Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Robert & Mirjan
#2361953
Hallo allemaal ben even weg geweest, maar weer terug.
Om meteen met de deur in huis te vallen, wel met een probleem.

Van pup af aan zit ons HH teefje op vers, in het begin Carnibest tot ze ongeveer een jaar was nooit problemen gehad.
Toen over gestapt op barf in principe heel tevreden alleen veel trammelant met botten geven, heel inslikken als gevolg half stikken of botjes uit poepgat peuteren. En met inslikken niet een gewoon botje maar ook lamsribben slikt ze in.
Hierop botzaagsel gaan geven ging in prrincipe goed op de juiste dosering vinden na. En ook het gevoel ze mist iets.
Daarnaast een kleine gekregen, binnen 2 maanden na de geboorte een verhuizing plus verbouwing, dus je voelt hem aankomen weinig tijd en weer overgestapt op KVV haaksbarf, problemen(ik omschrijf het dadelijk even ) duck problemen, carnibest?????? Problemen???.
Hierop een zonde begaan en overgestapt op Br*k je raadt het al PROBLEMEN. Nu sinds een 2 maanden op Kivo en ja hoor weer dezelfde problemen.
Namelijk ontzettend speekselen in de loop van de dag net na het eten niet, gal overgeven en nu sinds van de week eten (stukjes) met waterachtige kleurloze stinkende drek. Afvallen, doods haar en vloeren en poten likken.
Wat kan ik nu nog geven, barfen wil ik in principe nog wel alleen het klaarmaken , aan de producten komen en de juiste doseringen gaat me niet zo makkelijk af.
Door Martine-Tom
#2361960
En als je nou gewoon eens 2 keer per dag voert?

Maar eigenlijk vind ik dat je toch wel een bezoekje da eraan mag wagen, even algemene tjekup kan geen kwaad denk ik als ik het zo lees.
#2361978
Sorry vergeten bij te vermelden ze krijgt 3 keer per dag.
Dierenarts komt ze gezond bij vandaan krijgt de klachten telkens na een paar weken op een bepaalde voeding. Ik heb dat vroeger toendertijd brok bij een andere hond soortgelijk gehad na ongeveer 3 maanden ineens problemen andere brokken 3 maanden probleemloos en weer van voor af aan.
Ze is vorige week ontwormd.
het enigste wat ik nog kan bedenken is de granen in de KVV, kivo en de rest hebben allemaal granen erin zitten Carnibest het minste (ook het minste last) en barf geen granen. Brokken is ook niets dan graan.
Kan dat het zijn?
Door nienk
#2362897
[quote="keetje"]
Ik zou, persoonlijk, dan ook voor rijstvij gaan.
[/quote]

eens!

en een tijdje op gaan schrijven wat je precies voert en hoe het gaat.

maarrrr daarnaast, als ik het goed begrijp zijn de problemen (weer) begonnen rond om de verhuizing en de komst van je kindje. al met al een behoorlijke verandering in het leven van je hond dus. het voer verandering en die verandering was wel tegelijkertijd, maar ik denk dat het toch ook zou kunnen dat de stress van alle veranderingen de veroorzaker van de problemen is. of misschien niet de veroorzaker, maar het helpt ook niet bevorderlijk om wennen aan een nieuw voer soepel te laten gaan. zie je meer tekenen van stress, spanning of onrust bij je hond? gedragsveranderingen?

ondertussen zou ik alvast een goede pro-biotica gaan voeren.
#2362997
[quote="nienk"]
eens!

en een tijdje op gaan schrijven wat je precies voert en hoe het gaat.

maarrrr daarnaast, als ik het goed begrijp zijn de problemen (weer) begonnen rond om de verhuizing en de komst van je kindje. al met al een behoorlijke verandering in het leven van je hond dus. het voer verandering en die verandering was wel tegelijkertijd, maar ik denk dat het toch ook zou kunnen dat de stress van alle veranderingen de veroorzaker van de problemen is. of misschien niet de veroorzaker, maar het helpt ook niet bevorderlijk om wennen aan een nieuw voer soepel te laten gaan. zie je meer tekenen van stress, spanning of onrust bij je hond? gedragsveranderingen?
Oh ja en zoals vermeld in het openingsbericht vloeren en poten likken, dit deed ze eerst ook niet
ondertussen zou ik alvast een goede pro-biotica gaan voeren.
[/quote]

