Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Paul_Barte
#2370
Sterker nog...heb even nagekeken wat Dhont er van zegt in zijn boek 'De hond en zijn voeding', volgens tabel B (achterin het boek) bevat rundvlees 21,3% eiwit en kalfsvlees 21,9%!!!

Roger verklaar je nader a.u.b.
Door Lizzy
#2371
Ja Roger, nu worden we wel HEEEEEEEL benieuwd!
Groetjes, Lizzy
Door Ink
#2372
Roger zit even aan een Duveltje ...

Hebbie hier wat aan?

http://www.kalfsvlees.nl

De minimale hoeveelheid vet bedraagt 6 gram per ons. Verder bevat het 20 gram eiwit en een aantal vitamines. Vooral het gehalte vitamine B is relatief hoog. Koolhydraten zijn daarentegen een product dat in kalfsvlees volledig ontbreekt.
Door roger
#2373
Ja Roger, nu worden we wel HEEEEEEEL benieuwd!
Groetjes, Lizzy
Hoi Paul , Lizzy

het boek van Dhondt dat ik gebruik is "De Duitse dog" en daar staat wel degelijk bij kalfsvlees aminozuren: niks over gans de lijn.
Door roger
#2374
<<[quote]Roger zit even aan een Duveltje ...<<

da klopt Ink !, allee "zat" aan een Duveltje.
Door Paul_Barte
#2375
Roger, moet haast wel een slip of the pen zijn ;) Je bent met me eens dat het niet mogelijk is hè (eiwitten zonder aminozuren),
Door roger
#2376
<<[quote]Hoi Paul, ja, dat zat ik dus ook te denken.... Onzin dus!<<

Neen Lizzy, das geen onzin, dat staat zo in dat boek, en als hij dus zegt dat wat weinig eiwitten bevatten heeft hij dat dus gelezen in "de duitse dog" van Ir. Nic Dhondt want daar staat achter alle -ine's (dus aminozuren) een streepje.
Aminozuren zijn de bouwstenen van eiwitten dus als je op dat boek voortgaat zitten er geen eiwitten in kalfvlees.

Dus die slager kan beter de nevo tabellen lezen want daar staat , afhankelijk van het vet groter of kleiner dan 5 gram /100 22.9 en 20.3 eiwit.
Door roger
#2377
<<
Roger, moet haast wel een slip of the pen zijn  ;) Je bent met me eens dat het niet mogelijk is hè (eiwitten zonder aminozuren),
<<


Jazeker is dat een uitschuiver, maar daarom denk ik dat hij dat boek gelezen heeft.
Door Lizzy
#2378
Hoi Roger, je gaat mij dan toch niet vertellen dat ik een slimme slager heb he? ???. Ik ga aan de man vragen waar hij deze informatie vandaan heeft, want nou wil ik het weten ook!
Groetjes, Lizzy
Door roger
#2379
<< Ik ga aan de man vragen waar hij deze informatie vandaan heeft, want nou wil ik het weten ook!
Groetjes, Lizzy[/quote]<<


Tja, das een goei , en stel dan dat ie zegt uit dat boek van dhont "de duitse dog", dan val ik hier plat van mijn barkruk !
Door Lizzy
#2380
Hahahahahahahahahaha!!! Ik lig hier weer in een deuk!! Nou, ik laat het jou weten hoor. Als ie dit boek heeft gegeten, val jij dus van je barkruk en ik vreet mijn hoed op!

Groetjes, Lizzy
Door Ink
#2381
Lizzy, volgens mij moet je een paar dagen rust nemen ..... gegeten ..... ???
Door Lizzy
#2382
Lizzy, volgens mij moet je een paar dagen rust nemen ..... gegeten .....  ???
Huh? Vanwege die hoed?
Groetjes, Lizzy
Door Ink
#2383
Als ie dit boek heeft gegeten ...

Zie je wel, je moet er echt even een paar dagen uit :D :D!
Door Lizzy
#2384
OHHHH, op die fiets! Ik ben blij dat het weekend is... ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door