Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door droopyrocky
#2363566
hallo allemaal.
zal me eerst even voorstellen, ik ben gerrie, en we hebben een reuze yorkie van nu 16 maanden,
toen hij 6 maandjes oud was heeft hij de stafylokoccen bacterie gehad, en van daaruit een heftige allergie ontwikkeld,
nu moest hij twee weken geleden de cocktail enting hebben, maar ik heb die niet laten geven, omdat droop gewoon nog niet gezond genoeg is in me ogen,
de assistent van de dierenarts belt wel af toe, dat het belangrijk is,
maar ik weet ook dat sommige hondjes er ziek van kunnen worden,
de stafylocokken bacterie had hij snel na de enting , en sinds maart weten we nu dat hij allergies is, en waarvoor,
mijn vraag is, wat is nu belangrijk, wel of niet de enting,
en kan droop daar nog zieker van worden,
nu gaat het redelijk goed met hem door homeopatische middelen,
en wij willen dat graag zo houden,
alvast bedankt voor jullie antwoord,
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2363574
Hoi Gerrie,

Je hond heeft een allergie, wat al zoveel wil zeggen als dat het immuunsysteem niet goed werkt. Grote kans dus dat je dit verergert door een enting te geven. Grote kans ook dat het immuunsysteem helemaal niet adequaat op de enting reageert en je hond dan op papier er wel "beschermd" uitziet, maar dat in de praktijk helemaal niet is.

Ik ga je niet vertellen wat jij in deze moet doen, die keuze moet je zelf maken. Ik ga je alleen vertellen dat IK in deze situatie zou doen en dat is NIET enten.

Ik zou dat gebel en geleur met die entingen door de daa overigens als stalken beschouwen. Fiets op zeg.
Door Lizzy
#2363590
droopyrocky schreef: hallo allemaal.
zal me eerst even voorstellen, ik ben gerrie, en we hebben een reuze yorkie van nu 16 maanden,
toen hij 6 maandjes oud was heeft hij de stafylokoccen bacterie gehad, en van daaruit een heftige allergie ontwikkeld,
nu moest hij twee weken geleden de cocktail enting hebben, maar ik heb die niet laten geven, omdat droop gewoon nog niet gezond genoeg is in me ogen,
de assistent van de dierenarts belt wel af toe, dat het belangrijk is,
maar ik weet ook dat sommige hondjes er ziek van kunnen worden,
de stafylocokken bacterie had hij snel na de enting , en sinds maart weten we nu dat hij allergies is, en waarvoor,
mijn vraag is, wat is nu belangrijk, wel of niet de enting,
en kan droop daar nog zieker van worden,
nu gaat het redelijk goed met hem door homeopatische middelen,
en wij willen dat graag zo houden,
alvast bedankt voor jullie antwoord,
Ik zou mijn DA er fijntjes op wijzen dat alleen GEZONDE honden mogen worden gevaccineerd. Kwestie van even de bijsluiter goed lezen.

Net als Angelique ga ik je niet vertellen wat je moet doen. Ik in ieder geval niet enten. Maar misschien is een titer bepaling een goede tussenoplossing voor je.
Door Lil
#2363626
Wat je doet kun je alleen zelf bepalen. Ik zou eens heel goed met je dierenarts praten, want ik ben niet beter gewend dan dat dierenartsen (en ik heb meerdere gehad de afgelopen 15 jaar) altijd voor de enting die korte gezondheidscheck doen. Hart luisteren, oren en ogen controleren, temperatuur meten etc. Dat is omdat zieke honden niet geënt mogen worden.