Hé hier heb ik niet bij stil gestaan, nu je het zegt ze is wel onrustiger qua 'savonds niet blijven liggen rondlopen en hijgen, tegenover het oude huis dan alleen niet zo opgelet omdat het er in sluipt.  Maar van stress vallen ze daar ook van in dan???? En als het dat is, hoe kan ik dat gaan testen, ik hou namelijk niet van die chemische rotzooi om een hond eigenlijk in mijn ogen half onder narcose door te laten brengen(antidepressiva of zo iets bedoel ik)
Ook wat limpy zegt dat als haaksbarf geen graan bevat kan dat het ook niet zijn.
En wat ik in het openingsbericht al vermeldde vloeren en poten likken deed ze eerst ook niet.
Laatst gewijzigd door Robert & Mirjan op do 07 jun 2012, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#2363009
Klinkt wel heel erg als stress en ja daar kunnen ze ook van afvallen. Heb je al eens aan een DAP verstuiver of zoiets gedacht? Of Telizen of of er is zoveel......ook op natuurlijke basis Bach Rescue Remedy is er nog een...
Door nienk
#2363010
[quote="Robert & Mirjan"]
Hé hier heb ik niet bij stil gestaan, nu je het zegt ze is wel onrustiger qua 'savonds niet blijven liggen rondlopen en hijgen, tegenover het oude huis dan alleen niet zo opgelet omdat het er in sluipt.  Maar van stress vallen ze daar ook van in dan???? En als het dat is, hoe kan ik dat gaan testen, ik hou namelijk niet van die chemische rotzooi om een hond eigenlijk in mijn ogen half onder narcose door te laten brengen(antidepressiva of zo iets bedoel ik)
Ook wat limpy zegt dat als haaksbarf geen graan bevat kan dat het ook niet zijn.
[/quote]

oh nee hoor, niet aan chemische rotzooi kalmeringszooi! er zijn een heleboel andere mogelijkheden, als het inderdaad (deels) de stress is. een paar voorbeelden zijn een DAP feromonen halsband en/of spray (bij Reus doet dat niet zoveel, maar ik ken een aantal honden die er echt mega van opgeknapt zijn), bloesemdruppels (de bach Rescue inderdaad, maar ook speciaal voor haar samengestelde gemikt op wat er voor haar aan de hand is, Reus heeft een aantal keer een flesje gehad en je staat verstelt van het effect!), homeopathie, kruiden, accupunctuur, etcetera. wellicht in combinatie met een gedragstherapeut die jullie manieren kan leren om bij te dragen aan de ontspanning van je hond. (dat zou ideaal zijn, maar niet voor iedereen haalbaar en ook niet altijd per sé nodig)

hmm mensen kunnen afvallen of aankomen van stress zonder dat je je eten verandert, dus ik denk honden ook wel.

stel dat het de stress is, dan zou je er goed aan doen eerst uit te vogelen wat de nieuwe situatie moeilijk voor haar maakt. is het de kleine en de veranderingen daar door? of heeft ze nog geen lekker nieuw eigen plekje in het nieuwe huis? misschien ruikt het nieuwe huis wel raar ofzo en heeft ze simpelweg nog even meer tijd nodig om er aan te wennen.

je zegt dat ze niet zo goed is met kluiven, omdat ze dingen in slikt. toch zou kluiven wel heel prettig voor haar zijn, het kalmeert namelijk. misschien is een Kong (zo'n zwarte, voor sterke kluivers) wat voor haar? je kan haar kvv er in doen, of wat lekkers. doet ze wat langer met haar eten, is ze meer tevreden en daardoor wellicht ook wat rustiger in haar koppie.

je kan haar ook in huis wat simpele zoek dingetjes laten doen, hond even de kamer uit, en dan wat dingetjes achter meubels leggen enzo. kan met snoepjes, of met een speeltje. veel honden kalmeren van werken met hun neus.

heb je haar het hele huis laten zien? weet ze waar jullie zijn als je bijvoorbeeld gaan slapen? wordt ze onrustiger als het tijd wordt dat jullie bijna naar bed gaan? je zou kunnen overwegen om haar bij jullie op de kamer te laten slapen. of dichterbij jullie slaapkamer en met de deur open.

en zo zijn er nog wel meer dingen. Ttouch (google!) bijvoorbeeld.

