Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hutsje
#22809
Misschien is de vraag al eens gesteld, maar indien je compleet voer geeft, dus vers vlees of brok, en je geeft je hond ook nog botten die ze kunnen eten, krijgen ze dan niet te veel calcium binnen? Voor grote honden lijkt me dit niet zo heel erg, maar voor honden in de groei?
Door Angelique
#22822
Ik geef ze ipv in plaats van ernaast en op die manier denk ik wel goed te zitten.
Als ik ze geef vervang ik de hoofdmaaltijd door karkasjes of lamsribjes, de ander maaltijden (nu nog 3) blijven gehandhaaft.
Door Gaitkeeper
#22827
Ik heb geen antwoord op je vraag maar het moet me even van 't hart dat die foto in je onderschrift fantasties is.
Om op te vreten !! ;D
Door Lizzy
#22832
Botten in combi met brokken vind ik sowieso niet zo. Maar, als je compleet versvlees geeft en daarnaast ook eetbare botten, dan krijgt de hond mogelijk teveel calcium binnen. Vlak overigens de hoeveelheid fosfor niet uit! Zachte/eetbare botten van bijv. een kalf bevat ook ontzettend veel fosfor!

Eerst werd gezegd dat dit (teveel aan calcium) voor de volwassen hond niet schadelijk is omdat hij een teveel aan calcium uitplast. Voor de pup zou het wel schadelijk zijn. Nu hoorde ik weer dat ook een pup een teveel aan calcium uit plast en het ook voor de pup (mits het calcium van een NATUURLIJKE BRON is) onschadelijk is. Om op save te spelen zou ik zelf niet vaker dan 1 maal per week een bot geven aan een pup. Aan een volwassen hond niet vaker dan 1 a 2 keer per week. Of, doe het zoals Angelique beschrijft!

Groetjes, Lizzy
Door Hutsje
#22993
Gaitkeeper schreef: Ik heb geen antwoord op je vraag maar het moet me even van 't hart dat die foto in je onderschrift fantasties is.
Om op te vreten !! ;D
Dank je :D
Door Hutsje
#22996
Lizzy schreef: Botten in combi met brokken vind ik sowieso niet zo.

Maar, als je compleet versvlees geeft en daarnaast ook eetbare botten, dan krijgt de hond mogelijk teveel calcium binnen. Vlak overigens de hoeveelheid fosfor niet uit! Zachte/eetbare botten van bijv. een kalf bevat ook ontzettend veel fosfor!

Eerst werd gezegd dat dit (teveel aan calcium) voor de volwassen hond niet schadelijk is omdat hij een teveel aan calcium uitplast. Voor de pup zou het wel schadelijk zijn. Nu hoorde ik weer dat ook een pup een teveel aan calcium uit plast en het ook voor de pup (mits het calcium van een NATUURLIJKE BRON is) onschadelijk is. Om op save te spelen zou ik zelf niet vaker dan 1 maal per week een bot geven aan een pup. Aan een volwassen hond niet vaker dan 1 a 2 keer per week. Of, doe het zoals Angelique beschrijft!

Groetjes, Lizzy
Ze krijgen hier in het algemeen ahv, 2 keer per dag. Soms 3 maaltijden per dag, dan een zelfmaakmaaltijd erbij. De botten krijgen ze niet op een dag dat ze 3 maaltijden krijgen, dus dat zou je kunnen zien als een 3e maaltijd. Tot nu toe ben ik er voorzichtig mee en ze krijgen meestal niet vaker dan 1 keer in de week een eetbaar bot. Wel krijgen ze ook nog recreatiebotten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door