Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ireen
#224997
Bof ik ff????
Ik heb een dode eend gevonden, hij heeft wel 24 uur aan de kant van de weg gelegen, maar is nog puntgaaf!!!

Kan ik dit nog te eten geven aan Guus (half jaar) of is het te oud? En zo ja, hoe geef ik dit dan????
Kan ik de kop ook geven???

groetjes Ireen
Door 202spots
#225000
JA wat 'n bofferd!!
Wat voor hond is guus?
Grote ras dan zou ik de hele eend voor z'n snuit leggen en hem zelf laten uitzoeken hoe die 't wil doen..
kleine ras.....dan word 't denk ik in stukken knippen.
kop en voeten kan ook gegeten.
de veren halen ze er zelf wel van af en maakt niet uit of er wat mee naar binnen gaat.
Door Lizzy
#225001
ireen schreef: Bof ik ff????
Ik heb een dode eend gevonden, hij heeft wel 24 uur aan de kant van de weg gelegen, maar is nog puntgaaf!!!

Kan ik dit nog te eten geven aan Guus (half jaar) of is het te oud? En zo ja, hoe geef ik dit dan????
Kan ik de kop ook geven???

groetjes Ireen
Is de eend doodgereden, denk je? Kan er niks anders mee gebeurd zijn?
Door Eef+Stippels
#225020
202spots schreef: JA wat 'n bofferd!!
Wat voor hond is guus?
Grote ras dan zou ik de hele eend voor z'n snuit leggen en hem zelf laten uitzoeken hoe die 't wil doen..
kleine ras.....dan word 't denk ik in stukken knippen.
kop en voeten kan ook gegeten.
de veren halen ze er zelf wel van af en maakt niet uit of er wat mee naar binnen gaat.
Lijkt me een leuk gezicht, met al die veren enzo, echt terug naar de natuur ;D
Door Jolly
#225064
Persoonlijk vind ik het heel raar als er een dier dood ligt terwijl je er niets aan kan zien.

Wat is de doodsoorzaak geweest, ziekte of oud, je weet maar nooit, dadelijk is het gif geweest.

Ik zelf zal alleen roadkill geven als het door mij of door peter zelf doodgereden wordt, of dat we het zien gebeuren.
Een ander roadkill dier laat ik dus lekker liggen.
Door Truus
#225072
Ik zou deze eend ook niet geven. Op het eiland zagen we ook een keer een eend op sterven na dood. Voor het zelfde geld is hij gestorven aan een ziekte.
Door 202spots
#225079
Ik denk dat wanneer 'n eend net naast de weg legt,dat ie dan toch 'n goeie klap van 'n auto heeft gehad...
'n zieke eend zal niet gauw tot aan de weg lopen om dood neer te vallen toch?
JMO
Gebruikersavatar
Door Cherry
#225242
Ik heb net 21 eenden ontdaan van hun poten en kop en darmen, de maagjes opgesneden en uitgespoeld :P
Maar als ik het goed begrepen heb kan je ze gewoon voeren ? Met darmen en alles erop en eraan?Ze waren al wel kaalgeplukt.
En kunnen die dan ook kompleet in de vriezer?
Oh ja, en mijn vader beweerd dat de gal puur vergif is dus die heb ik er ook netjes uitgevist.
Een dood dier waar ik de doodsoorzaak niet van ken zal ik nooit voeren aan mijn honden.
Door Ollie
#225374
Hier lag van de week een dooie gans in de vaart, maar ik durfde het niet aan om em aan de honden te geven.
Tja.. je weet maar nooit.. Ik denk ook dat ie ziek was anders ligt ie niet zomaar dood in de vaart lijkt mij!
Door Red_Hunter
#225386
Ik had die keus nooit >:(, mijn vorige hond zat hem al op te eten voor ik er erg in had. Ze heeft al die dode beesten wel overleefd en is aan iets anders overleden.
Als ik haar kwijt was ging ik gewoon op het geluid af van krakende botten en dan vond ik haar meestal wel ergens in de bosjes. :P

Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door