Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lot25
#235280
hoi hoi,

Ik las laatst een artikeltje ergens over dat rauw vlees van wild zoals herten vol kan zitten met wormen en eitjes enzo.
Wat merk je hiervan bij je hond??enne, als die er niet tegen kan, hoe doet zijn neefje de wolf dat dan????

gewoon nieuwsgierig..

gr.
Door Lizzy
#235416
Vaag staat me bij dat iemand een email heeft gestuurd naar een voorlichtingsburo 'wild'. Want volgens mij zou wild inderdaad wormen bij zich kunnen dragen waarom we ook adviseren om het vlees minimaal 10 dagen in te vriezen.

Overigens is dat zekerheidshalve want het is waarschijnlijker dat een worm niet overleeft in het maagzuur van de hond/wolf. En overleeft tie het wel, dan voeren de gezonde darmen de meeste wormen wel weer af.
Door Nelly
#236376
Het is idd zo dat m.n. reewild behoorlijk besmet kan zijn met wormen. En dan zou een dag of 10 in de vriezer een optie kunnen zijn; maar ik denk ook dat een hond die vers eet/cq barft een dergelijk sterk maagzuur zou moeten hebben dat geen worm dat overleeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door