Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#233578
Worden doodgeboren kalfjes ook niet gekeurd en of afgekeurd en verbrand of goedgekeurd en gaan ze bij Rendac de vleesmeelfabriek in? Volgens mij wel. Een goedgekeurd doodgeboren kalf zou ik zelf wel durven voeren. Een niet-goedgekeurd of nietgekeurd kalf: zou ik zelf (persoonlijk) nooit aan mijn honden geven.
Door Helen
#234023
Ik weet dat in Engeland heel vaak de doodgeboren kalveren en lammeren aan de honden worden gevoerd. Ik weet niet wat ik zou doen. Het ligt er denk ik aan of die in de baarmoeder lag te rotten of tijdens de geboorte is overleden. Dan zou ik hem wel durven voeren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#234411
Als het gewoon doodgeboren is zou ik het wel geven, ik doe dat hier ook met doodgeboren cavia's die geef ik aan de katten.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 04 jan 2005, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lot25
#234920
Op de boerderij waar ik werkte (engeland) vraten de honden idd de dode lammeren op. ( maakte niet uit hoe ze er uit zagen.. :-X :-X

Maar goed, die honden deden het er wel op. Ikzelf zou het denk ik ook niet geven als ie al langer dood was van binnen.
Door MarijeJoanne
#238406
Ik gok erop dat als je aan doodgeboren kalfjes kan komen, het zo bij de boer vandaan komt.

Toch lijkt me dat weer raar, want boeren moeten die beesten afvoeren (oftewel, laten ophalen).
Ook zij zitten aan heel veel regeltjes vast.

Maargoed, hier worden ook wel eens kalfjes doodgeboren, maar ik zie me zelf nou echt niet de bruibare gedeeltjes eruit halen/eraf snijden en de rest toch op laten halen, haha.
En denk ook niet dat het uberhaupt al mag.

Maargoed, dat is een andere kwestie.
Ik denk dat het eraan ligt waarom dat beestje doodgeboren is.
Aan de andere kant, in de natuur zullen ze dat vast ook wel eten, doodgeboren dieren.

Ik weet wel dat de vorige hond van mijn oom de nageboorte nog wel eens op wou eten.
En dat vonden ze niet geschikt...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#238894
MarijeJoanne schreef: Ik gok erop dat als je aan doodgeboren kalfjes kan komen, het zo bij de boer vandaan komt.

Toch lijkt me dat weer raar, want boeren moeten die beesten afvoeren (oftewel, laten ophalen).
Ook zij zitten aan heel veel regeltjes vast.

Maargoed, hier worden ook wel eens kalfjes doodgeboren, maar ik zie me zelf nou echt niet de bruibare gedeeltjes eruit halen/eraf snijden en de rest toch op laten halen, haha.
En denk ook niet dat het uberhaupt al mag.

Maargoed, dat is een andere kwestie.
Ik denk dat het eraan ligt waarom dat beestje doodgeboren is.
Aan de andere kant, in de natuur zullen ze dat vast ook wel eten, doodgeboren dieren.

Ik weet wel dat de vorige hond van mijn oom de nageboorte nog wel eens op wou eten.
En dat vonden ze niet geschikt...
Het eten van rundernageboorte is gevaarlijk i.v.m neosporabesmetting
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 10 jan 2005, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#238968
Gotan schreef: Hoe zit dat met de nageboorte van een paard ?
Jakkes,ik weet precies hoe DAT eruit ziet :-X :-X
Ze krijgen hier veel maar er zijn grenzen...brrrrr....
Door tieneke
#239117
sylvia schreef: waarom zou je nageboorte willen voeren?
Ik heb de nageboorte 3 maal zelf mogen aanschouwen na de dracht van onze paarden :-X
Moet zeggen dat ik er half van over mijn nek moest!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#239124
tieneke schreef: Ik heb de nageboorte 3 maal zelf mogen aanschouwen na de dracht van onze paarden :-X
Moet zeggen dat ik er half van over mijn nek moest!
Nou dat maakt natuurlijk niet zoveel uit, maar waar ik benieuwd nar ben is waarom je het aan je hond zou willen geven?
Door tieneke
#239128
sylvia schreef: Nou dat maakt natuurlijk niet zoveel uit, maar waar ik benieuwd nar ben is waarom je het aan je hond zou willen geven?
Voor de verandering? ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#239139
tieneke schreef: Voor de verandering? ;D
Maar ik neem aan dat je dan het idee hebt dat het iets extra's toevoegd, dat het gezond is ofzo
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door