Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#225
Ik heb dus genomen:
3 vleestomaten
2 flinke bloemkoolroosjes
3 peentjes
halve komkommer
hoopje andijvie

Alles met de staafmixer gepureert en in, niet lachen nu, de vrieslollies van tupperware ( ;D) gedaan. Had 6 van die plastic gevalletjes, en de rest in diepvrieszakjes gedaan. Even kijken of ik de foto erbij kan plakken....
Hoelang blijft dat goed in de vriezer? Ik had dus een stuk of 12 porties.
Door margreet
#226
Geen idee hoe lang het goed blijft daar maak ik me geen zorgen over voor die tijd is het toch wel op.
Heb vandaag een kilo peen een kilo andijvie pond tomaten pond champignons 2 komkommers pond broccoli alles gemalen en zakjes van 200 gram gemaakt ik ga er nog lol in krijgen
Verder heb ik pens,hartjes,maagjes,lamshart gehakt kipfilet fytomix en bibimix ingeslagen, wat zullen ze genieten de volgende weken. ;D ;D
Door richard
#227
Ingevroren gepureerde groente blijft lang goed, als je vriezer tenminste boven -20 vriest, maar volgens mij vriezen de vitamines na een week of twee stuk. Dus minder vitamine waarde. Wij houden per week een voorraadje aan.

Overigens kun je op groente ook flink besparen, door met de groenteboer een afspraak te maken. Wij halen eens per week 'overdatum' groente op. Scheelt ruim de helft!

richard
Door jeanne
#228
Ik heb dus genomen:
3 vleestomaten
2 flinke bloemkoolroosjes
3 peentjes
 halve komkommer
 hoopje andijvie

Alles met de staafmixer gepureert en in, niet lachen nu, de vrieslollies van tupperware ( ;D) gedaan. Had 6 van die plastic gevalletjes, en de rest in diepvrieszakjes gedaan. Even kijken of ik de foto erbij kan plakken....
Hoelang blijft dat goed in de vriezer? Ik had dus een stuk of 12 porties.
[img]http://websitemaker.kennisnet.nl/Huisje ... 508845.jpg[/img]
en, is het in beeld?
Door margreet
#235
zet haar even achter de pc dan. ;D
Nu ik heb gisteren ook weer nieuwe gemaakt hoor.
kilo andijvie
kilo wiltof
kilo peen
kilo champignons
2 komkommers
kilo tomaten
kilo broccoli
krop sla
Heb nu weer voo 21 dagen lekker in de vriezer staan
Door jeanne
#236
ik had dus 6 van die ijslollies, en een stuk of 7 zakjes.
Ze krijgt het twee keer per week, als ik zelf iets klaarmaak dus. De rest van de week eet ze lekker carnibest. Ik denk dat het twee volle eetlepels groentemix per keer is. Is dat voldoende?
Door Lizzy
#238
Hoi Jeanne, ik bewaar de rauwe groente 1, maximaal twee weken in de vriezer. Vroeger maakte ik iedere dag vers, maar daar werd ik een beetje lijp van.

Ik vind die ijslollies helemaal niet gek zeg! Ergo, ik vind het een hartstikke goed idee! Goeie tip!

Groetjes, Lizzy
Door ine
#239
zet haar even achter de pc dan. ;D
Nu ik heb gisteren ook weer nieuwe gemaakt hoor.
kilo andijvie
kilo wiltof
kilo peen
kilo champignons
2 komkommers
kilo tomaten
kilo broccoli
krop sla
Heb nu weer voo 21 dagen lekker in de vriezer staan
Hoe vaak geef jij het in de week? Ik las het en dacht huh, 21 dagen, zo'n 7 kilo groenten?
Ik neem aan, dat je het zo'n 2x in de week geeft?
Laatst gewijzigd door ine op di 07 okt 2003, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door