Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tiny
#2414353
Jazeker, vandaag zijn we weer bij Tannetje geweest om onze pup te laten titeren. 3 weken geleden hebben wij hem laten titeren en toen bleek hij toch zijn 2e enting nodig te hebben omdat Parvo aangaf dat de antistoffen niet (meer) aanwezig waren. Tannetje wilde checken of dat de enting aangeslagen zou zijn. Als dit het geval zou zijn dat heeft hij zijn 3e puppy enting niet nodig. En wat blijkt; alle puntjes waren diep donker grijs.
Halverwege de tijd zei Tannetje al; dit gaat er helemaal goed uit zien! Dus onder het genot van een gedroogd runderstripje is Sisko geprikt, hij heeft er niets van gemerkt en mocht zonder enting weer naar huis! Doei, doei, tot over 3 jaar, voor de check-up. Dan wordt Rosco ook gecheckt en Tessa hoeft dus helemaal niet meer ge-ent te worden. Die heeft na 13 jaar anti-stoffen genoeg voor de rest van haar leventje.  Ik ben er zeer blij mee ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2414627
Ja, op 9 weken had hij geen antilichamen meer voor HCC, heel weinig voor parvo en heel veel voor hondenziekte. Hij heeft dus DHP gehad. Omdat hij toch nog wel antilichamen had voor parvo, wist ik niet zeker of die enting wel goed aan zou slaan, daarom wilde ik hem nog een keer getiterd hebben. Anders loopt hij tot 1 jaar on- of slecht beschermd voor parvo rond en dat vind ik toch wel eng.
Door tiny
#2414914
Hitam schreef: Ja, op 9 weken had hij geen antilichamen meer voor HCC, heel weinig voor parvo en heel veel voor hondenziekte. Hij heeft dus DHP gehad. Omdat hij toch nog wel antilichamen had voor parvo, wist ik niet zeker of die enting wel goed aan zou slaan, daarom wilde ik hem nog een keer getiterd hebben. Anders loopt hij tot 1 jaar on- of slecht beschermd voor parvo rond en dat vind ik toch wel eng.
Dank je wel Tannetje, voor jouw uitleg. Stukken duidelijker zo! :) Zo kan ik het niet uitleggen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2415073
Hitam schreef: Ja, op 9 weken had hij geen antilichamen meer voor HCC, heel weinig voor parvo en heel veel voor hondenziekte. Hij heeft dus DHP gehad. Omdat hij toch nog wel antilichamen had voor parvo, wist ik niet zeker of die enting wel goed aan zou slaan, daarom wilde ik hem nog een keer getiterd hebben. Anders loopt hij tot 1 jaar on- of slecht beschermd voor parvo rond en dat vind ik toch wel eng.
aha duidelijk zo, dank je.
Handig om het zo te doen, anders had je op 12 weken nogmaals parvo gegeven. Wat is eigenlijk de reden dat we in NL pas op 12 weken tegen HCC vaccineren? Weet jij dat?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2415628
Ik denk dat dat is omdat we dan zeker weten dat de maternale antilichamen weg zijn en de enting goed aan kan slaan. En kennelijk vinden we de ziekte niet zo belangrijk dat we eerder willen enten, zoals bij hondenziekte en parvo.
Maar eigenlijk is het niet helemaal logsich.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2415632
Hitam schreef: Ik denk dat dat is omdat we dan zeker weten dat de maternale antilichamen weg zijn en de enting goed aan kan slaan. En kennelijk vinden we de ziekte niet zo belangrijk dat we eerder willen enten, zoals bij hondenziekte en parvo.
Maar eigenlijk is het niet helemaal logsich.
Ja vreemd eigenlijk.
ik ga in ieder geval mijn pup titeren, meten is weten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door