Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2350799
voor de liefhebber, dit kreeg ik op mijn mail.

Beste Erma van Asselt,

Bedankt voor uw interesse in het wormenonderzoek, u bent van harte welkom om mee te doen. Deelname houdt in dat u twee jaar lang, maandelijks een ontlastingmonster van uw hond opstuurt en een bijbehorende vragenlijst invult. De eerste vragenlijst is relatief lang, maar voor de daarop volgende maanden is deze een heel stuk korter. De vragenlijst wordt via het internet aangeboden. U krijgt hiervoor per keer, ná het opsturen van de ontlasting, een link via de bevestigingsmail. Aan het begin van het onderzoek krijgt u een uniek nummer toegewezen dat altijd overal op vermeld dient te worden (bakjes, enveloppen en in de vragenlijst).

U krijgt van ons via de post een verzendset voor 3 maanden. Wanneer u de laatste componenten verstuurt, kunt u dit via de mail laten weten, dan sturen wij u een nieuwe set op.

De uitslag volgt wanneer u de vragenlijst heeft ingevuld. Wij streven ernaar de uitslag binnen een week na de bevestigingsmail verstuurd te hebben, maar vanwege een wisselende bezetting in het team kan dit soms langer duren. Het kan nooit kwaad om dit ons via de mail te laten weten.

U dient alleen maar te ontwormen als er in het onderzoek wormeitjes gevonden worden en indien anders na overleg met het onderzoeksteam (bijvoorbeeld voor bezoek aan het buitenland e.d.). Wanneer uit ons onderzoek blijkt dat u uw hond moet ontwormen dan krijgt u het product van ons. Sommige anti-vlooien-/anti-tekenproducten hebben ook een ontwormende werking, dit kan de resultaten van dit onderzoek beïnvloeden. Vraag dit aan uw dierenarts of aan ons via de mail, dan denken wij met u mee over de mogelijkheden voor alternatieve producten.

Na twee jaar deelname houdt het onderzoek op en heeft u als het goed is 24 keer een advies gehad en misschien een aantal keer een ontwormingsproduct. Wij hebben 24 ontlastingmonsters van uw hond onderzocht en hebben 24 beantwoorde vragenlijsten. Hopelijk kunnen we op deze manier enkele raadsels over worminfecties bij honden beantwoorden.

Wilt u ons alstublieft laten weten of u, na deze mail gelezen te hebben, wilt deelnemen aan het onderzoek? Dan sturen wij u zo snel mogelijk het eerste pakket met verzendmaterialen en instructies. Nogmaals heel erg bedankt voor uw interesse en als u andere mensen in uw omgeving kunt motiveren kunnen zij zich ook aanmelden.

Mocht u nog vragen hebben, stuur ons dan gerust een mailtje: [email protected] o.v.v. 'Spoelwormonderzoek hond'

Met vriendelijke groet,
het Spoelwormteam
#2351321
ChantalKrijn schreef: En dat nog elke maand strontscheppen, yess :P

Maar is het dan gratis of betaal je zelf nog een bijdrage? Hoe moet ik dat zien?
het is gratis(voor het onderzoek hebben ze het nodig)
en volgens mij krijg je ook de ontwormingstablet van hun.
#2352074
Dreetje schreef: Is er iemand die dit al gedaan heeft?
Ik kreeg een mail terug waarin wordt aangegeven dat je gewoon mee kan doen.
Is het niet erg lang om 2 jaar lang elke maand poep op te sturen?
ze willen onderzoeken hoe de worminfectie overgaat of niet, na het ontwormen, en dat kan alleen door regelmatig te checken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door