Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Twanneke
#2263
Zijn er meer honden die geen vis lusten?

Of heb ik gewoon een geval appart? Ik krijg er echt geen vis in bij Balou, ja gerookte makreel dat lust hij wel, maar rauw NOW WAY... zelfs als ik het in kleine stukjes hak eet hij het niet, blikjes sadientjes gaan er ook al niet in.. ???

Laatst had ik hem een lap pens gegeven, weet hij ook al niet wat hij daar mee aan moet. Hij rook er aan likte zijn bek af en bleef er ik weet niet hoelang naar staan kijken. En dat terwijl botten, kippenvleugels, staarten ed geen enkel probleem op leveren. Uiteindelijk ben ik, gewapend met handschoenen en schaar, de pens maar gaan knippen. Toen wilde hij het wel eten, maar niet voordat ik er weer een stukje voor hem afgeknipt had...

Heb ik nou gewoon een raar beest of zijn er meer van dit soort gevallen? :-/
Door Admin
#2264
Helaas Twanneke, ik herken er niets uit.... Mijn honden vreten alles! De eerste keer dat ze een rauwe sardien hebben gekregen, gingen er wel een paar honden in liggen rollen hier. Dat was knap smerig... De tweede keer ging het al beter, maar was het nog wel een klieder-bende (ik heb foto's als bewijs daarvan). De derde keer zag ik alleen nog wat vis-staarten uit de bekken van mijn honden. Het was net de scene uit "A fish called Wanda".

Sorry....

Maar, wie weet ontmoet je nog wel lotgenoten....
Door Ink
#2265
Ik denk dat Sam in een vorig leven een zeehond is geweest. Als ik de blikopener pak wordt ie gek.
Uit blik gaat alles tot de laatste kruimel weg. Sardientjes (vers met kop en kont) heb ik eerst een paar keer in stukjes gedaan. Twijfel, twijfel, nog es kijken. Die gaan nu ook in vol ornaat het terras op om binnen 2 tellen weggewerkt te worden. Zoute haring, sliptongetjes. Alles hatsjee. Behalve ... makreel.
Gerookt, rauw, in stukjes, helemaal ... hij mot 't niet.
Door mayohi
#2266
Hi Twanneke,

helaas kan ik je hier ook niet mee helpen: Bella vindt verse sardien heerlijk!
Maar maak je niet druk, je schrijft dat je hond wel botten e.d. eet: geen probleem toch, dan?

Ik moet bekennen dat ikzelf ook niet zo gek op vis ben.... maakt ons niet minder gezond hoor! ;)

groetjes,
Marjolein & Bella
Door Lupa
#2267
Bij me vinden het 2 honden lekker, ze vreten het .De derde weet niet wat er mee moet ze pakt het aan gooid op de grond snuffelt er aan en ze loop weg, de flatcoated weet dat al dus die staat al klaar om te jatten.
Door Twanneke
#2268
Bedankt voor jullie reactie's! Helpen is niet nodig, ik vroeg me alleen af of er meer van dit soort kiezekauwers rondlopen ;)

Wat betreft de pens...wie weet dat hij het de volgende keer snapt, zo niet dan knip ik het gewoon weer. En de vis... tja...voorlopig geef ik geen vis meer... wie weet bedenkt hij zich nog een keer :D
Door Ayra
#2269
Ayra geef ik eigenlijk altijd haring als ze vis krijgt. Gewoon een hele vis met kop en staart. Ze zijn dan nog niet gezouten. Die wil ze heel ook niet opeten, maar in stukkies door het andere eten dat vind ze wel lekker. Makreel hoeft ze ook niet, sardientjes uit blik vind ze ook wel lekker.
Door Charlotte
#2270
Tja, Balou is nou eenmaal een rare snuiter ;) ;D Nee hoor, het is een lieverd ;D
Ik heb hier nog niet zoveel vis gevoerd, ik geef af en toe wel eens sardienes uit blik of rauw koolvis file.
Een hele vis durf ik nog niet zo goed aan eigelijk.....ik vind die graten zo akelig scherp. Komt misschien ook omdat ik zelf wel eens vis eet maar bijna ga kokhalsen als ik een graat in mijn mond heb.
Misschien dat ik het binnenkort maar eens ga proberen.
Door Twanneke
#2271
Tja, Balou is nou eenmaal een rare snuiter  ;) ;D Nee hoor, het is een lieverd  ;D
Ik heb hier nog niet zoveel vis gevoerd, ik geef af en toe wel eens sardienes uit blik of rauw koolvis file.
Een hele vis durf ik nog niet zo goed aan eigelijk.....ik vind die graten zo akelig scherp. Komt misschien ook omdat ik zelf wel eens vis eet maar bijna ga kokhalsen als ik een graat in mijn mond heb.
Misschien dat ik het binnenkort maar eens ga proberen.
En een blikje cod liver heb je dat wel eens gegeven? Dat lust prinsje nl ook al niet ;D
Door mayohi
#2272
Hi Charlotte,

De graten die je zelf in je mond krijgt als je vis eet zijn inderdaad soms erg scherp.
Maar het punt is nou juist dat je je hond ráuwe vis geeft: de graten en vinnen zijn dan nog zacht en buigzaam!

ik heb Bella nu een aantal keer verse sardine gegeven, met kop, graat, vinnen én ingewanden en al: ze smult ervan en heeft nergens last van ;D
En het is zó goed voor ze.......!

groetjes,
Marjolein & Bella
Door martin
#2273
hallo

zag iemand het hebben over zijn of haar hond die zoute haring geeft??? is dat niet heel erg slecht!! (zout dan)

groeten martin
Door diana
#2274
ik denk dat het voor een keer geen kwaad kan hoor.
heb het ook pas 1x gegeven.
vindt vis ook een beetje eng.
maar zag pas bij de aldi dat ze blikjes makreel fillet hadden.
die doe ik door de groentenmix wanneer ik een combinatie gemaakt heb die ze niet zo heel geweldig vinden .
dan gaat t er wel in.
Door tieneke
#2275
Kobus likt zijn lippen af als ik een blikje zalm openmaakt.
Een lekker vers garnaaltje is hij ook niet vies van :P
Helaas alles voor hem met beperking,het is niet anders.
Door ziggy
#2276
oppassen alle vis uit blik is en blijft gekookt evenals garnalen, zijn gekookt in zeewater. Als je je hond rauw wil geven , wat Barf toch beoogt, zit je toch wel op het verkeerde spoor. ??? ??? ???
Kunnen jullie niets versieren bij jullie visboer? ;D ;D
Groet,
Vic.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door