Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2393
Ik zou graag willen weten wie van jullie er vlees voor de hond in de gewone supermarkt of bij de gewone slager koopt. Ik ben nog steeds zeer bang (hebbie mij weer) dat het vlees aldaar in contact is geweest met varkensvlees en vandaar dat ik alleen bij poelier en Islamitische slager vlees koop. Maar, ik beperk mezelf wel enorm op deze manier! Ik zie vaak rundvlees (zelfs biologisch!) bij de super - soms goed in de aanbieding - en dan denk ik "zal ik het toch maar kopen dan?". Tot nu toe niet gedurft... Ben ik de enige? :-/

Dus, wie van jullie koopt ook vlees bij supermarkt of slagerij?
Door Ink
#2394
Ink koopt alles en overal.
Ink is niet bang.
Ach nee, zonder dollen. Dat risico neem ik wel.
Misschien heeft die poelier wel net varkenslever gekocht en aangeraakt, komt via de achterdeur terug en gaat zonder desinfecteringsbehandeling jouw kippies in staan pakken.
Ik overdrijf maar dat begrijp je wel denk ik ;).
Gewoon kopen. De weg oversteken is gevaarlijker. Zeker als het stukje hondgebeuren hem stiekem in z'n eentje smeert!
Door Helen
#2395
Ikke ook. Zowel bij de super als bij de slager. Ik koop bij een slager die ook varkens slacht kalfsbotten. Ik vertrouw erop dat dat goed gebeurt. Want ik vind zelf dat je gewoonweg niet overal paranoia van moet worden. Oppassen en nadenken is goed, maar als je teveel oppast gaat dat je belemmeren.

groetjes Helen
Door roger
#2396
Lizzy,

Ik koop ook aan in een zaak die zowel varkensvlees als rund of wat dan ook behandeld , daar zie ik geen probleem in.
Wat ik wel nooit doe is kant en klare , gemalen paketten kopen die de slager zelf heeft samengesteld met resten die hij voor menselijke consumptie zelf niet meer kan verkopen.

Gr.
Roger.
Door Lizzy
#2397
Jeetje lieve luitjes, jullie hebben geen idee hoe blij ik ben met jullie berichten! A)hebben jullie natuurlijk gelijk en - en Ink, je hebt het weer prachtig weten te verwoorden! B)Opent dit een heel nieuwe wereld voor mij...! Want, ik heb zulke prachtige stukken Biologisch rund en lams vlees bij de AH zien liggen! Die wil ik eigenlijk wel dolgraag voor mijn honden kopen. En nu, na dit zetje van jullie, ga ik dat ook gewoon doen!

Mijn dank is groot! (soms heb ik gewoon een schop onder mijn kont nodig van mijn mede-mens!).

Groetjes, Lizzy
Door mayohi
#2398
Hallo allemaal,
ik moet bekennen dat ik eigenlijk geen vlees koop in de 'gewone' supermarkt (lees: Konmar, AH enz.), behalve om de paar weken een paar haksen (opengezaagd rundergewricht), dat mijn hond als 'funbot' krijgt op zondag. Dat ik verder niet bij de super koop ligt voornamelijk aan het feit dat ze over het algemeen niét hebben wat ik zoek en/of veel te duur zijn. Ik haal mijn vlees en botten bij de poelier en de 'islamiet' hier in de buurt.

groetjes, Marjolein & Bella
Door André
#2400
Ik ben nog steeds zeer bang (hebbie mij weer) dat het vlees aldaar in contact is geweest met varkensvlees




Lizzy, die discussie heb ik eens vaker met je gehad, en het bedrukt je realiteitszin.

Volgens de procedures van kwaliteitseisen door slachthuizen worden mijn inziens dit probleem vrij snel getackeld
Door Lizzy
#2401
Hoi Andre, ik kan de discussie natuurlijk weer overnieuw beginnen, maar is dat verstandig? Ach, kan mij het schelen: wat gebeurd er na het slachten? Bij het uitbenen en verpakken?

Ik begrijp natuurlijk wel, na mijn kansberekening, hoe groot (of hoe klein) de kans is. Maar toch, heb jij antwoorden voor mij op de bovenstaande vraag? En wat betekent "bedrukt mijn realiteitszin"?

Verder: :-*

Groetjes, Lizzy
#2402
Bij het uitbenen, slachten en vastpakken gebeurd er helemaal niets LOL.
Waar het mis KAN gaan is bij je eigen slager die vrolijk wat schnitzels plat slaat te rammen op een hakblok waar hij vervolgens de biefstuk op sta te snijden...daar KAN het misgaan.
Hoe groot is de kans dat je met je auto 4 klapbanden tegelijk krijgt op de grote weg???? Echter het KAN gebeuren!!!
Het wilt overigens NIET zeggen dat ik een voorstander ben om je honden varkensvlees te gaan voeren, of varkensbotten moet geven..beslist niet!!!
Wat ik wel wil zeggen is dat als je op alle slakken zout gaat leggen je eigenlijk geen leven meer hebt.
Door Lizzy
#2403
Ha die Paul, je kent me toch?! :-*

Ik zat gewoon weer eens op de bank te denken: een koe wordt geslacht in de slachterij. Gaat daarna uitgebeend worden. Dan moeten de stukken vlees in stukkies gesneden worden om vervolgens verpakt te worden (bijv. voor de Appie). Op de "lopende band koe", wordt niet ook een varken in stukkies gesneden en verpakt? Ik heb namelijk geen flets idee! Ben niet echt thuis in die wereld... ::)

Dus, wat zeur ik nou he?! Ik ga dit weekend eens een paar mooie biologische runderlappies voor mijn honden kopen!

Groetjes, Lizzy
Door martin
#2406
hallo ik koop het gewoon in de supermarkt

en dan maar even dit om iedereen bang te maken .
ik ben een keer bij een islamit geweest (slachterij dan)
wat denk je wat daar in de ruimte naast hing!!!
sorry hoor maar hier hingen varkens!!!!!!!!!!!!!!!!
toen ik vebaast keek zeiden ze dat dit niet ongebruikenlijk was (vernederlands was het andwoord)
niet in alle slachterijen gaat het er dus zo zuiver aan toe . dus het maakt niet uit waar je het koopt je loopt altijd risico
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door