Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door ChantalKrijn
#2356166
Merkte je echt verschil?

Quinta van mij is heel angstig (is 6 jaar lang een fokteefje geweest in de broodfok, daar geboren en sinds 10 maanden bij ons), ze kan niet 'normaal' benaderd worden, durft nog geen koekje uit je handen te pakken en voor de schaduw van een vogel die buiten langsvliegt zakt ze nog door haar poten.. :-[
Door Lil
#2356168
Band werkte, maar was geen wondermiddel. Wel een ondersteuning.

Let op! De hond met dapband kan zeer aantrekkelijk worden voor andere honden. Dat zeggen ze niet alleen, die ervaring heb ik ook zelf. Alle honden binnen 1 roedel dus een eigen bandje.
Door ChantalKrijn
#2356174
Dat is inderdaad ook niet wat ik verwacht, wordt een lange weg die we te gaan hebben met haar  :)

We gaan ook met priveles beginnen, samen met de GT van de hondenschool waar we ook met Tyke trainen.

Moet Tyke dan ook een band?
Door hannabelgje
#2356177
Zoe heeft er eentje om, geen wondermiddel inderdaad, maar ik merk wel verschil.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2356190
Wij hadden de verstuiver, maar merkte geen verschil. De band heb ik nooit geprobeerd omdat het probleem bij ons vooral thuis speelde en dan is zo'n verstuiver wel fijn.
Door ChantalKrijn
#2356276
Ze heeft hem sinds vanavond om, ik ben benieuwd of ik verschil ga merken.

Iemand nog andere tips om haar wat zelfverzekerder te maken?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2356548
Probeer spelletjes te vinden die ze goed kan.
En steun zoeken bij jou belonen.
Door ChantalKrijn
#2356629
Hitam schreef: Probeer spelletjes te vinden die ze goed kan.
En steun zoeken bij jou belonen.
Wat voor spelletjes moet ik dan aan denken? Alles wat beweegt is ze zo ongeveer bang van :-[
Je ziet haar zaterdag, dan wordt ze getiterd in Rotterdam
Door eelke
#2356699
Hitam schreef: Probeer spelletjes te vinden die ze goed kan.
En steun zoeken bij jou belonen.
Gijs is inderdaad ook bang van sommige dingen (momenteel kinderen) ik hanteer dat inderdaad ook, kijkt hij op zo'n moment naar mij -> koekje erin. Moet er wel zijn naam voor noemen, dus Gijs -> kijken -> koekje erin.
Daardoor blijft hij bereikbaar.
Door ChantalKrijn
#2356764
Er komt ook nog bij dat ze vrijwel niks hoort, ze heeft geen trommelvliezen meer. Dat is helemaal weggevreten door alle oorontstekingen die ze heeft gehad toen ze in die schuur zat  :'( Ze hoort nog wel wat, maar niet alles.

En gewoon koekje erin werkt ook niet, wanneer ik met koekje aan kom deinst ze terug. Durft ze niet aan te pakken. Ik moet koekje op de grond leggen en zelf ervan afwenden. Dan durft ze hem heel snel en voorzichtig te pakken en onder de tafel of andere 'veilige' plek op de eten.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door