.
Het is wel makkelijk om als "vulling" te geven wanneer de hond TE zwaar is! ;)
Ik gebruik in de groentemix altijd courgettes,die bevatten meer voedingswaardes.
Door Truus
#241546
De komkommer is een eenjarige klimplant met reusachtige bladeren. Aan een stam kunnen tientallen vruchten groeien. De komkommer behoort tot de familie van de vruchtgroenten. De vorm van de komkommer verraadt trouwens de verwantschap met de augurk en de courgette. Naast de bekende groene komkommer bestaan er ook gele en witte komkommers.

Dit heb ik niet van mezelf maar even opgezocht ;) :D
Door Lizzy
#241552
Het valt onder groente en het heeft weinig voedingswaarde. Een beetje vitamine C. Maar, het is wel handig om wat volume en vocht aan een groentemix te geven. Ik verwerk meestal wel 3 komkommers (en 3 courgettes) in een groentemix voor een week of 3.
Door richard
#241899
Door kokommer (eigenlijk door het vocht hierin) werkt wel mijn blender beter. Overigens prima beloninkjes voor in de zomer. Drinken ze ook meteen wat minder.

richard
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door