Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bounty
#229809
Hoi hoi,

Komende week kan een vriend van mij Barf spulletjes meenemen ;D

Ik was een KVV voerder, maar ga partime en binnenkort misschien fulltime barfen, dus ik weet niet zo goed hoeveel er precies in mijn vriezers past.

Ik heb 1 vrieskast met 8 ladens en 1 oude vrieskast (tafelmodel), die heeft 3 ladens en een vakje.

De grote vrieskast is voor de helft vol. Tafelmodel is nu nog leeg. Ik heb ongeveer 7 ladens vrij.

Ik kan de volgende producten krijgen.

gemalen kip
gemalen kip/konijn mix
gemalen konijn
heel konijn per kilo
kippennekken
kippenruggen

Denk je dat het lukt als ik van alles 10 kilo neem en van kippenruggen 5 kilo?

Hij haalt het bij een Pluimveeslachthuis in Belgie.

Wie kan mij helpen?

Ik wil zoveel mogelijk op slaan. ;D

Groetjes Bounty
Laatst gewijzigd door Bounty op do 30 dec 2004, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#229822
Ik denk dat je van dat gemalen spul ca. 10 kilo per lade kwijt kan. Hele konijnen zijn iets groter dan hele kippen, dus ik denk dat je er daar ook minstens 6 van in 1 lade kwijt kan en dan hou je nog wel wat ruimte over in die lade. Ik had hier laatst 20 kilo kippennekken en dat heb ik verdeeld over 3 lades (was wel flink proppen hoor).
#229966
Hoi Audrina,

Heel erg bedankt voor je antwoord. Nu kan ik tenministe beter inschatten hoeveel ik kan kopen.

Weet je ook hoe het zit mer ribben (lamsribben, kalfsribben)?

Groetjes van Bounty
#229981
Pffff, niet precies. Maar ik had een tijdje terug 5 kilo geitenribben en die waren toen aan stukken van 3 hele ribben gezaagd en dat nam de helft van 1 lade in beslag (met proppen). Als die stukken rib niet te groot zijn en je schuift ze handig over elkaar denk ik dat je 7½ tot 10 kilo in 1 lade kwijt kan. Ik heb nu ca 2 kilo lamsribben in de vriezer, dat zijn stukjes met 3 a 4 halve ribben en een stukje wervel o.i.d. en dat ligt gewoon in een volle la CB erbij gepropt.
Door Ilse
#230308
Hoi Bounty,

Ik lees net dat je in Roosendaal woont, ik woon in Sprundel dus vlakbij. Zou je voor mij ook aan die spullen kunnen komen, of is het alleen voor jou bedoeld.
Helaas heb ik ook geen grote vriezer :'(
Maar ik wil ook part time barfen, ik heb zelf nog niet veel ervaring behalve met kippenekken en pens en vis. Dus dat gemalen vlees lijkt me wel wat. Zeker met jonge honden. Graag hoor ik van je>
Alvast bedankt!!
#230341
Hoi Ilse,

Ik woon in Roosendaal, vlakbij de Philipslaan (Aldi).
Die goede vriend vroeg of ik meeging, we gaan aanstaande woensdag of donderdag.

Dus eerst naar het Pluimveeslachthuis, daarna naar Rotterdam voor Bibi en de Groothandel (voor dieren).

Ik kan spulletjes meebrengen, maar ik heb dus ook niet heel erg veel ruimte, dan zou je het diezelfde avond op moeten halen.


Stuur je mij een pb-tje als je nog interesse heb?

Misschien kunnen we de volgende keer samen rijden. Ik bedoel benzine kosten delen, want ik heb geen rijbewijs.

Groetjes Bounty
Laatst gewijzigd door Bounty op do 30 dec 2004, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door