Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Luc
#22838
>:( ???
Eergisteren gaan wandelen in veld en bos.
Na afloop eerst een teek gevonden op onze Labrador, daarna eentje op de grond en vandaag een miniscule (2 mm) op het ooglid van onze Beardie. Alle beestjes bleken morsdood en enkel de laatste had zich vastgebeten. De tekenbanden zijn uit sinds eind september.
Werken die dingen nog zo lang na? Of zijn de temperaturen te laag om teken te laten overleven?

Luc
Door jeanne
#22847
ik vind wel dat er dit jaar veel teken zijn!
Zie ze nu nog bij sommige honden in de salon! :-X
Door Nelly
#22931
Nu nog teken? ??? Heb er trouwens dit jaar maar heel weinig gezien, dit in tegenstelling tot velen van jullie. Mijn totale score in het hele seizoen was 5, en ik woon aan de bosrand....
Door oebaya
#22934
Vind het ook laat voor teken, maar het was de laatste tijd toch wel mooi weer, dus misschien waren er een paar de draad kwijt.
Gek genoeg heb ik dit jaar helemaal geen teken op mijn honden gezien en ze nauwelijks tegen teken behandeld. Denk dat het gewoon van hond tot hond verschilt hoe gevoelig ze er voor zijn. Normaal gesproken hebben ze er ook al niet ernstig last van.
gr.
Nicolette
Door Luc
#22954
Nelly schreef: Nu nog teken? ??? Heb er trouwens dit jaar maar heel weinig gezien, dit in tegenstelling tot velen van jullie. Mijn totale score in het hele seizoen was 5, en ik woon aan de bosrand....
Mijn totaalscore op twee honden was tot nu toe 1 (één) (in mei toen we in de Ardeche waren)
Voor een wandeling wordt onze beardie trouwens beneveld met een mengsel van water, TT en Eucalyptus.
Dit maal hebben we dat dus niet gedaan...

Luc

Luc
Door avalon
#23073
Ik kom af en toe ook nog een verdwaalde teek tegen in mijn salon. Ik geloof dat een teek vooral van een warm vochtig klimaat houd en aangezien het de laatste tijd niet echt koud is geweest en het toch vochtig was, zou het volgens mij best kunnen dat er sommige teken de weg kwijt zijn.
Door Nelly
#23122
Luc schreef:
Mijn totaalscore op twee honden was tot nu toe 1 (één) (in mei toen we in de Ardeche waren)
Voor een wandeling wordt onze beardie trouwens beneveld met een mengsel van water, TT en Eucalyptus.
Dit maal hebben we dat dus niet gedaan...

Luc

Luc
Heb dit jaar m'n honden eigenlijk helemaal niet behandeld tegen teken, alleen regelmatig knof gegeven.
Voorgaande jaren, toen ze nog brokken aten, deed ik altijd die pulvex druppels van de da in nek en kruis, als ik dat niet deed, barstte vooral Ashley, de reu van de teken. >:(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door