Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Moos
#236988
Vanwege Mats zijn tandvleesproblemen wil ik echt gaan proberen iig voor hem over te gaan op vers (Sam aan het vers krijgen wordt nog heeeel lastig....). Aangezien ik hier in de buurt nergens kvv kan krijgen, wil ik dus zelf samen gaan stellen.
Mats eet nu al regelmatig rauw lamshart en af en toe een beetje mee met de Rodi van Moos, dus ik denk dat ik hem wel zoveer krijg dat ie barf eet (hoop ik ......)

Nu heb ik hier zo ongeveer alle topics over kattenbarf gelezen, maar ik zit toch nog wel met een aantal vraagjes.

Voor het gemak wilde ik uitgaan van

70%-75% rauwe vleesbotten en vlees
5% groente en als het lukt: fruit
15% tot 25% orgaanvlees
5% tot 10% tafelrestjes/supplementen

Nu vroeg ik me af. Is die 70-75% rauwe vleesbotten en vlees alleen bot en het vlees wat nog aan dat bot zit, of deels dat en deels alleen maar vlees?
En kan een kat kippenekken e.d. eten zonder dat het bot gemalen is, want ik heb namelijk geen vleesmolen. Of kan je ook calcium geven i.p.v. echt bot, en zo ja, hoeveel geeft je dan?

En het laatste wat ik me afvroeg is hoe het zit met supplementen. Moet ik ook een aantal vitamines toevoegen? IK had namelijk het idee dat niet iedereen dat deed, maar het kan ook zijn dat ik niet goed lees.....
En wat valt er nog meer onder supplementen wat noodzakelijk is om te geven?

Sorry voor deze waslijst van vragen, maar ik kom er niet helemaal meer uit...
Door gonny
#239014
ik weet er geen één....... :'( ;)
SYLVIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#239022
gonny schreef: ik weet er geen één....... :'( ;)
SYLVIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
ja ja ik ben niet doof ::) de cavalerie is onderweg ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#239066
Ollie schreef: Ja maar je hebt er 1 overgeslagen :-\ ;D
pfffffffffff en ik ben ook nog mijn nieuwe strijkplank aan het instrijken :-X
Door tieneke
#239069
sylvia schreef: pfffffffffff en ik ben ook nog mijn nieuwe strijkplank aan het instrijken :-X
:o :omet het toetsenboord op schoot! ;D ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door