Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2347540
Lizzy schreef: Pinkel stond op Meloxidyl, maar de dosering die ik haar gaf, helpt niet voldoende en geef ik meer, krijgt ze diarree. Ben nu 2 dagen bezig met Cimalgex en ik was eigenlijk benieuwd of er al ervaringen zijn.
Ik kende het ook niet, heb het gisteren meegekregen voor Moyra. Even googelen en dit topic op bp komt al snel naar boven.  :D
Het is maar voor 4 dagen, én een antibioticum erbij dus als ze ergens last van krijgt weet ik niet van welke het is. Kan er dus niks zinnigs over zeggen.
#3222418
Vreselijk! Nooit meer ga ik dat aan mijn hond geven. Na 5 dagen Cimalgex heeft hij een maagzweer gekregen. Hij werd lusteloos en at niet meer. Kreeg diarree en de dag erna kwam er enkel nog maar bloed uit. Hij sliep niet meer maar liep steeds rond wat hem erg vermoeide. Meteen gestopt met medicatie ook omdat hij niet meer wou eten en nu na 4 dagen begint hij stilaan terug te eten maar diarree is nog niet gedaan.
#3223015
Barnieke schreef:Vreselijk! Nooit meer ga ik dat aan mijn hond geven. Na 5 dagen Cimalgex heeft hij een maagzweer gekregen. Hij werd lusteloos en at niet meer. Kreeg diarree en de dag erna kwam er enkel nog maar bloed uit. Hij sliep niet meer maar liep steeds rond wat hem erg vermoeide. Meteen gestopt met medicatie ook omdat hij niet meer wou eten en nu na 4 dagen begint hij stilaan terug te eten maar diarree is nog niet gedaan.
Dit kan met alle nsaid gebeuren en is per individu verschillend. Mijn hond kreeg het van rimadyl (dat een tijd vrij verkrijgbaar is geweest) en kreeg het van metacam en goedkopere varianten ervan niet. Het laatste jaar dat hij leefde kon hij geen enkele nsaid gebruiken zonder fikse maag en darmklachten ook al kreeg hij dubbele maagbescherming. Maar met wat zoekwerk heeft hij het 6 jaar prima op nsaid gedaan. Ik heb een andere hond gehad die kon absoluut niet op metacam en niet op previcox (die de meesten goed verdragen). Het middel is dan niet slecht, het individu heeft (zeer nare) bijwerkingen. Hebben mensen op dergelijke middelen ook en toch kun je vaak niet zonder en begint er dus een vervelende zoektocht.
#3378087
onze hond krijgt sinds een jaar 80 mg Cimalgex, en hij reageert hier heel goed op.
hij heeft de alle beide heupen versleten, maar op het ogenblik gaat het goed met hem.
hij heeft dagelijks 80 mg Cimalgex, hij krijgt 1 capsule collageen type II en hij krijg aangepast hondenvoer.

een operatie is geen optie, wij zijn tot nu toe tevreden met Cimalgex.
helaas is het vrij moeilijk om eraan te komen, onze dierenarts doet hier vrij moeilijk over, en ze zijn zeer prijzig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door