Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door gonny
#229893
Word er nu toch behoorlijk gallisch van! Boris poepte vanmiddag een beetje flatserig...en net weer iets steviger en wat ontdek ik weer: WORMEN!!!! :-X :-X >:(
en niet van die kleintjes ook!!!!! Boris is nu al tig keer ontwormd....en hij blijft er dus maar last van hebben, wat kan ik em nou geven dat ze nu eens voorgoed wegblijven!!!?????
Door gonny
#229899
Hitam schreef: Heb je verschillende middelen gebruikt of steeds dezelfde?
3/4x tabletten van de da, en de laatste 2x Exil, waar ik er nu nog 1 kuur van heb..
Laatst gewijzigd door gonny op zo 26 dec 2004, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#229906
En wat ik vergat, wat voor wormen zijn het? spoelwormen?
Misschien moet je weer eens een ander middel proberen. Of eigenlijk is het beter om eerst zoveel mogelijk wormen te verjagen door te beginnen met natuurlijke antiwormmiddelen. Dan wordt Boris' weerstand beter en daarna nog een keer ontwormen met zooi.
Door gonny
#229907
Hitam schreef: En wat ik vergat, wat voor wormen zijn het? spoelwormen?
Misschien moet je weer eens een ander middel proberen. Of eigenlijk is het beter om eerst zoveel mogelijk wormen te verjagen door te beginnen met natuurlijke antiwormmiddelen. Dan wordt Boris' weerstand beter en daarna nog een keer ontwormen met zooi.
het zijn van die joekels!! denk idd spoelwormen!
wat zijn natuurlijke anti-wormmiddelen?? noem ze maar op, want ik wil er nu eens vanaf!!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#230081
Als je zeker weet dat het alleen speolwormen zijn dan zou ik het zo doen als bij pups, banminth bestellen en hem iedere week ontwormen net zo lang tot je niets meer tegenkomt in de ontlasting .
Door gonny
#230091
sylvia schreef: Als je zeker weet dat het alleen speolwormen zijn dan zou ik het zo doen als bij pups, banminth bestellen en hem iedere week ontwormen net zo lang tot je niets meer tegenkomt in de ontlasting .
dat kan gewoon bij de da besteld worden hé??!
het rare is dat ik dus al die tijd niets heb gezien in zn ontlasting, hij poept dan ineens fladders en daarna weer gewoon en in die gewone zaten die grote wormen, vanmorgen weer mooie drollen en niets meer te zien....... ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#230094
gonny schreef: dat kan gewoon bij de da besteld worden hé??!
het rare is dat ik dus al die tijd niets heb gezien in zn ontlasting, hij poept dan ineens fladders en daarna weer gewoon en in die gewone zaten die grote wormen, vanmorgen weer mooie drollen en niets meer te zien....... ???
Ja dat moet je bij de da bestellen.

Het is inderdaad wel raar dat hij er niet vanaf komt.
Ikzelf zou het zo proberen.
Bij pups met een spoelworm besmetting heb ik voor dat ik ging ontwormen nooit iets gevonden in de ontlasting , maar ging ik ontwormen dan kwamen er wel hele wormen uit of kleine witte stukjes (ziet eruit als vet) en de ontlasting erna was dan weer normaal, terwijl een week later er toch weer wormen uitkwamen na het ontwormen.
Bij de nesten van mijn eigen teven viel het altijd wel mee, maar ik heb 1 keer een teef uit duitsland opgevangen die daar zwanger vandaan kwam en die pups zaten vol met spoelwormen die heb ik vanaf 2 1/2 week tot 9 weken moeten ontwormen voor ze er van af waren.
Door gonny
#230095
ik word er echt zó misselijk van...en natuurlijk arme Boris.... :( ook vind ik het zo raar dat ik niks in zn ontlasting zie en dan ineens van die JOEKELS!!! :o
ik dacht gisteren dat ie een elastiekje op had!! :-X en toen zag ik er nog één... :-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#230096
gonny schreef: ik word er echt zó misselijk van...en natuurlijk arme Boris.... :( ook vind ik het zo raar dat ik niks in zn ontlasting zie en dan ineens van die JOEKELS!!! :o
ik dacht gisteren dat ie een elastiekje op had!! :-X en toen zag ik er nog één... :-X
Dat is niet raar hoor, een hond kan zelfs vol met wormen zitten zonder dat je er 1 in zijn ontlasting hebt kunnen ontdekken.
Door gonny
#230098
sylvia schreef: Dat is niet raar hoor, een hond kan zelfs vol met wormen zitten zonder dat je er 1 in zijn ontlasting hebt kunnen ontdekken.
ja dat weet ik, maar t maakt t wel lastig met ontwormen...ik dacht dat ie er eindelijk vanaf was!! en nu blijkt dus dat ie ze nóg heeft...moet ik em toch weer minstens 2x ontwormen....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#230099
gonny schreef: ja dat weet ik, maar t maakt t wel lastig met ontwormen...ik dacht dat ie er eindelijk vanaf was!! en nu blijkt dus dat ie ze nóg heeft...moet ik em toch weer minstens 2x ontwormen....
Als je het met banminth doet kun je de eventuele wormen zien en dan herhaal je het 1 keer iedere week net zolang tot je helemaal niets meer vindt in de onlasting en dat kan misschien wel een paar weken zijn
Door gonny
#230100
sylvia schreef: Als je het met banminth doet kun je de eventuele wormen zien en dan herhaal je het 1 keer iedere week net zolang tot je helemaal niets meer vindt in de onlasting en dat kan misschien wel een paar weken zijn
banminth is dat pasta of tabletten??? en dat gaat natuurlijk ook per kg..
Laatst gewijzigd door gonny op ma 27 dec 2004, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#230105
gonny schreef: banminth is dat pasta of tabletten??? en dat gaat natuurlijk ook per kg..
Dat is pasta
Door Lizzy
#230109
Als het spoelwormen zijn, dan kun je het homeopathische middel CINA D6 geven (bij de apotheek bestellen van het merk VSM). Je moet hier drie maal daags 1 dosis van geven gedurende 6 tot 8 weken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door