Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door kattie
#22818
ik ben een tijdje niet actief geweest op de barfplaats,maar ik ben er weer!!
ik heb een tijdje geprobeerd om beide katten versvlees te voeren maar het slaat echt niet aan,de eerste keren stonden ze er wel enthousiast bij te grommen en aten ze het ook wel wat,maar ze speelden er meer mee.ze krijgen op dit moment brokken met 1 dag in de week versvlees ipv brokken.nou heeft het jongste kitten (10 weken) last van wormen,en ik zou graag willen weten of ik haar zou kunnen ontwormen door een kuur van knoflook te geven (ook al staat ze natuurlijk niet op versvlees,k vroeg me af of dat dan kwaad kan)
ze heeft namelijk sinds een paar dagen wat slijmerige diaree waar ik ook echt wormen in zie zitten.nou is mijn vraag dus of ik haar kan ontwormen met knoflook of dat ik beter een regulier ontwormmiddel kan geven?
Door Angelique
#22858
Nou, als er wormen in de ontlasting zitten zou ik er wel even een regulier kuurtje tegenaan gooien.
Door 202spots
#22899
Knoflook is niet zo goed voor katten...

According to Dr. Randy Kidd, the use of garlic, as well as onions, shallots, and chives, has been shown to cause damage to feline red blood cells which can result in hemolytic anemia and eventual death. Raw garlic and onions can also cause ulcers and irritation of the mouth, esophagus and stomach.
His recommendation: avoid giving garlic and onions to your cat
http://www.care2.com/channels/solutions/pets/816

Dus ik zou toch maar 'n kuurtje van de DA gebruiken.
Door roger
#22908
<< Raw garlic and onions can also cause ulcers and irritation of the mouth, esophagus and stomach.
His recommendation: avoid giving garlic and onions to your cat
http://www.care2.com/channels/solutions/pets/816

Dus ik zou toch maar 'n kuurtje van de DA gebruiken.<<


Hoi Dory, en natuurlijk ook alle anderen ;D ;D ;D

Ik weet dat dit over katten gaat , maar bij honden komt dit ook altijd terug, nl pas op met look , ui , sjalotten edm., maar kijk eens op GYDAB blz. 297 bovenaan feeding dogs vegetarian style:

To ensure adequate sulphur in the diet, do add plenty of garlic and onions and chives etc. and also a lot of green peppers.

?????? wil je geloven dat ik soms door het bos de bomen niet meer zie ;D ;D ;D

Gr.
Roger
Door 202spots
#22910
roger schreef: Ik weet dat dit over katten gaat , maar bij honden komt dit ook altijd terug, nl pas op met look , ui , sjalotten edm., maar kijk eens op GYDAB blz. 297 bovenaan feeding dogs vegetarian style:
To ensure adequate sulphur in the diet, do add plenty of garlic and onions and chives etc. and also a lot of green peppers.
?????? wil je geloven dat ik soms door het bos de bomen niet meer zie ;D ;D ;D
Gr.
Roger
Sorry Roger..ik heb "het boek" niet... ;D
Ik geef OOK knoflook aan mijn honden,maar ik heb 'n idee dat je met katten misschien voorzichtiger moet wezen?
Katten zijn meestal 'n stuk kleiner in maat dan honden,en je kan daarom al vlug TEveel look geven???
Ik denk dan ook aan TeaTree oil, dat word afgeraden om voor katten(en kleine honden) te gebruiken.

Omdat de kat NU wormen heeft,lijkt het me dan toch beter om die eerst door 'n kuur van de DA weg te krijgen.
Om knoflook te geven ter voorkoming van wormen bij katten...daar heb ik geen ervaring mee. :-\
Door roger
#22912
>>btw Roger,wat is Arum?/Biryook? aan 't kluiven op de foto???>>


't is Biryook aan een reekarkas


Gr.
Roger;
Door oebaya
#22932
202spots schreef:

