Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nelly
#2385
Dames en Heren, heb jullie discussie over kalfsvlees gevolgd en vraag me nog een ding af... Hoe zit het met hormonen en andere troep in kalfsvlees? :-/ Ik weet wel dat de tijd van kistkalveren officieel voorbij is, maar hoe zit dat in de praktijk? ??? En denk nou niet dat die verhalen over kistkalveren destijds overdreven waren, want ik heb het met eigen ogen een keer gezien... je wilt het echt niet weten. :( Het is nu zo'n dikke 20 jaar geleden, maar ik eet nog steeds geen kalfsvlees... :o En dan zou ik het wel aan m'n honden geven? :-/ Dacht het niet, tenzij een van jullie me ervan kan overtuigen dat die toestanden van toen ècht verleden tijd zijn. Ik hoop het, ook voor de kalfjes. ;D
Groetjes, Nelly. 8)
Door Lizzy
#2386
Hoi Nelly, tja, daar zit wat in.... Ik weet ook niet hoeveel rotzooi er nog in kalfsvlees zit... Maar ja, dit geldt helaas voor al het vlees.

Toevallig zat ik gisteren naar het programma "Keuringsdienst van Waren" op Nederland 3 te kijken. OH YUKKIE. Dat ging over vleeskuikens. De kip die wij eten is van "Kopkip". Deze kuikens worden geboren en kunnen maar 1 ding. Eten. Bij 6 weken ontploffen ze bijna. Dan worden ze geslacht. Je eet dus geen kip, je eet ontplofte kuikens.... Die gozer van het programma kocht 3 van deze kippen om ze dus te houden en niet te slachten. De diertjes konden eigenlijk niet lopen.... Dat deden ze dan ook niet. Ze aten alleen maar. En ze groeide zo bovenmatig hard dat ze bij 6 weken inderdaad bijna ontploffen. Eet smakelijk.... Weet je wat hij af moest rekenen voor deze kippen? 60 cent per kip.... En, dat is een prijs die de man normaal gesproken niet voor een kip krijgt (veel minder).

Als ik naar dit soort dingen kijk, dan zou ik het liefst alleen nog maar biologisch vlees aan mijn honden geven. Maar ja, dan mag ik wel een baan naast mijn baan gaan zoeken want ik kan dat eenvoudigweg niet betalen... Ze krijgen hier trouwens wel biologische kip (nu even niet vanwege de vogelpest - ze hebben bijna geen biologische kippen meer - dus nu eten zij ook "plofkuiken").

Deze wereld is ziek. We klooien maar aan met dieren. Dit komt ons nog eens duur te staan.

OK, ophouden Liz! Genoeg geweest!
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 12 apr 2003, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#2387
<<Deze wereld is ziek. We klooien maar aan met dieren. Dit komt ons nog eens duur te staan.<<

Zeker weten.

Ik zag ergens een threat staan waar een da. het had over "slachtafval".

Wel, die kipkarkas is een voorbeeld van datgene wat die brave man waarschijnlijk "slachtafval" noemt.

Nu moet je weten dat die bijna kaal gefileerde kipkarkassen naar een bedrijf gaan die die nog eens dat beetje vlees, pees of vet wat er nog op zit afschrapen en een extra "peeling" geven zeg maar.

Hetgeen en dan nog afkomt dat krijg je gegarandeerd in je "kroket " uit de muur, je M. snack of je B. snack, en van zulke gelegaliseerde praktijken kan ik er nog wel een paar noemen o.a. met mijn paardensnijlingen .

Wie eet er dan het "slachtafval" of nog wat verstaat die man onder slachtafval?

Gr.
Roger.
Door Nelly
#2388
Je zou er bijna vegetariër van worden :(
Groetje, Nelly.
Door Lizzy
#2389
Ja, zeg dat wel! Maar ja, hoe moet dat dan met onze honden he?

Groetjes, Lizzy
Door diana
#2390
ik heb wel eens gehoord dat paardenvlees heel goed is , maar ik geef het ook niet.
Door Lizzy
#2392
Ja Ordell! Inderdaad!

Nee, zonder dollen: ik vind het een heel lief aanbod, waarvoor ook mijn dank, maar onze Flo is er niet mee akkoord.

:-*, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door