Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yalla
#224332
Ik voer mijn hond kvv en af en toe barf ik er wat naast. Het is maar net waar ik goedkoop aan kan komen. Meestal gaat dit om kopvlees, pens en bot. Eerst deed ik dat hooguit eens per week (met nog een groente/fruit mixje erbij), maar ik ga dat steeds vaker doen.

Mijn vraag is nu: hoeveel dagen per week mag ik zelf samenstellen zonder dat ik mijn hond te kort doe aan bepaalde voedingsstoffen?
Door Lizzy
#224336
Als je het met een beetje beleid doet: iedere dag ;).

Maar als je zelf echt aan wilt rommelen (ik zie niet in waarom hoor. Het is toch een kleine moeite om het met een beetje beleid te doen?): dan zou ik zeggen: een dag of 2 a 3 per week.
Door yalla
#224340
Lizzy schreef: Als je het met een beetje beleid doet: iedere dag ;).

Maar als je zelf echt aan wilt rommelen (ik zie niet in waarom hoor. Het is toch een kleine moeite om het met een beetje beleid te doen?): dan zou ik zeggen: een dag of 2 a 3 per week.
Ja ik doe het ook wel met een beetje beleid, maar - zoals je weet - heb ik niet alle boeken gelezen die bij jou op de plank staan :-[
Ik zorg ervoor dat Rover niet teveel orgaanvlees binnen krijgt omdat dat al genoeg in BIBI zit (eens per week een lap pens). Hij krijgt nu meer bot (niet alleen recreatiebot, maar ook rib met vlees eraan - geen idee wat hier de verhouding bot/vlees van is) en eens per twee dagen kopvlees.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#224342
hier krijgen ze een dag vuile pens , en een dag kopvlees evt met hart en daarna een bot en 1 dag iets van kip of vis de rest van de dagen cb soms doe ik ook wel twee dagen pens
Door Lizzy
#224349
Wat je in mijn ogen wel in de gaten moet houden is dat Bibi veel pens en kopvlees bevat. In feite zorg je voor erg weinig afwisseling als je dan in de zelf samengestelde maaltijden ook vooral pens en kopvlees gebruikt.
Door yalla
#224372
Lizzy schreef: Wat je in mijn ogen wel in de gaten moet houden is dat Bibi veel pens en kopvlees bevat. In feite zorg je voor erg weinig afwisseling als je dan in de zelf samengestelde maaltijden ook vooral pens en kopvlees gebruikt.
O ja dat is natuurlijk wel zo. Beter dan een visje tussendoor ofzo?
Door Lizzy
#224409
yalla schreef: O ja dat is natuurlijk wel zo. Beter dan een visje tussendoor ofzo?
Ja, vette vis (ook niet vaker als 1 a 2 keer per week) of spiervlees van lam of geit of konijn of hert of kweet-niet-wat-voor-dier, als ie maar niet in Bibi zit. En dan bijv. een beetje opleuken met af en toe een rauw eitje, beetje zuivel, groentemixje.
Door yalla
#224473
Lizzy schreef: Ja, vette vis (ook niet vaker als 1 a 2 keer per week) of spiervlees van lam of geit of konijn of hert of kweet-niet-wat-voor-dier, als ie maar niet in Bibi zit. En dan bijv. een beetje opleuken met af en toe een rauw eitje, beetje zuivel, groentemixje.
Nou dat klinkt als een lekkere maaltijd. Ik ga eens wat freubelen. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door