Maar dat zijn allemaal dingetjes voor als het echt de stress is. medische dingen eerst uit sluiten hoor! ik denk dat een holistisch werkende dierenarts eerder het stress element in haar klachten zou kunnen zien en aanpakken. Sommige werken ook met bloesems e.d, alles in 1 moeite door.
#2363136
[quote="nienk"]
oh nee hoor, niet aan chemische rotzooi kalmeringszooi! er zijn een heleboel andere mogelijkheden, als het inderdaad (deels) de stress is. een paar voorbeelden zijn een DAP feromonen halsband en/of spray (bij Reus doet dat niet zoveel, maar ik ken een aantal honden die er echt mega van opgeknapt zijn), bloesemdruppels (de bach Rescue inderdaad, maar ook speciaal voor haar samengestelde gemikt op wat er voor haar aan de hand is, Reus heeft een aantal keer een flesje gehad en je staat verstelt van het effect!), homeopathie, kruiden, accupunctuur, etcetera. wellicht in combinatie met een gedragstherapeut die jullie manieren kan leren om bij te dragen aan de ontspanning van je hond. (dat zou ideaal zijn, maar niet voor iedereen haalbaar en ook niet altijd per sé nodig)

hmm mensen kunnen afvallen of aankomen van stress zonder dat je je eten verandert, dus ik denk honden ook wel.

stel dat het de stress is, dan zou je er goed aan doen eerst uit te vogelen wat de nieuwe situatie moeilijk voor haar maakt. is het de kleinedie 2 zijn echt 2 handen en 4 poten op één buik en de veranderingen daar door? of heeft ze nog geen lekker nieuw eigen plekje in het nieuwe huis? misschien ruikt het nieuwe huis wel raar ofzo en heeft ze simpelweg nog even meer tijd nodig om er aan te wennen.

je zegt dat ze niet zo goed is met kluiven, omdat ze dingen in slikt. toch zou kluiven wel heel prettig voor haar zijn, het kalmeert namelijk. misschien is een Kong (zo'n zwarte, voor sterke kluivers) wat voor haar? je kan haar kvv er in doen, of wat lekkers. doet ze wat langer met haar eten, is ze meer tevreden en daardoor wellicht ook wat rustiger in haar koppie. Ze heeft wel kauwbotten alleen het laatste stuk wisselen we altijd om voor een nieuwe dus daar sjouwt ze altijd mee, kong hebben we geprobeerd alleen daar was de rest van het huis niet blij mee al is dat wel bijna 2 jaar terug

je kan haar ook in huis wat simpele zoek dingetjes laten doen, hond even de kamer uit, en dan wat dingetjes achter meubels leggen enzo. kan met snoepjes, of met een speeltje. veel honden kalmeren van werken met hun neus.

heb je haar het hele huis laten zien? weet ze waar jullie zijn als je bijvoorbeeld gaan slapen? wordt ze onrustiger als het tijd wordt dat jullie bijna naar bed gaan?nee als de kleine naar bed gaat begint het, goh wat moet eens mens soms toch ergens op geattendeerd worden voor die iets door heeft. Dit zijn allemaal dingen waar wij nog niets eens bij stil hebben gestaan en nu door wat vragen wakker worden. je zou kunnen overwegen om haar bij jullie op de kamer te laten slapen. of dichterbij jullie slaapkamer en met de deur open. dit is allemaal niet gedaan alleen op de slaapkamer wil ik echt geen hond, om te kijken ok maar slapen nee, gaan we ook eens proberen

en zo zijn er nog wel meer dingen. Ttouch (google!) bijvoorbeeld.

Maar dat zijn allemaal dingetjes voor als het echt de stress is. medische dingen eerst uit sluiten hoor! ik denk dat een holistisch werkende dierenarts eerder het stress element in haar klachten zou kunnen zien en aanpakken. Sommige werken ook met bloesems e.d, alles in 1 moeite door.

[/quote]
Laatst gewijzigd door Robert & Mirjan op do 07 jun 2012, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door