Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2373396
Even voorstellen: ik ben Neally, woon op het randje van de bollenstreek in de buurt van zee.
Sinds ruim een half jaar in het bezit van een spaanse dame.
Lana. Ze is ongeveer drie en half jaar jong en heeft, die tijd bij ons, tot twee weken terug gedeeltelijk op brok en blikvoer gezeten.
Sinds een maand ben ik bezig met het inlezen in vers. En wat een boel valt er te lezen.

Lana is een kleine hond. Een mix van een dwergpincher met (waarschijnlijk) teckel. Ze krijgt Duck, glutenvrij. Af en toe vis, af en toe
vers kalkoen of kip.
Mijn vraag is wat zijn de mogelijkheden voor haar wat betreft Barf. Als ik zo die botten zie en haar kleine bekkie....
Wat zou ik haar om te beginnen het beste kunnen geven?

En mijn complimenten voor deze site!

Groeten Neally
Door Martine-Tom
#2373405
Welkom hier!

Hoeveel weegt ze (als inschatting hoe groot ze is  ;))? Ik heb een hondje van 7 kilo en die eet vrijwel alles, alleen zal je er zelf wat meer tijd in moeten steken om te portioneren.

Om te beginnen is kip en eend prima, konijn is ook zachter bot  :)
Tom heeft toevallig net een lamsrib weggewerkt, dus als ze eenmaal gewend zijn kunnen ze vrijwel alles eten hoor.
#2373415
Heb ik even gemeten  ;)

Ze is 29 cm hoog, 56 cm lang en ze weegt 6,8 kilo. En van lam in blik kreeg ze een beetje 'zachte' ontlasting. Dus dat lijkt mij voor haar iets minder.
Alhoewel...ehm lams-oortje gedroogd gaf geen probleem. Wil hier bij de islamitische slager kijken of ie kalfs-ribjes heeft. Zou dat kunnen?
Door Martine-Tom
#2373427
[quote="Neally"]
Heb ik even gemeten  ;)

Ze is 29 cm hoog, 56 cm lang en ze weegt 6,8 kilo. En van lam in blik kreeg ze een beetje 'zachte' ontlasting. Dus dat lijkt mij voor haar iets minder.
Alhoewel...ehm lams-oortje gedroogd gaf geen probleem. Wil hier bij de islamitische slager kijken of ie kalfs-ribjes heeft. Zou dat kunnen?
[/quote]
Oh weet ik eigenlijk niet,  lam, geit en hert verder heb ik ze nog nooit gehad.

In principe kan je het testen met een snoeischaar, als je de ribben niet kan knippen met een snoeischaar...dan zijn ze te hard  :)
Ik zou bij de islamiet dan eerder kijken voor kippevleugels ofzo  :) Is een mooi begin.
#2373474
Welkom hier!
Eend, kip en kwartel moet zeker kunnen, krijgen ze hier als pup al, dus voor een klein hondje met goed ontwikkelde kaken en gebit moet dat geen probleem zijn. Verse visjes zoals sprot en sardientjes ook geen probleem.

Lam in blik is niet te vergelijken met vers lam.
#2374694
Kijk eens in de kattenhoek, qua formaat is jouw Spaanse schone goed te vergelijken met katten.
Mijn pluiskopkatten eten alles van kip, waarbij ik de poten wel goed inknip, parelhoen, kwartel, konijn, weer met geknipte poten, haas geknipt, patrijs, zalmstaart. En verder grote stukken paardenvlees en rundvlees, konijn, kipfilet, hert en orgaan van van alles.
#2374994
Oe, de kattenhoek. Dank voor de tip!
De blonde meneer (kattenbeest), die hier ook huist is groter dan zij is.  ;)
Wil met hem ook overstappen, iets wat zij krijgt wat je ook aan de kat zou geven daar kijkt ie naar met rollende ogen.
Ben je niet goed geworden baasje, wat zet je me nu voor. . . . rauwe vis en kalkoen, gedroogde kip gaat er wel in, maar da's niet genoeg hè....
Ik speur het net af naar waar ik één en ander kan kopen.

groetjes, Neally
#2384601
[quote="Neally"]
da's toch nog een stukje rijden, maar . . . bedankt voor je tip!
[/quote]

als ik bij mijn ouders ben (in Hoorn) gaan we expres daar in de buurt wandelen ipv dichter bij huis, zodat we op de terug weg daar langs kunnen... zo veel lekkere snackjes voor Reus en ook de carnivoer kvv is erg mooi spul en heel handig verpakt voor als kvv handiger uit komt dan Reus zijn normale barf hap. leuke winkel en aardige/behulpzame mensen! (Fido hier op het forum)
#2384631
gaat in t 'opnoteer'boekje ;-)

Dat handig verpakt dat leest wel goed, diepvries-worsten snijden is best lastig. Snijden/zagen in bakjes doen.
Gedeeltelijk ontdooien om dat te kunnen doen vind ik toch een beetje bedenkelijk met het oog op bacteriën. Een uurtje buiten de vriezer levert toch veel bloed/vocht op. Daardoor minder smaak aan het vlees?
Hoop dus in de toekomst meer zelf te kunnen doen dan alleen het geven van de extra hapjes.

greetz Neally
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door