Weet niet wat je onder kleine honden verstaat, maar de mijne zijn niet zo groot en daar gebruik ik dus wel Tea-Tree voor.
Katten is een ander verhaal. Die zijn volgens de kenners van essentiële olieën negatief, terwijl honden positief zijn en daarom moet je met katten veel voorzichtiger zijn.
gr.
Nicolette
Door 202spots
#22943
oebaya schreef:Weet niet wat je onder kleine honden verstaat, maar de mijne zijn niet zo groot en daar gebruik ik dus wel Tea-Tree voor.
Katten is een ander verhaal. Die zijn volgens de kenners van essentiële olieën negatief, terwijl honden positief zijn en daarom moet je met katten veel voorzichtiger zijn.
gr.Nicolette
Alle Toy Breeds worden kleine honden genoemd.
Ik zou zeggen alles onder de 10 pond ???
Door 202spots
#22944
roger schreef: >>btw Roger,wat is Arum?/Biryook? aan 't kluiven op de foto???>>
't is Biryook aan een reekarkas Gr.Roger;
Ziet er lekker uit!!! :D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#22966
Mijn katten krijgen geregeld knoflook. Net zoveel als de honden. Nergens last van.
Ze zeggen dat je met tea tree moet opassen bij katten maar ook daar heb ik nog nooit problemen gezien.

Met uien ben ik wel heel voorzichtig. Maar dat komt ook doordat ik wel eens een koe heb zien doodgaan door te veel uien.
Door Nelly
#23126
roger schreef: << Raw garlic and onions can also cause ulcers and irritation of the mouth, esophagus and stomach.
His recommendation: avoid giving garlic and onions to your cat
http://www.care2.com/channels/solutions/pets/816

Dus ik zou toch maar 'n kuurtje van de DA gebruiken.<<


Hoi Dory, en natuurlijk ook alle anderen ;D ;D ;D

Ik weet dat dit over katten gaat , maar bij honden komt dit ook altijd terug, nl pas op met look , ui , sjalotten edm., maar kijk eens op GYDAB blz. 297 bovenaan feeding dogs vegetarian style:

To ensure adequate sulphur in the diet, do add plenty of garlic and onions and chives etc. and also a lot of green peppers.

?????? wil je geloven dat ik soms door het bos de bomen niet meer zie ;D ;D ;D

Gr.
Roger

Heb ik ook weleens mijn twijfels bij Roger, temeer daar mijn 1e Duitse Herder zelf de uien uit het keukenkastje haalde en opvrat zonder nadelige gevolgen! :D
Door sylvia
#23390
Mijn honden jatten weleens botten van karbonades en kip als iemand van ons (zijnde niet ik) na het eten deze botten in de vuilnis bak gooit ipv in de kliko.Mijn honden hebben hier ook nog nooit last van gehad.


Het heeft even niks met het onderwerp te maken,maar ik ben een paar topics aan het lezen en ik kom ineens heel veel tegen......mijn honden en katten eten dat wel eens en hebben er nog nooit last van gehad.
Voor bovenstaande geld dat ook,maar ik denk niet dat ik iemand vertel dat ze hun dieren verhit bot moeten geven,terwijl mijn honden er nog nooit enige schade aan hebben overgehouden.
Door sylvia
#23392
kattie schreef: ik ben een tijdje niet actief geweest op de barfplaats,maar ik ben er weer!!
ik heb een tijdje geprobeerd om beide katten versvlees te voeren maar het slaat echt niet aan,de eerste keren stonden ze er wel enthousiast bij te grommen en aten ze het ook wel wat,maar ze speelden er meer mee.ze krijgen op dit moment brokken met 1 dag in de week versvlees ipv brokken.nou heeft het jongste kitten (10 weken) last van wormen,en ik zou graag willen weten of ik haar zou kunnen ontwormen door een kuur van knoflook te geven (ook al staat ze natuurlijk niet op versvlees,k vroeg me af of dat dan kwaad kan)
ze heeft namelijk sinds een paar dagen wat slijmerige diaree waar ik ook echt wormen in zie zitten.nou is mijn vraag dus of ik haar kan ontwormen met knoflook of dat ik beter een regulier ontwormmiddel kan geven?
Hoi Kattie,je kitten van 10 weken zou je nu mooi op vers kunnen zetten,die is nog onbevangen in zijn smaak en nog niet gewend aan de geur en smaakstoffen in het fabrieksvoer.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door