Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door C@rine
#2394777
Hoe zat het ook alweer?
Een kennis van me voert smorgens KVV en savonds brok.
Was het beter om een paar dagen KVV te voeren en dan een paar dagen brok?
Dit vanwege de enzymen die de honden nodig hebben om KVV te verteren en om brok te verteren
Door flodder en dwarrel
#2395999
[quote="C@rine"]
Hoe zat het ook alweer?
Een kennis van me voert smorgens KVV en savonds brok.
Was het beter om een paar dagen KVV te voeren en dan een paar dagen brok?
Dit vanwege de enzymen die de honden nodig hebben om KVV te verteren en om brok te verteren
[/quote]

er moet 8 uur tussen de maaltijden zitten
Door Nathalie
#2396742
Dit is toch al lang achterhaald?
Volgens mij ben ik hier ook ergens een topic over tegen gekomen.
Ik dacht dat er wel iets was met brok en bot.
Maar kvv en brok niet
Gebruikersavatar
Door sylvia
#2400127
Het zou mijn keuze niet zijn om brok bij vers te voeren de hele reden om vers te willen voeren , het niet voeren van granen en andere zooi, vervalt hiermee. Maar als je daar toch voor kiest is er gee enkele restrictie aan tijd die ertussen moet zitten. Er zijn zelfs mensen die het mengen met de brokken. Het voeren van botten is echter niet handig als een hond brokken eet vanwege het verminderde vermogen van de maag om het bot te verteren.
Door lauwtje
#2402874
Heb ik hier ook. Ze eten bv absoluut geen lotgering maar Tinlo vinden ze wel lekker. In het begin ging het moeilijker bij ze, maar Tinlo gaat er supergoed in.
Je kan het vlees mengen of even wat heet water er overheen gieten. Steeds minder en minder totdat het echt rauw is.  ;)

Succes!
Door nienk
#2402969
ik heb ook een tijdje brok met smuldier gemengd voor Reus, ging prima. hij vindt het absoluut het lekkerste wat er is en wordt nog steeds helemaal blij als ie een brokken zak ziet/ruikt/hoort. dikke pech!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#2403338
[quote="nienk"]
ik heb ook een tijdje brok met smuldier gemengd voor Reus, ging prima. hij vindt het absoluut het lekkerste wat er is en wordt nog steeds helemaal blij als ie een brokken zak ziet/ruikt/hoort. dikke pech!
[/quote]

Logisch de brokken worden overgoten met een flinke dosis smaak en geurstoffen net als bij katten brokken alleen die zijn nog sterker opgeleukt. Het is net als mensen die gewend zijn hun eigen eten samen met meneer maggi/ honig ect klaar te maken. Die kunnen ook een geheel geur en smakenstoffen vrije maaltijd niet zo waarderen want die is dan vrij smakeloos. Dan blijft die sterkt ruikende en smakende beetje van mezelf en een beetje van... Veel interessanter.
Door lauwtje
#2404152
Voordeel van mijn hondjes: Die vreten geen brok. Gooi maar een handje brok door het vlees heen... ze laten ze liggen hoor :D

Zoals 1 van mijn bazen het vaak uitlegt aan cliënten:
Tuurlijk is mac Donald lekker, maar een salade is gezonder voor de mens. Probeer een jaren lange fastfood fan aan een salade te krijgen. Het gaat moeizaam maar eenmaal gewent kunnen ze het zeker wel waarderen, zelfde geld voor dieren  ;D Hij is deels pro-vers. Hij promoot het niet, maar als mensen met hun dier komen en vlees geven kan hij het zeker waarderen. Zo gaf hij mij de tip om mijn kat op vlees te zetten. Elke kat vreet RC.. behalve die van mij (blaasgruis) Zo zijn alle diertjes hier er ook op gekomen. Love it!

Maar, Back on topic. Het kan gewoon, maar natuurlijk is 100% rauw veel beter.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door