Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door diezel
#230706
hallo, ik krijg twee rottweiler pups en ik wil die naast de brokken ook vuile pens bijvoeren. ik heb deze gehaald bij het slachthuis bij ons in het dorp. ik wil dit elke dag een beetje geven maar weet iemand hoeveel ik deze mag even? ik geef het immers naast de brokken. ik vind het een hele mooie methode die barf. jammer dat ik mijn vriend niet kan overhalen.
Door Lizzy
#230778
diezel schreef: hallo, ik krijg twee rottweiler pups en ik wil die naast de brokken ook vuile pens bijvoeren. ik heb deze gehaald bij het slachthuis bij ons in het dorp. ik wil dit elke dag een beetje geven maar weet iemand hoeveel ik deze mag even? ik geef het immers naast de brokken. ik vind het een hele mooie methode die barf. jammer dat ik mijn vriend niet kan overhalen.
Wat jammer dat je brokken blijft voeren..... Is versvlees kant-en-klaar ook geen optie voor je vriend? Ik zou zelf eigenlijk niet iedere dag pens geven. Ik vind een keer of 2 a 3 per week een stukje pens eigenlijk wel genoeg. Anders wordt het te eenzijdig. En alleen pens is ook niet echt in balans. Je zou ook 2 keer per week een maaltijd met pens kunnen maken en dan die dag (of die maaltijd) geen brokken kunnen geven. Dat is echt heel eenvoudig en goedkoop. Zou dat wat zijn denk je?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 28 dec 2004, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#230799
Ik vind het ook erg jammer dat je niet vers gaat voeren :'(. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je wél vuile pens 'mag' voeren van je vriend en niet BARF?
Misschien moet ie hier eens komen lezen ;).
En ik zou net als Lizzy al zegt niet elke dag pens geven, las desnoods een pens dag in (dus ipv brokken).
Door diezel
#230891
Lizzy schreef: Wat jammer dat je brokken blijft voeren..... Is versvlees kant-en-klaar ook geen optie voor je vriend? Ik zou zelf eigenlijk niet iedere dag pens geven. Ik vind een keer of 2 a 3 per week een stukje pens eigenlijk wel genoeg. Anders wordt het te eenzijdig. En alleen pens is ook niet echt in balans. Je zou ook 2 keer per week een maaltijd met pens kunnen maken en dan die dag (of die maaltijd) geen brokken kunnen geven. Dat is echt heel eenvoudig en goedkoop. Zou dat wat zijn denk je?

hoi lizzy. tja mijn vriend is niet zo voor al dat rauw vlees. te weinig inzicht in de oorsprong van de ond denk ik. ik was al blij dat hij instemde op het pens voeren. ik zou da inderdaad 2 keer per wek kunnen doen.ik moet eerlijk toegeven ik heb zelf nog nooit problemen gehad met brokken hoor. maar toen ik bij toeval eens de barf methode hoorde ben ik nieuwschierig geworden over wat het inhield.en omdat ik weet dat pens heel goed is voor de hond ben ik eens gaan rondneuzen op het net. zelf sta ik in een dierenzaak en ik denk dat deze methode voor veel mensen een oplossing is voor hun hond. zit er trouwens verschil in tussen runderpens of schapenpens???

alvast bedankt voor de reacties...
Door Lizzy
#230893
Mmm, jammer hoor, dat hij niet zo pro-vers is. Misschien moet hij ook lid worden van Barfplaats ;D ;).

Schapenpens/runderpens: op zich maakt het niet veel uit. Beide zijn zeer gezond, tenminste, als het vuile pens is. Ik denk dat het qua voedingsstoffen ook niet al teveel uitmaakt.
Door Helen
#230903
Ik snap nooit zo goed dat mensen een hond nemen en dat de partner bepaald wat er gevoerd gaat worden. Maar goed, dat zijn mijn zaken niet. Brokken vind ik geen hondenvoer misschien is het iets voor cavia's of zo, maar als ik een hond neem is het voor mij vanzelfsprekend dat hij hondenvoer te eten krijgt en geen caviavoer. Ik zou nooit een hond kunnen nemen en moedwillig zijn of haar gezondheid in gevaar brengen door caviavoer te voeren. Door pens aan slecht voer toe te voegen wordt het er niet beter op.
Door tieneke
#230928
Waarom mag je wel pens voeren ::) ::)
Stinkt echt 10 keer harder dan een fatsoenlijk kompleet versvlees hoor! ;D ;D
Zometeen ga ik een lekker lappie vuile pens aan de nollebakmonsters geven.....
Mijn man zorgt er nu al voor dat hij niet meer in de buurt komt ;) ;D ;D
Door tieneke
#230931
Tinus springt(en jankt) de buitendeur er onderhand uit voor zijn goddelijke versvleessie :P :P
Ik ga effetjes de leeuwen voederen ;D ;D
Door Nelly
#230983
Kun je je vriend niet overhalen met het feit dat de honden op versvoer en/of barf echt veel minder en minder vaak hoeven te poepen dan op brok?
Door Lizzy
#231005
Nelly schreef: Kun je je vriend niet overhalen met het feit dat de honden op versvoer en/of barf echt veel minder en minder vaak hoeven te poepen dan op brok?
En minder vaak naar de dierenarts hoeven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#231030
Ik kan er niet zo bij waarom een partner tegen een bepaalde voeding is, hij is dus voor brokken maar heeft geen benul wat erin zit, maar omdat het in een mooie zak zit is het goed, als je boodschappen haalt en gewoon een paar pakjes rodi meeneemt , een komplete voeding wat is dan zijn idee omdaar tegen te zijn vraag ik mij af, als je een ander merk brokjes koopt raakt hij dan ook overstuur? Of zou het zo zijn dat je er teveel de aandacht op legt....zeg luister eens lieverd ik wil onze hond.........VLEES gaan voeren wat denk jij?
Door ziggy
#231313
Hoi Iris,
welke hond heb je? Leeftijd?
Wie gaat er het meest met de hond wandelen?
Wie van jullie beiden "onderhoudt" de hond?
Wie wou er 1 hond in huis?

Is het werkelijk VUILE pens, i.v.m. de reuk, die je gaat geven en niet gespoelde pens?

Groet,
Vic.
Door Ollie
#231363
lot25 schreef: maakt het eigenlijk uit of je schapenpens of runderpens voert ?? bijv. ter afwisseling??
Ik voer de honden runderpens en schapenpens!

Alleen de schapenpens betaal ik meer voor dan de runderpens!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door