Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ester
#2240
Een week geleden weer een paar vleugels gegeven, maar onze hond blijft het schrokken, had diarree en ik al bang dat er iets verstopt zat :( Maar gelukkig niet!

Enne Lizzy: onze hond is dus niet allegisch voor kip! Je had gelijk! Proficiat! ;D

Maar hoe moet ik die vleugles dan inknippen? Als ik hem met een hamer plat sla kan ze hem toch nog schrokken ???
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#2241
ha, da's toevallig, ik heb Bas zojuist ook twee kippevleugels gegeven en hij vind het helemaal GEWELDIG .....

Beetje eng vind ik het wel maar ik heb me eerst even heerlijk uit staan leven met een groot hakmes :P zodat alle ieniemieniebotjes echt kapot waren en toen aan Bas gegeven. Wel vastgehouden terwijl hij eraan zat te knagen, hij vind het een groot feest !
Door Paul_Barte
#2242
Hoi Ivonne...groots :D :D :D

Een hond van dat formaat heeft ook geen moeite met een complete kip hoor ;D
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#2243
ja zeg uh......... " voorzichtig beginnen" staat zo'n beetje door het gehele forum en dan begin jij gelijk over complete kippen...... ;D
(ik kan me ook nog een stuk fout gevallen pens voor de geest halen omdat deze jongeman het niet nodig vond om te kauwen op dat ding :-[ ;D )
Door ester
#2245
wat je onze hond ook voorzet, vreten doet ze maar vaak veeeeelste snel, wat een eigenwijsje! :-/
Door Paul_Barte
#2246
Ester..ik weet niet hoe lang jouw hond al 'vers' eet maar er komt een punt dat ie 'verzadigd' is.........en dan gaat het allemaal veel rustiger (normaal gesproken dan  ;D)
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op zo 06 jul 2003, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2248
Een week geleden weer een paar vleugels gegeven, maar onze hond blijft het schrokken, had diarree en ik al bang dat er iets verstopt zat :( Maar gelukkig niet!

Enne Lizzy: onze hond is dus niet allegisch voor kip! Je had gelijk! Proficiat! ;D

Maar hoe moet ik die vleugles dan inknippen? Als ik hem met een hamer plat sla kan ze hem toch nog schrokken  ???
Hoi Ester, heeee mooi zeg, dat jouw hond niet allergisch is voor kip! Ehh, de vleugels knip ik zelf in met een snoei-schaar. Dat gaat erg goed en makkelijk. Een tip van Dory!

Mijn ene hond kauwt ook niet op die dingen. Hij slikt ze in een keer in (bijt er hooguit 1 keer op). Eigenlijk zijn de kippenvleugels voor hem te klein... Ik blijf ze dan ook altijd voor hem inknippen. Maar, feitelijk doet hij het beter met karkassen (flinke groten) en halve kippen...

Groetjes, Lizzy
Door ester
#2249
ze was kennelijk gewoon allergisch voor bepaalde koekjes die ik NOOIT meer geef. Mijn 'vriendin'vind het zielig, net dat ze het stom vind dat ik vers geef. Pff, laten kletsen ;D
Door jeanne
#2250
Vooruit dan..heb kippennekken en gemalen lamspens voor dit soort gevallen meegebracht  ;)
Ooooh paul, reserveer een kilootje of zo voor mij? wil je?
Plies plies plies :)

Ik kom wat eerder dan de gebruikelijke 2 maanden periode, want zoals je weet is mijn vriendin ook aan het proberen gegaan met de carnibest ;) (goed van mij he, de aanhouder wint) Misschien wil ze wel mee de volgende keer, zet dan maar een grote kan koffie extra, want als zij aan het kletsen slaat :D
Door jeanne
#2251
Mijn ene hond kauwt ook niet op die dingen. Hij slikt ze in een keer in (bijt er hooguit 1 keer op). Eigenlijk zijn de kippenvleugels voor hem te klein... Ik blijf ze dan ook altijd voor hem inknippen. Maar, feitelijk doet hij het beter met karkassen (flinke groten) en halve kippen...


karkassen, bedoelen jullie daar gewoon een hele kip mee, zoals wij die in de pan zouden gooien? :-/
of is dat zonder vleugeltjes en pootjes en nek?
Door Nelly
#2252
Het laatste, dus zonder de vleugels, pootjes ed., maar ook vrijwel zonder vlees.

Mijn ene hond kauwt ook niet op die dingen. Hij slikt ze in een keer in (bijt er hooguit 1 keer op). Eigenlijk zijn de kippenvleugels voor hem te klein... Ik blijf ze dan ook altijd voor hem inknippen. Maar, feitelijk doet hij het beter met karkassen (flinke groten) en halve kippen...


karkassen, bedoelen jullie daar gewoon  een hele kip mee, zoals wij die in de pan zouden gooien?  :-/
of is dat zonder vleugeltjes en pootjes en nek?





Door ElinevKa
#2253
Gisteren hadden onze honden stukken lamsrib (scharretjes ofzoiets?)
en de golden was eerder klaar met eten dan de Heidewachtel.
Die ging daarop heel erg schrokken en heeft zelf 2 grote stukken -nagenoeg zonder de kauwen- doorgeslikt.
Gisterenavond hebben ze nog wel yoghurt, groente en havermout gegeten.
Vanochtend hebben ze allebei goed gepoept, maar de heidewachtel gedraagt zich wel vreemd;

vanochtend at ie gras (kleine miniscule sprietjes) en wilde NIET eten; geen boterham-geen kip - geen yoghurt- geen stukje haring - he-le-maal NIKS.

hij is ook niet op zijn gemak.. en zijn maag /darm maakt veel lawaai.
ZOu hij last hebben van die stukken die hij gisteren naar binnen geschrokt heeft?


ik houd het nog even in de gaten voordat ik naar de DA wil -ik wil nl nu nog even niet de discussie aangaan of je nou wel of niet moet barfen.. en ze gaan er zeker over zeiken als zijn maag vol zit ofzo.

OVERIGENS@! hoorde ik dit weekend weer dit verhaal van een slager; wanneer je botten te eten geeft; die zich verzamelen in de darm als een bal en dat moet operatief verwijderd worden..
hoe komen ze daar nou toch bij!!
Door ester
#2254
Ja, nog zo'n schrokkerd hier. Vandaag kipfilet gegeven(mogen ze dat eigenlijk hebben?) en ze vond het wereklijk heerlijk. Ze murmelde van plezier, daarna nog 3 mergpijpjes, maar daarvan heeft ze alleen de vulling en het vlees mogen afschrapen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door