Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chezzies
#228638
Ik kan misschien aan een hele pens komen via via.
Er werd gezegd dat ik hem zelf schoon moet maken...
Nou kan ik me er geen voorstelling bij maken wat ik aan kan treffen. Ik heb normaal van die lappen die al ingevroren zijn.

Wie o wie kan mij vertellen wat ik me erbij voor moet stellen wat er in zit en hoe ik dat ga aanpakken. Moet ik dat uitspoelen of juist niet?
Nou ja je hoort al dat het voor mij iets nieuws is...LOL
Door Eef+Stippels
#228642
Ik wens je alvast veel succes want volgens mij is een een behoorlijk karwei ;D

verder weet ik er eerlijk gezegd niets van :P
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op do 23 dec 2004, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chezzies
#228643
Grin, ja bedankt ik weet niet of ik wel pensproof ben hoor..wil eerst eens weten wat me te wachten staat als ik besluit het te kopen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#228665
Zelf schoonmaken??? die moet je gewoon vuil geven.
Als je hem in zijn geheel krijgt heb je een pens van enkele kilo's aan 1 stuk en die moet je dan ik lappen of stukken snijden of knippen. Dat wat je niet gebruikt vries je in , in porties
Laatst gewijzigd door sylvia op do 23 dec 2004, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chezzies
#228667
sylvia schreef: Zelf schoonmaken??? die moet je gewoon vuil geven.
Als je hem in zijn geheel krijgt heb je een pens van enkele kilo's aan 1 stuk en die moet je dan ik lappen of stukken snijden of knippen. Dat wat je niet gebruikt vries je in , in porties
Ik dacht dat je het misschien wat moest afspoelen, maar blijkbaar hoeft dat niet...ik ben een leek in die dingen zoals je merkt :P
Door jelle
#228670
Vooral NIET schoonmaken! Da's zonde, vuil is voor de honden veel gezonder! En verder gewoon lekker buiten of in de sschuur ofzo (ruikt niet buitensporig fris) in porties knippen/snijden, paar stukken eruit houden om gelijk te geven en de rest in de vriezer... voila!

Een beetje runderpens weegt al snel geloof ik een 8 a 10 kilo, even voor het idee.
Door Chezzies
#228684
jelle schreef: Vooral NIET schoonmaken! Da's zonde, vuil is voor de honden veel gezonder! En verder gewoon lekker buiten of in de sschuur ofzo (ruikt niet buitensporig fris) in porties knippen/snijden, paar stukken eruit houden om gelijk te geven en de rest in de vriezer... voila!

Een beetje runderpens weegt al snel geloof ik een 8 a 10 kilo, even voor het idee.
Oke dank je wel, het is helemaal duidelijk...tis een best gewicht zo te horen.
Door Jolly
#228690
ik kreeg zelfs te horen dat het ook kan dat het zo'n 12-15 kilo is zo'n pens
Door Lizzy
#228696
Foto 3 is een heel runderpensje ;D: http://www.barfclub.nl/orgaanvlees.htm.

Niks schoonspoelen hoor! In stukken snijden/knippen (doe maar gerust handschoenen aan!), in porties knippen/snijden en invriezen. Met drap en al!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 23 dec 2004, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chezzies
#228928
Hahahaha, dank je Lizzy...die handschoenen ga ik maar aan doen inderdaad...dank jullie wel voor de info.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#229058
Sander schreef: Ik neem altijd schapenpens. Die hoef ik tenminste niet te hakken en zagen. ;)
ik weet niet wat jij voor runderpens gewend bent (ingevroren misschien) maar hakken en zagen in pens :o ik knip em zo met de keukenschaar ;D
Door Jolly
#229060
nou zo knippen ging bij mij ook niet, moest toch wel ff kracht zetten op de schaar. Twas runderpens
Gebruikersavatar
Door sylvia
#229069
Jolly schreef: nou zo knippen ging bij mij ook niet, moest toch wel ff kracht zetten op de schaar. Twas runderpens
ja het is geen papiertje Jol ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#229115
Jolly schreef: nou zo knippen ging bij mij ook niet, moest toch wel ff kracht zetten op de schaar. Twas runderpens
15 kilo kan inderdaad ook goed, die hebben wij hier regelmatig.

En koop eens een goed mes :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door