Ik heb hier een hond met ernstige allergie (atopie verschillende mijten en heel veel grassen). Mijn dierenarts heeft me iedere keer gezegd dat ik ABSOLUUT NIET mag laten enten. Hij is bang dat ze zeer ernstige gezondheidsproblemen krijgt door een enting. Nu heb ik een oudere hond die jaren lang geënt is geweest en dus meer dan beschermd is. Had ik een jonge hond zou ik een titerbepaling laten doen.
Zo mag ze ook geen vlooiendruppels (dus ouderwets hond goed nakijken en kammen) en ook geen ontwormingsmiddelen. Ik heb onlangs ontlastingonderzoek laten doen en blijf dit herhalen. Zo lang er geen wormen zijn geen ontworming voor ons en zo lang er geen vlooien zijn geen gif op haar lijfje. Maar dat is mijn keuze.  ;)
Door droopyrocky
#2363639
dank jullie wel voor jullie antwoord,
ik denk er dus net zo over,

droop is allergies voor kip en kippe eiwit, eend kalkoen en andere gevogelte,
voor allerlei soorten graan,
voor vlooien .teken wespen bijen horzels muggen en andere insekten,
alle soorten pollen en grassen, huisstofmijt, faerinamijt, copra mijt,meelmijt,hooimijt, stof,
suiker en zoetstoffen,

en voor een hondje van net 16 maandjes is dat best wel veel,
over dat titeren heb ik ook na zitten denken,
dan kijken ze toch in het bloed na of hij nog genoeg antistoffen heeft???!!!
Door franca
#2363659
titer kan gedaan worden met echt een heel klein beetje bloed, was ik zelf ook verbaast over ???
en ik heb mijn les geleerd dat kan ik je verzekeren ;) hier geen vaccinatie zonder titerbepaling.

MAAR niemand kan bepalen wat jij zou moeten doen ook de dierenarts niet!
succes met je beslissing
Door Bieke
#2364974
Ik ben blij, dat je zelf al tot de ontdekking gekomen bent, dat in jouw geval vaccineren niet zo'n goed idee is. En dan druk ik me heel mild uit. Jouw dierenarts heeft dus duidelijk de bijsluiter niet gelezen. Mijn honden worden nooit meer gevaccineerd. Kleine hondjes krijgen ook nog veel te veel vaccin. Het risico, dat zijn immuunsysteem helemaal op hol slaat, is veel te groot. Ik ben blij, dat er hier steeds meer mensen komen, die zeer voorzichtig zijn met vaccinaties. Een titer laten bepalen is in mijn ogen geld weggooien. Als de titer laag is, ga je twijfelen. Met zo'n slechte gezondheid kan een vaccinatie alleen maar slecht voor hem zijn.
Door droopyrocky
#2366054
zo denk ik dus ook over,
als dat kleine lijfje al zo moet vechten om al die allergenen tegen te houden,
dan heeft het lijfje nooit geen puf genoeg om ook nog een keer te vechten tegen die ziektes die hij ingespoten krijgt,
en nu gaat het redelijk goed met droop, en dat wil ik zo houden,
Door nienk
#2366416
ik heb Reus (ook behoorlijk allergisch voor van alles en nog wat) vorig jaar wel zijn Weil enting laten geven, omdat de hondenschool waar we waarschijnlijk zouden gaan trainen die verplicht stelde. GROTE vergissing. Reus was toen stabiel qua klachten, maar wel erg kwetsbaar. althans, dat bleek. hij heeft in november 2009 voor het laatst alles gehad, in overleg met onze holistisch DA heb ik besloten om hem volgend voor jaar te laten titeren. volgens het boekje moet dat eigenlijk rond november, maar het najaar is qua allergie toestanden Reus zijn zwakke periode. dus dan kan ik hem wel laten titeren, maar ga dan echt niet enten. oorspronkelijk wou ik het dus dit voorjaar doen, maar de DA adviseerde me nog een jaartje te wachten om Reus nog wat aan te laten sterken.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2366700
Ik ent al jaren niet meer. Over 3 weken laat ik hem voor het eerst titeren. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt. Ik heb besloten dat als zijn antistoffen niet goed zouden zijn ik er alleen een puppyenting in laat zetten. Mijn hond is supergezond en dat wil ik graag zo houden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door