Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#223701
Hoi,

Ik wil in plaats van Carnibest nu ook wel eens zelf maaltijden samenstellen voor mijn katten. (Ze zijn de Carnibest een beetje zat, wat ik er ook wel of juist niet doorheen meng >:().
Ik zoek alleen een goede calciumsupplement. Nu kwam ik dit tegen nav een link hier op het forum: http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... ts_id=3251
Is dat een goede "botvervanger" zeg maar? Ze krijgen wel botjes zo nu en dan om op te knagen, maar om door hun maaltijd heen te mengen is dit dan in orde? Of hebben jullie betere supplementenlinks hiervoor?

groetjes
Danielle
Gebruikersavatar
Door sylvia
#223712
Ik gebruik als calcium bron gemalen eierschillen. Als ik eieren gebruik dan bewaar ik de schillen als ik een voorraadje heb (en de schillen zijn droog) dan maal ik ze in de koffie molen en bewaar dit in een bus.
ik voeg een klein beetje toe aan de vlees maaltijden als ze er geen bot bij krijgen (1 theelepel op 500gr vlees)
#223852
PrimeVal is een voedingsupplement wat je geeft bij gewrichts-en/of spierproblemen. Het is in ieder geval GEEN vervanging van het calcium in het voer.

Neem gemalen eierschalen. Is ook iets goedkoper :D
#223967
WorldOfDani schreef: Dankjewel voor de tips!

An, Waarom in supplement vorm? Omdat ik nog geen (hand) vlees- of koffiemolen heb ;) Ik moet nog beginnen met het zelf samenstellen, ik geef altijd Carnibest, vandaar.
Gedroogde eierschalen krijg je tussen 2 lepels ook nog wel fijn.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#223970
Bij blokker of de kijkshop kun je vrij goedkoop een nieuwe electrische koffiemolen kopen en daar maal je de eierschalen echt mee tot poeder.
Op marktplaats kun je waarschijnlijk wel goedkoop aan een tweedehandsje komen.
#223996
Ik ben aan het rondkijken naar een molen waar ik ook botten in kan vermalen. Iemand een idee waar ik die het voordeligst kan halen (nieuw)? Maakt het nog uit of het een vlees of gehakt molen is of is dat precies hetzelfde :-[ ?

Ik ga het zeker eerst even proberen tussen twee lepeltjes voorlopig :)

Danielle
Door An
#224023
Kijk is op marktplaats ofzo. De mijne kostte 10 euro en dat ding werkt nog prima! Een electrische moet je niet kopen hoor, heb ik hier ook staan en die pruttelt al bij taai vlees, gewoon handmatig, goed voor de biceps ;D
Door Ollie
#232470
Noël heeft gisteren een maaltijd runderkopvlees met runderhart, en een beetje gemalen eierschaal gehad! 8)

Jeetje wat is die kat gek op vlees! :D :P

Vanmorgen heeft hij sardientjes uit blik gehad, nou nou dat vond hij ook heerlijk! :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door