Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joss
#225248
Wie weet hoe ik vis "aantrekkelijker" kan maken voor Tibor, want hij vind een hele vis maar nix. Hij drukt zijn neus er stevig in en voor de vorm neem ie een vinnetje in zijn bek maar that's it !! Hij begint er niet eens aan...

Iemand suggesties, want voor bijvoorbeeld makreelfilet, wil hij wel door de muur :-\
Door geisha
#225250
Mijn hond wilde ook geen hele vis eten. Toen heb ik (sardientjes) in "hapklare" brokken gehakt en toen wilde ze het wel. Waren eerst 4 stukken nu 2 en binnenkort krijgt ze dus de vis gewoon heel.
Door Lizzy
#225261
Als het echt echt niet moeten, dan zou ik zelf stoppen met geven. Wat je nog kan proberen: sardien inderdaad in stukken knippen en mengen met: groente + blikje vis + kwark. Soms of meestal eten ze het dan wel.
Door Gotan
#225444
Die van mij eten het liever als ik het door de gehaktmolen doe.
Ik heb trouwens 50 brasems in de vrieskist liggen mijn visboer heeft zo'n medelijden met gotan (zware harafwijking) dat hij iedere week vis voor hem meeneemt.
Gebruikersavatar
Door Joss
#225491
Hmm zo'n gehaktmolen is misschien wel iets. Maar ga eerst de vissen maar es in mootjes hakken, es kijken of meneer ze dan lust.
Door ~Joke~
#225504
Ik haal de vissen ook door de vleesmolen, ze vinden in stukken gesneden vissen goor :( . De jongste eet gemalen vis met lange tanden maar het gaat wel op de andere twee vinden het lekker.
Door Mongol
#225505
Rauwe vis even heel kort in kokend water doet wonderen. De buitenkant is dan niet meer zo slijmerig, onze honden eten de vis dan wel.
Door geer
#225508
Vis vinden ze hier niet echt je van het... Ted eet het wel op, want stel je voor dat Sophie het opeet ::), Sophie loopt er mee door het huis te slepen en doet er vervolgens niets mee. Pas als ik ze in stukken jens, worden ze gegeten....alleen komen de visjes er bij Ted heel snel weer vooruit uitgezwommen :-\
Door Lizzy
#225569
Weet je hoe je ze vis kunt laten eten? ::)

Leo belt net, staat in de supermarkt, of hij wat moet nemen. Aangezien het hier 'vrijdag visdag' is en ik geen blikjes vis in huis had, vroeg ik hem een blikje roze zalm mee te nemen.

Ik sta het blikje open te maken en zie voorbij schieten 'rode zalm'. Maar ja, blikje al open, dus blikje voor de honden ::)

Aangezien ik ook nog wat nep-parmazaanse kaas over had (die mot ik niet - niet te knagen!) heb ik die erover heen geraspt. En dat gemengd (zalm + kaas + groentes). En dat gemengd met rauwe sardientjes (eerst 10 minuten in heet water gelegd - dat doe ik ook altijd om de lijkstijfheid eruit te halen. Vis + graten worden dan weer soepeler). Ze vonden het heerlijk.....

(gekke Henk).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 17 dec 2004, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#228640
Lizzy schreef: Weet je hoe je ze vis kunt laten eten? ::)

Leo belt net, staat in de supermarkt, of hij wat moet nemen. Aangezien het hier 'vrijdag visdag' is en ik geen blikjes vis in huis had, vroeg ik hem een blikje roze zalm mee te nemen.

Ik sta het blikje open te maken en zie voorbij schieten 'rode zalm'. Maar ja, blikje al open, dus blikje voor de honden ::)

Aangezien ik ook nog wat nep-parmazaanse kaas over had (die mot ik niet - niet te knagen!) heb ik die erover heen geraspt. En dat gemengd (zalm + kaas + groentes). En dat gemengd met rauwe sardientjes (eerst 10 minuten in heet water gelegd - dat doe ik ook altijd om de lijkstijfheid eruit te halen. Vis + graten worden dan weer soepeler). Ze vonden het heerlijk.....

(gekke Henk).
Ik geef zelf altijd rauwe sardientjes, maar leg deze nooit in water, ik geef ze altijd wanneer ze ontdooid zijn en wandor en yindra eten ze dan ook als een gek op, ze vinden ze heel erg lekker. Als je sardientjes in het water legt worden ze toch verhit, worden dan de graten niet scherp?
Door Lizzy
#228695
Nou, de sardientjes worden wat warm in het warme water maar omdat ze niet (in de verste verte niet) gekookt worden, blijven de graatjes heel zacht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door