Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#205
Robert heeft verse forel gevangen (beetje veel voor ons 2-tjes) en nou wil ik eigenlijk wel graag weten of ik dit aan Bas kan geven. Robert heeft ze schoongemaakt (alle ingewanden zijn er uit) en ze liggen nu in de vriezer.

Kan ik zo'n forel ontdooit aan Bas geven? Een hele forel of moet ik daar nog wat mee doen? En als ik hem een forel geef kan ik dan een vleesmaaltijd overslaan?
Door Lizzy
#206
Hoi Ivonne, ja hoor, je kunt de forel gewoon aan Bas geven. Als vleesmaaltijd (als het voldoende voor hem is). Desnoods met wat groente en een blikje vis, om het meer volume te geven. Als je de graten niet vertrouwt dan zou je de vis eerst in stukjes kunnen snijden of de vis kunnen malen in de vlees/gehaktmolen.
Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
#207
En als er een stuk van de vin is afgeknipt dan heeft Robert ze niet zelf gevangen maar heeft hij ze gekregen van Roger ;D ;D ;D ;D ;D
Door roger
#208
<<En als er een stuk van de vin is afgeknipt dan heeft Robert ze niet zelf gevangen maar heeft hij ze gekregen van Roger  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D <<


Ha ja, dat kan best, dat herinner ik me nog, niet dat ik ze gegeven heb , wel dat stuk van die vin ;D ;D ;D

Gr.
Roger.
Door ine
#209
Wat ik afgelopen zondag heb opgevangen( ;)) is: Let op, dat er geen haakjes meer inzitten! Ook al heeft Robert zijn haakje eruit, er kan er nog 1 inzitten, van een ander!!
Door Lizzy
#210
Hoi Ivonne, ik heb zojuist vernomen dat er wel parasieten in zoetwater vissen kUnnen zitten. Ik weet niet of het echt waar is, maar ik zou de vis nog even een tijdje (dag of 10 ofzo) in de vriezer laten liggen. Dan zijn de parasieten in ieder geval dood.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 10 okt 2003, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#211
is goed dat je het zegt Lizzy, dan moet Bas nog even een weekje wachten voordat ie zijn visje krijgt
Door ine
#24084
Ik zit hier naar 2 kilo panharing te kijken, mijn honden kijken verlekkerd mee! :-\
Ze zijn niet schoongemaakt, dus alles zit er nog in. Kan ik die zo helemaal geven? Of toch wat fileren en de rommel uit de buik halen?
Ik vind het erg eng allemaal! :-[
Door Ink
#24087
In 1 vloeiende beweging de tuin in ... zowel honden als vissen.
Door ine
#24089
De tuin had ik al aan gedacht, dus ik kan ze als een Hollandse nieuwe boven hun bekkie houden? Ja, ik laat snel los, anders hebben ze er teveel bot bij! ;)
Ik zal niet verder op de zaken vooruit lopen, maar als het niet echt lekker gaat en ze gaan kuchen of zo, dan maar wat koek erachteraan? :-\
Gebruikersavatar
Door chooky
#24090
precies ink ;D
rommel in de buik is gewoon orgaanvlees, alleen dan van vis. scherpte en hardheid van de graten valt heeel erg mee. Gewoon doen!
Door ine
#24128
Zo, Lisa at hem als een nieuwe haring. Ik heb haar niet zien kauwen!! :-\ Joop was even verbaasd, want toen hij ooit een vis uit de Roer had gevangen, mocht hij hem niet eten van mij! Na wat aanmoediging, was het hier ook hap, slik, weg. Nina heeft hem op haar gemak opgekauwd! Deetje wilde haar poten niet vies maken, maar heeft hem ook netjes op en Luuk staat wat zielig te likken en neemt kleine hapjes, maar eet hem wel helemaal op!
Gadver, die honden meuren nu!!! :P :-X
Straks krijgen ze er nog 1, kijken, of dat sneller gaat! ;)
Door avalon
#24199
Angie hoeft geen vis en Avalon vind het een heerlijke parfum :o (volgende keer toch maar uit blik ipv vers?).
Door Janet
#24264
Ik heb een kilo ingevroren ansjovisjes gekocht. Was geloof ik wel prijzig (4,50) maar ik wil het toch eens proberen. Zowel voor mezelf als voor Kali. Die dingen zijn nog kleiner dan sardientjes, dus veel problemen zou het niet moeten geven, denk ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door