Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#229691
vr 24/12/04 - De mondingen van de Schelde en de IJzer zijn zwaar vervuild met dioxine. Dat blijkt uit onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel en het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid aan de kust. De vervuiling is zo goed als zeker aangevoerd via de rivieren en vormt een gevaar voor besmetting van vis.

Wat mag je nou eigenlijk nog wel geven :-\ Het schijnt een gevaar te zijn voor mens en dier.
Door Truus
#229692
"De effecten zijn verstoring van het hormonaal metabolisme, huidaandoeningen en kanker".

En wij geven onze honden en katten een lekker visje :-\
Door Lizzy
#229840
Truus schreef: Wat mag je nou eigenlijk nog wel geven :-\
Niks Truus... je kunt echt zowat niks meer geven of eten. Maar ja, tis wel onze eigen schuld (ons als in "de mens"). We maken een puinhoop van deze planeet, behandelen niks met respect, lozen overal onze troep en ja, dan krijg je dat. Dit is wat we zaaien. En we oogsten dus giftige vissen. Eigen schuld, dikke bult.
Door Truus
#229866
Lizzy schreef: Niks Truus... je kunt echt zowat niks meer geven of eten. Maar ja, tis wel onze eigen schuld (ons als in "de mens"). We maken een puinhoop van deze planeet, behandelen niks met respect, lozen overal onze troep en ja, dan krijg je dat. Dit is wat we zaaien. En we oogsten dus giftige vissen. Eigen schuld, dikke bult.
Helaas is de waarheid :'(. Als je alleen al ziet, wat de vrachtschepen van boord af sodem****n >:(. Laat staan, dat gene wat in de zee gedumpt wordt, en je niet ziet.
De overheid heeft er geen grip op.
O.K., we moeten zelf ook veel bewuster omgaan met alle produkten en kijken wat we kopen. ;)

Blijft de vraag...durf jij nog met een gerust hart vis te geven aan de honden ? Of zelf te eten?
Laatst gewijzigd door Truus op zo 26 dec 2004, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#229927
Vroeger heb ik om die reden niet al te lang borstvoeding gegeven omdat moedermelk het laatste is in de voedselketen.
Later las ik een stukje in de krant dat de vis die wij eten niet heel erg lang in de zee verblijft en daardoor niet zo heel veel giftige stoffen opneemt.
Waar of niet waar ik weet het niet we zijn nu al weer jaren verder dus meer vervuiling.
Maar wat dacht je van de koeien die tussen de snelwegen staan en de lucht die mensen die in de randstad naar binnen krijgen.
Wij wonen nu in de Zaanstreek en sinds dat ik hier woon heb ik meer last van benauwdheid dan ooit en dat terwijl wij nog in een stuk wonen met veel water en frisse lucht :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door