Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jasmijn
#235366
hoi ik kan bij een slager runder hard en laver krijgen, ;D het hard kost per kilo 5.50 en de lever 2.50, :-\ is dit duur of gewoon ???
Door Lizzy
#235372
jasmijn schreef: hoi ik kan bij een slager runder hard en laver krijgen, ;D het hard kost per kilo 5.50 en de lever 2.50, :-\ is dit duur of gewoon ???
Runderhart voor 5.50 de kilo is erg duur. Dat is bij de Albert Heijn goedkoper (helaas snijden ze het daar in van die kleine blokjes). Maar bij een beetje dierenwinkel kun je dit vast goedkoper krijgen.

Runderlever moet je niet geven. Daar zitten veel te veel ongezonde stoffen in opgeslagen. Beter geef je kippenlever of lams/kalfslever of biologische runderlever. Overigens werkt lever erg laxerend dus kijk daar mee uit.
Door Ollie
#235389
Ja dat vind ik ook wel heel duur!

Wij betalen 2,50 per kilo, voor de runderhart!
Laatst gewijzigd door Ollie op wo 05 jan 2005, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#236567
ik heb pas runderhart gekocht bij de slager,
even kijken wat ik daar voor betaald heb
€ 2,90 per kilo
en voor de kalsbotten € 1,50 per kilo
en de runderknietjes waren € 0,50 per kilo
dus ik had voor 50 euro mijn vriezer weer vol.

Het voordeel is wel dat het nederlands vee is, en vers geslacht. Ik hoef maar te bellen en 1 of 2 dagen later ligt er een vers hart klaar, gesneden in brokken van een pond en netjes verpakt, kan zo de vriezer in ;)
Tussen de botten mag ik 'rommelen' wat ik niet hoef, betaal ik ook niet ;)
helaas heeft ie geen strot en pens
(de beesten worden zonder kop geleverd, wel vers geslacht, het is ook geen slager maar een vleeshouwerij)
Door Nelly
#236682
Vind het erg duur hoor, zowel voor hart als lever. En lever moet je sowieso niet te veel voeren, want zoals Lizzy al zei, daarin zitten allerlei verkeerde stoffen opgeslagen en bovendien kan rauwe lever voor een fikse diarree zorgen!
Door jeanne
#236712
ik zou eens kunnen vragen of het goedkoper word als ik heel veel runderhart afneem, en dan zou ik dat misschien mee kunnen nemen een keer naar Chaam????
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door