Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door BostonNutmeg
#1619218
Ik had mij nog zo voorgenomen mijn pup niet te laten overvaccineren. Maar nadat ik geinformeerd had bij mijn da en deze mij vertelde met vanguard te vaccineren en netjes het drie jaar schema te hanteren, ben ik kennelijk te laks geworden.
Bij de 12 weken prik vertelde de da mij dat ze mij met 16 weken terug zou zien. Waarvoor? dacht ik. Ik ben toen pas goed in de stof gedoken en nu heb ik spijt, want ik ontdekte dat mijn 12 weken oude pup al Lepto heeft gekregen en daar had ik liever mee gewacht. Stom van mij.
Ze heeft het volgende schema gekregen:
6 wkn: Nobivac puppy DP (1 DP en 3 Parvo)
9 wkn: Vanguard (3 Parvo)
12 wkn: Vanguard (? had mijn boekje niet bij me maar het bleek DHP en Lepto)

De DA wil met 16 wkn Parvo en Lepto geven. Vier keer Parvo omdat in dit dichtbevolkte Den Haag zo vaak parvo uitbreekt en er dan meteen een hele epidemie volgt (!?)

Mijn vraag 1; is het verstandig Parvo te titeren, of kan ik er in vertrouwen dat deze na drie prikken wel goed zit?
Mijn vraag 2: moet Lepto binnen drie weken geboosterd worden of kan ik wachten tot bijvoorbeeld 19 wkn (mijn da zegt van wel, maar ik ben er niet gerust op
Mijn vraag 3: waar kan ik in de buurt van Den Haag een betaalbare titertest laten doen (vaccicheck toch?)
Mijn vraag 4: Mijn kat heeft in de loop der jaren 2 keer 13 kattenziekte levend en 2 keer 14 niesziekte gekregen. Klopt het dat niesziekte niet dodelijk is en dus niet echt nodig en dat kattenziekte na twee keer inenten levenslang goed zit, of kan/moet ik dit ook laten titeren?

Ik hoor het graag.
Door Lizzy
#1619707
BostonNutmeg schreef: Ik had mij nog zo voorgenomen mijn pup niet te laten overvaccineren. Maar nadat ik geinformeerd had bij mijn da en deze mij vertelde met vanguard te vaccineren en netjes het drie jaar schema te hanteren, ben ik kennelijk te laks geworden.
Bij de 12 weken prik vertelde de da mij dat ze mij met 16 weken terug zou zien. Waarvoor? dacht ik. Ik ben toen pas goed in de stof gedoken en nu heb ik spijt, want ik ontdekte dat mijn 12 weken oude pup al Lepto heeft gekregen en daar had ik liever mee gewacht. Stom van mij.
Ze heeft het volgende schema gekregen:
6 wkn: Nobivac puppy DP (1 DP en 3 Parvo)
9 wkn: Vanguard (3 Parvo)
12 wkn: Vanguard (? had mijn boekje niet bij me maar het bleek DHP en Lepto)

De DA wil met 16 wkn Parvo en Lepto geven. Vier keer Parvo omdat in dit dichtbevolkte Den Haag zo vaak parvo uitbreekt en er dan meteen een hele epidemie volgt (!?)

Mijn vraag 1; is het verstandig Parvo te titeren, of kan ik er in vertrouwen dat deze na drie prikken wel goed zit?
Nou, ik woon vlak bij Den Haag, in het dichtbevolkte Zoetermeer, en in vaccineer pup toch echt maar 2 keer tegen Parvo hoor! Ik zou dus geen Parvo meer geven. Die heeft pup nu echt wel genoeg gehad. Alleen Lepto moet je nog herhalen.
Mijn vraag 2: moet Lepto binnen drie weken geboosterd worden of kan ik wachten tot bijvoorbeeld 19 wkn (mijn da zegt van wel, maar ik ben er niet gerust op
Die moet binnen 3 a 4 weken geboosterd worden. Ik heb 'm helaas daarom ook bij 12 weken laten zetten, omdat die van mij bij de fokker op 8 weken tegen Lepto was gevaccineerd.
Mijn vraag 3: waar kan ik in de buurt van Den Haag een betaalbare titertest laten doen (vaccicheck toch?)
Als het bij Breuk en van Doorne niet kan, is Capelle aan de Ijssel een optie voor je?
Mijn vraag 4: Mijn kat heeft in de loop der jaren 2 keer 13 kattenziekte levend en 2 keer 14 niesziekte gekregen. Klopt het dat niesziekte niet dodelijk is en dus niet echt nodig en dat kattenziekte na twee keer inenten levenslang goed zit, of kan/moet ik dit ook laten titeren?

Ik hoor het graag.
Van katten weet ik niets, sorry. Die is, denk ik, beter af in de kattenhoek, deze vraag.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1620624
Loti schreef: Volgens de website kan je terecht bij Breuk & van Doorne op de Beeklaan in Den Haag.
:thumbup: Mocht m'n eigen dierenarts 't niet willen doen, ga ik hier naartoe, thnx! :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door