Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door geer
#235508
Onze Dappie heeft legnood ;D Ze zit al de hele dag op de bak, probeert telkens te poepen, maar....er komt niets...
Wat kan ik doen/geven om haar wat te helpen? IK heb al geprobeerd een visolie capsule naar binnen te douwen (sja, ik dacht 'olie, dat laxeert' ???), maar Dap is nogal van de eigenwijzen... die eet liever niets wat ze neit kent ::)

Iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#235519
lever?

Beetje olie ervan achter in spuiten?

ehhhh ik verzin even verder...........
Door gonny
#235660
lever laxeert...maar ik weet niet of hij dat eet?!
Laatst gewijzigd door gonny op wo 05 jan 2005, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#235694
Lever eet ze niet, en heb ik niet in huis... Ik ga zo nog maar eens proberen wat visolie uit de capsule naarbinnen te mikken...
Door gonny
#235782
geer schreef: Lever eet ze niet, en heb ik niet in huis... Ik ga zo nog maar eens proberen wat visolie uit de capsule naarbinnen te mikken...
suc6, tja weet ook verder niks.. :-\
Door geer
#236605
Aaargghh..ben ik net weer thuis van mijn werk...bedenk ik me dat ik niets voor haar hem meegenomen! ::) Zijn er middeltjes te koop bij een 'regulier' dierenwinkel die laxeren?
Door geer
#236688
Ik heb net maar een potje darmverzorging bij de AP gekocht, zou dat helpen??
Gebruikersavatar
Door Hitam
#236692
Weet je wel zeker dat ze probeert te poepen. Meestal hebben ze een blaasontsteking en proberen ze te plassen. Dat ziet er hetzelfde uit.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#236694
geer schreef: Ik heb net maar een potje darmverzorging bij de AP gekocht, zou dat helpen??
geen idee, je zou ook kunnen zorgen dat hij even flink wat water binnen krijgt, verse sinaasappel sap werkt ook wat laxerend, wonderolie werkt ook als een speer
Door geer
#236697
Hmmmm Tan, daar zeg je zowaar iets... Het ziet eruit als poepen, ik heb ook nog geen drollen gevonden van Dap... Misschien even alleen maar vers + appelazijn? Kan nooit kwaad toch?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#236700
Als ze persen kan het zowel op poepen als op plassen lijken. Is soms lastig.
Vers en appelazijn kan geen kwaad.
Heeft hij normaal ook stevige ontlasting?
heeft hij eerder blaasklachten gehad?
Door geer
#236710
Dap heeft altijd harde/stevige poep, en nog nooit eerder blaasklachten gehad... Ik zal haar vanavond wat Cranberry en wat darmkruiden geven...je weet maar nooit...

Wat ik wel opmerkelijk vind, Dap heeft nOOit iets... Normaal eet ze Carnibest met af en toe brok (Carocat of 3-mix) en Snoezepoes... Rond oud en nieuw waren mijn brokken op en heb ik een pak Whiskas oid gekocht... ::) ::)
Door Lia
#237194
Ik zat hier te zoeken of er iets over verstopping bij katten te vinden is en nu zie ik dat onze Hitam niet de enige is. Hitam is een aanloop (nu ex-) kater van onbekende leeftijd, maar zéker niet jong meer. Een paar weken geleden werd een blaasontsteking geconstateerd, die nu vorige week (dachten we) weer de kop opstak, zelfde klachten. AB-pillen kreeg ik er niet in, dus elke dag naar de DA voor injectie. Hij werd wel weer wat levendiger, maar ging weigeren te eten. Nu blijkt er dus een enorme verstopping te zitten en hebben we hem vanmorgen bij de DA gelaten om het te laten verwijderen. De DA belde me vanmiddag op. Het was ondanks alle laxeerpogingen niet gelukt. Er zit nog een rookworst in van cement volgens hem. Nou overdrijft hij wel eens, maar ik schrok er toch wel van. Hij moet nu nog een paar dagen daar blijven en ik hoop dat het goed komt. En dan komt de vraag wát is de oorzaak en hoe kun je herhaling voorkomen. Hitam eet vrijwel uitsluitend CB. Moet er soms vet aan toegevoegd worden of iets anders? Probleem is dat het moeilijk is katten iets tegen hun zin te laten opeten en dat is dan nog zacht uitgedrukt! Hitam is bovendien een echte buitenkat, je weet dan nooit precies wat er in gaat en ook niet wat er weer uitkomt!
En o ja, op de foto zag de DA ook een paar hagekorrels in z'n lijf zitten... >:( Geen wonder dat ie bang is voor vuurwerk!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#237914
Hier bericht van Hitam aan Hitam ;)
Bij oudere katten komt nog wel eens een megacolon voor. Dan bewgen de darmen neit meer normaal, het is een soort velamming van de dikke darm en dan kan er heel veel in komen te staan. Meer vezels is dat de clou.
Dat kan in de vorm van gemalen rauwe groente, gekookte pompoen (of blik, maar dat is moeilijk te krijgen) of isogel.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door